Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان آذربایجان شرقی تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کووید 19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت  اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس را جدی نگرفته‌اند، شلوغی خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمدید مسابقه کتابخوانی "در خانه بخوانیم تبریز" تا پایان فروردین

حجت الاسلام‌ احمد حمیدی  با اشاره به تمدید مسابقه کتابخوانی تا پایان فروردین ماه اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در این مسابقه شرکت کنند؛ در مجموع 25 عنوان‌ کتاب و برای هرگروه سنی کتاب‌های متفاوتی معرفی شده است.

معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز با اشاره به برگزاری بیش از 12هزار آزمون منحصر به فرد در سامانه سیتیزن تبریز تا این کنون، افزود: آزمون مسابقه تا پایان فروردین‌ماه از طریق سایت سیتیزن تبریز، ادامه دارد تا علاقه‌مندان بتوانند با آسودگی خاطر به مطالعه کتاب‌ها و همچنین مشارکت در بخش آزمون اقدام کنند.

وی با اعلام این‌که 340 هزار جلد کتب‌ فرهنگ شهروندی در سال 98 بین‌دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی و مربیان‌و معلمان توزیع شده است، افزود: اکنون فرصت مناسبی برای مطالعه این کتب توسط شهروندان و دانش آموزان است که علاوه بر شرکت در مسابقه کتابخوانی "در خانه بمانیم"  با ماندن در خانه در ارتقاء فرهنگ شهروندی و احترام به حقوق شهروندی ایفای نقش کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در ادامه خاطر نشان کرد: این فرصت برای شهروندان وجود دارد تا در صورت بروز خطا و مشکل، آزمون خود را تجدید کنند.

وی افزود: از عموم شهروندان فرهنگ دوست دعوت می‌کنیم تا با غنی سازی اوقات خود در روزهایی که همه برای حفظ سلامت عمومی ناچار به ماندن در خانه هستیم، با حضور در این روند فرهنگی، لحظات خوبی برای خود و خانواده رقم بزنند.

واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی آذربایجان شرقی در خدمت مبارزه با ویروس کرونا

ایاز برنو در حاشیه بازدید از شرکت تبریز پاک، تولید کننده گیاهان داروئی و عرقیات سنتی در شهرک عالی نسب تبریز اظهار داشت: تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی نیز همگام و همراه با مدافعان سلامت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به میدان آمده‌اند.

وی از اختصاص بخش‌هایی از واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان به تولید مواد اولیه الکل و مواد ضدعفونی کننده از اول اسفندماه سال گذشته خبر داد و افزود: در این واحدی که امروز بازدید کردیم، یکی از واحدهای تولید عرقیات در تبریز است که برای کمک به تأمین مواد ضدعفونی کننده اقدام به تولید این مواد بر پایه الکل کرده است.

سیستان و بلوچستان با 4 بحران جدی روبه‌روست / "سیل، کرونا، زنگ گندم و حمله ملخ ها" مردم را تهدید می‌کندگیلان به شرایط بیم و امید رسید / اگر مراقبت نکنیم موج دوم کرونا آغاز می‌شودآخرین اخبار کرونا در سیستان و بلوچستان|فعالیت شبانه‌روزی ستاد هدایت درمان علوم پزشکی زاهدان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که با تلاش همکاران صنایع تبدیلی سازمان و دانشگاه تبریز واحدهایی که توان تولید ماده اولیه مواد ضدعفونی کننده (الکل) را داشتند شناسایی و احصاء شدند، افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی در شهرستان‌های تبریز، مرند، بناب و... که خط تولید آن سرکه و اسانس گیاهی بود، با توجه به کمبودهای موجود خط تولید خود را به تولید الکل طبی یا اتانول تغییر داده‌اند.

برنو در پایان گفت: با توجه به این‌که واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی جهادکشاورزی با کار جهادی با تمام توان پای کار هستند لذا انتظار می‌رود که در سال جهش تولید بتوانیم چانچه شایسته این واحدها باشد از آن‌ها حمایت کامل داشته باشیم.

ضدعفونی مجتمع‌های مسکونی تبریز برای پیشگیری از شیوع کرونا

شهردار منطقه 2 تبریز از ضدعفونی مکرر مجتمع‌های مسکونی سطح حوزه این منطقه برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، خبر داد.

باقر خوشنواز در خصوص ضدعفونی سطح منطقه و مجتمع‌های مسکونی واقع در این حوزه، گفت: شهرداری در کنار ستاد مبارزه با کرونا و پا به پای نیروهای مسلح، با ضدعفونی مکرر تمامی محلات و مسیرها و سمپاشی مجتمع‌های مسکونی، همچنان برای مقابله با شیوع ویروس مهلک کرونا، تلاش می‌کند.

وی افزود: در این راستا برای افزایش ایمنی شهروندان و ساکنین حوزه شهرداری منطقه 2، مجتمع‌های مسکونی اقماری واقع در حوزه این شهرداری، چندین سری ضدعفونی شده و این فعالیت همچنان ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه 2 تبریزهمچنین از توزیع مستنر اقلام بهداشتی از قبیل دستکش، ماسک و پخش محلول‌های ضدعفونی در حوزه‌های مختلف منطقه برای تمامی کارکنان خبر داد و اظهار کرد: سطوح تمامی اتاق‌ها، سالن‌ها و آسانسورهای حوزه‌های شهرداری منطقه 2 تبریز، به طور مرتب ضدعفونی می‌شود.

جشن بزرگ نیمه‌ شعبان در بناب مجازی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام اصغر درخشان با تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج)، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت سالروز میلاد منجی عالم بشریت امام عصر(عج) از بدو تأسیس حوزه علمیه در شهرستان بناب همه ساله برگزار می‌شد و در آن مراسم با حضور برخی از مسئولین کشوری، استانی و منطقه‌ای و اقشار مختلف مردم همه سال تعدادی از سربازان آن حضرت به لباس مقدس روحانیت ملبس می‌شدند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط ویژه و گسترش ویروس کرونا در کشور، گفت: بنابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تدبیر مسئولین شهرستان مبنی بر اجرای طرح فاصله گذاری و لغو مراسمات و اجتماعات عمومی، مراسم جشن در مصلای اعظم برگزار نخواهد شد و برنامه جشن بصورت مجازی آنلاین در روز نیمه شعبان برگزار و از طریق اینستاگرام بصورت زنده پخش خواهد شد

معاون فرهنگی حوزه علمیه  بناب در پایان عنوان کرد: از آغاز شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور و تعطلیلی کلاس‌های حوزه‌های علمیه، طلاب بناب میدان را ترک نکرده و در راستای مبارزه با این ویروس منحوس در کنار سایر گروه‌های جهادی همه شب متشکل از 5 اکیپ مجزا اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی شهری و روستایی می‌کنند.

انتهای پیام/115/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجتمع های مسکونی آذربایجان شرقی صنایع تبدیلی منطقه 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز

سرهنگ امیدی گفت:در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع موادمخدر از نوع تریاک در شهر تبریز رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی  افراد مورد نظر و محل اختفای موادمخدر را شناسایی و دریک عملیات منسجم افراد را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل اختفا مقدار ۱۱کیلو  و ۴۴۰گرم تریاک و سوخته تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این رابطه ۲متهم دستگیر و ۲دستگاه خودروی سواری توقیف شد.

وی بیان کرد: متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی
  • پرواز‌های فرودگاه تبریز طبق برنامه انجام می‌شود