Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی کشور در سه ماهه پایان سال گذشته (زمستان ۹۸) ۴۲.۴ درصد اعلام شده است، گفت: در ارزیابی مرکز آمار ایران شاخص های عمده بازار کار نسبت به جمعیت۱۵ ساله و بالاتر، هرمزگان با نرخ مشارکت اقتصادی ۴۹.۹ درصدی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی ابراهیمی صبح امروز(۲۰ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به ظرفیت‌های متعدد فعال شده در حوزه های مختلف اقتصادی هرمزگان که سبب رشد اقتصادی استان شده به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی استان در زمستان ۹۸  نسبت به فصل مشابه در سال قبل افزایشی ۵.۹ درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی یکی از متغیرهای مهم در ارزیابی جمعیت شاغل و بیکار است و این شاخص در واقع مجموع جمعیت شاغل و بیکار یک جامعه را در برمی‌گیرد و به عبارتی نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد که چه درصدی از جمعیت مشمول سن کاری از نظر اقتصادی فعال هستند یعنی چه تعداد از افرادی که می‌توانند کار کنند واقعاً مشغول به کارند و یا حداقل به دنبال کار هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه همچنین در این ارزیابی فصلی، رتبه اول در نسبت اشتغال کشور نیز با ۴۴ درصد به هرمزگان رسید، تصریح کرد: تمامی این شاخص ها نشانه ی بهبود کمی و کیفی بازار کار، شاخص اشتغال و عملکرد مناسب تیم اقتصادی استان و استاندار است.

وی بیان کرد: علیرغم افزایش نرخ مشارکت، کاهش نرخ بیکاری هرمزگان نیز در زمستان ۹۸ به ۱۱.۹ درصد رسیده که در مقایسه با فصل بهار کاهش ۴ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، با وجود رکود نسبی حاکم بر بازار کار کشور در سال گذشته که در کاهش نرخ مشارکت اقتصادی خود را نشان می دهد اما استان هرمزگان در سال گذشته شاهد رونق در کسب و کار و فعالیت های اقتصادی بوده که افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و رشد نسبت اشتغال بیانگر این موضوع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نرخ مشارکت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی

نخعی سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به این که میانگین بارندگی‌های مراکز شهرستان‌های استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲ تاکنون) به ۶۷.۳ میلیمتر رسید که نسبت به دوره بلندمدت ۲۹ درصد کاهش دارد گفت: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته نیز ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او افزود: کاهش بارندگی در همه مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی نسبت به دوره بلندمدت ثبت شده و تنها در خوسف و نهبندان میانگین بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته افزایشی بوده‌ است.

نخعی بیان کرد: در بیرجند هم از ابتدای سال آبی جاری ۷۲ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۶ درصد کاهش دارد.

بیشتر بخوانید

کاهش ۱۰ درصدی بارش‌ها نسبت به سال زراعی گذشته در خراسان جنوبی

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ در خراسان جنوبی همچنان شرایط خشکسالی حاکم است.

او عنوان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب بیشترین بارش باران با ۱۴۴ میلیمتر در ایستگاه فتح آباد خضری، ۱۴۲ میلیمتر ایستگاه کریمو و ۱۲۹ میلیمتر در ایستگاه نگینان به ثبت رسید.

نخعی درباره پیش‌بینی فصلی بارندگی‌ها اظهار کرد: طی ۲ ماه آینده افزایش دما در استان قابل پیش‌بینی است و بارندگی‌ها نزدیک به نرمال خواهد بود.

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی  ادامه داد: میزان صحت پیش‌بینی‌های فصلی بارندگی در مجموع بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است و احتمال خطا وجود دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شاخص دندان‌های پوسیده کودکان در ۱۲ استان بالاتر از میانگین کشوری
  • دولت چگونگی مشارکت مردم در تولید را تبیین کند
  • جهش تولید با مشارکت مردم تنها مسیر پیشرفت ایران
  • سرانه فضای آموزشی استان اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است
  • هوای تهران در وضعیت «پاک»
  • افزایش ۱۳ درصدی بارش‌ها درهمدان
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • وضعیت امروز هوای پایتخت در شرایط قابل قبول