Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۲۶۹ و ۹ دهم میلیمتر بارش در این استان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: حجم بارش‌های سال جاری نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل نیز ۶۱ و ۹ درصد افزایش یافته است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: میزان دریافت بارش‌های اراک در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل ۵۶ درصد، ساوه ۷۷ و ۲ دهم درصد، تفرش ۶۳ و ۶ دهم درصد، خمین ۵۰ و چهار دهم درصد، محلات ۴۴ و نیم درصد، شازند ۵۷ و یک دهم درصد، خنداب ۷۰ و ۲ دهم درصد، کمیجان ۵۶ و یک دهم درصد، دلیجان ۵۲ و هفت دهم درصد، آشتیان ۶۰ و سه دهم درصد، غرق‌آباد ۷۸ و هشت دهم درصد، فرمهین ۶۶ و ۲ دهم درصد و مامونیه ۷۲ و ۲ دهم درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی عنوان کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر آن است که عبور امواج متناوب ناپایدار بارشی در روزهای آتی و تا اوایل هفته آینده موجب ناپایداری هوا به‌صورت رگبار باران و احتمال رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ در استان مرکزی می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به ویژگی بارش‌های رگباری فصل بهار ممکن است فعالیت این سامانه به صورت مقطعی شدت پیدا می‌کند که سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: دمای هوا در مناطق مختلف این استان تا فردا ( پنجشنبه) بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد کاهشی پیدا می‌کند که امکان سرمازدگی شکوفه‌های درختان در مناطق سردسیر وجود دارد.

۲۶۹ و ۹ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال ۹۸) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی ۲ دهم درصد استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

کشاورزان مازندران با آغاز آئین نشای مکانیزه در ۸ هکتار از اراضی شالیزاری روستای فیروزکلای بخش دشت سر آمل به استقبال کشت زراعی جدید رفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، شامگاه_پنجشنبه سی‌ام فروردین _ اولین نشای مکانیزه مازندران با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم آمل در مجلس، سرپرست جهاد کشاورزی مازندران در هشت هکتار از زمین کشاورزی مرحوم اولیایی روستای فیروزکلای بخش دشت سر آمل آغاز شد؛ بابک مؤمنی سرپرست جهادکشاورزی استان مازندران در این مراسم با بیان اینکه ۲۱۵۰۰۰ هکتار از اراضی استان سطح زیرکشت برنج وجود دارد که بیشتر از این امکان قابلیت کشت این محصول امکان نیست، اظهار کرد: با توجه به جذابیت اقتصادی سایر فعالیت‌ها رو به کاهش است.

وی امنیت غذایی در کشور را مهم دانست و گفت: در چهارچوب برنامه‌ها وزارت کشاورزی و در تبیین شورای سیاست‌گذاری نگاه به سمت بهره‌بری و عملکرد است که با دانش محققین و انتقال این دانش همراه است.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران از تشکیل انجمن کشاورزان پیش رو در مازندران اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی شده ۱۰ تا ۱۵ درصد با استفاده از برنامه کود کامل و ریزمغذی‌ها در سیستم آبیاری متناوب و ارتقای عملکرد داشته باشیم که این برنامه قابل تحقق خواهد بود.

مؤمنی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۱ درصد ظرفیت آبندان پر شده است ولی سدها مشکل داریم، خاطرنشان کرد: ۱۷۵۰۰۰ هکتار با بیش از ۸۰ درصد شخم اولیه انجام شده و قریب به ۵۸۰۰۰ هکتار با ۳۰ درصد آماده نشاست.

وی از اولین پروژه پایلوت ملی طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی در نواحی محله فریدون‌کنار خبر داد و گفت: در کشاورزی بحث بازچرخانی آب و تکمیل طرح زیرساخت در اراضی شالیزار که هم زیرساخت تأمین آب داشته باشد و از دسترس خارج نشود تا ظرف دو هفته آینده آماده افتتاح خواهد شد.

وی ضمن پیش‌بینی توسعه ارقام پرمحصول در امسال خاطرنشان کرد: امسال ۲۷۰۰۰ هکتار به سمت کشت پرمحصول داشتیم که با اتخاذ تدابیری از ۹۰۰۰۰۰ تن برنج سفید به بیش از یک میلیون تن برنج خواهیم رسید.

کد خبر 745869

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت