Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان پس از اعلام توقف مذاکرات با مقامات افغان درباره آزادی زندانیان گفت که این گروه تیم فنی خود را از کابل خارج می‌کند. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در بیانیه‌ای اظهار داشت که براساس توافقنامه قطر زندانیان طالبان باید پیش از این آزاد می‌شدند تا زمینه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی فراهم می‌شد اما «جهت‌هایی مربوط رهایی زندانیان ما را از روی قصد به تعویق انداخته و از توافقنامه صلح سرپیچی کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنگوی طالبان پیش از این از توقف مذاکرات با مقامات افغان به دلیل «بی‌نتیجه بودن» آن خبر داده بود.

وی تصریح کرد: طالبان هرچه زودتر تیم فنی خود را از کابل فرامی‌خواند.

براساس توافق آمریکا و طالبان که 10 اسفند ماه در قطر امضا شد واشنگتن باید روند آزادی 5 هزار زندانی طالبان را تسهیل کند اما «اشرف غنی» می‌گوید که تعهدی برای اجرای این توافق ندارد اما بطور تدریجی و مشروط آماده رهایی زندانیان است.

طالبان مذاکره با دولت افغانستان درباره آزادی زندانیان را متوقف کردچرایی تأخیر در آزادی زندانیان طالبان در افغانستانطالبان برای عملیات بهاری آماده می‌شود؟

طالبان در حالی دولت افغانستان را به بهانه‌تراشی و به تعویق انداختن روند آزادی زندانیان متهم می‌کند که «متین بیگ» رئیس اداره ارگان‌های محلی افغانستان می‌گوید که طالبان بر آزادی 15 فرمانده ارشد نظامی طالبان پافشاری می‌کند که در چندین حمله انتحاری و حملات پیچیده دیگر نقش دارند و دولت نمی‌تواند این افراد را آزاد کند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان آزادی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ پاسخ سخنگوی دولت درباره حقابه هیرمند

بهادری جهرمی: متعاقب بارندگی‌های اخیر در افغانستان، بخشی از حقابه ایران با پیگیری‌های دولت طی روزهای اخیر، از سوی افغانستان پرداخت و وارد خاک ایران در منطقه جریکه سیستان شد.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • فیلم/ پاسخ سخنگوی دولت درباره حقابه هیرمند
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند