Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@05:06:22 GMT

پنج پایگاه اورژانس در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۲۲۳۴

پنج پایگاه اورژانس در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

دکتر فریبرز راشدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم‌اینک ۵۷ پایگاه اورژانس در سیستان و بلوچستان فعال است که با وسعت زیاد و پراکندگی آن نیازمند ۲۶پایگاه جدید هستیم.

وی افزود: سال گذشته با حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات موثری در رفع مشکلات این‌حوزه انجام گرفت.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: عملکرد همکاران ما در مراکز و پایگاه‌های اورژانس به گونه‌ای بوده که تعداد شکایات مربوط به این‌حوزه در سامانه‌های نظارتی مختلف از جمله ۱۹۰ تقریبا صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ارتقای شاخص‌های اورژانس پیش بیمارستانی در سیستان و بلوچستان با تجهیز مرکز پایش مراقبت‌های درمانی گفت: با تجهیز مرکز پایش مراقبت‌های درمانی و استقرار سامانه‌های آسایار و mcmc دانشگاه در اورژانس پیش بیمارستانی، بخش اورژانس پیش بیمارستانی و نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان هر لحظه به صورت تصویری قابل رویت است. 

راشدی افزود: این اطلاعات توسط ۶۶ دستگاه دوربین ثبت می‌شود.

وی گفت: مدیریت توزیع مناسب بیماران و مصدومان بین بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان در زمان حوادث و پایش مداوم کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران در بخش‌های اورژانس یکی از کارکردهای مهم این‌مرکز است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بهداشت و سلامت سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: سرعت بخشی به عملیات پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم این استان و بلکه استان‌های شمال غرب کشور است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب درمانی شمالغرب کشور و حتی کشورهای همجوار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود دولت و وزارت متبوع حمایت‌های کافی را در خصوص تکمیل این بیمارستان داشته باشد.

آل هاشم اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها، کارهای فوق العاده‌ای در عرصه بهداشت و درمان به وقوع پیوسته است و معتقدیم امکانات کفاف این خدمت را نمی‌دهد از این رو تجهیز بیمارستان‌ها و ارائه خدمات در مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حضور چهره‌های متعهد و متخصص در صدر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باعث شده است تا مشکلی را در این دانشگاه نداشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار، توجه به زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان در دولت سیزدهم را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تخت بیمارستانی در دولت به جد مورد توجه است.

بهروز رحیمی اعلام کرد: در ۳۰ ماه گذشته بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

وی با اشاره به توجه دولت به امر بهداشت و موضوع جوانی جمعیت، افزود: بحث جوانی جمعیت به عنوان تکلیف شرعی و علمی مورد توجه وزارتخانه بوده است و با تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت تلاش کرده‌ایم تا در این مسیر با رفع موانع قدم‌های مؤثری را برداریم.

رحیمی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در امر پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان نام برد و اضافه کرد: اتفاقات خوبی در این استان به وقوع پیوسته است و امیدواریم با سرعت بخشی به عملیات بزرگ پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز شاهد تداوم ارائه خدمات با کیفیت در سطح این استان باشیم.

کد خبر 6081388

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور
  • یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • راه‌اندازی ۲ بخش بیمارستانی به ظرفیت ۲۱ تخت در صورت وجود بحران
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد