Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: اگر بتوانیم با یک حکمروایی مطلوب کیفیت نهادی را افزایش دهیم تا بخش خصوصی به سیاست‌های دولت و مجلس اطمینان بیشتری حاصل کند شاهد موج افزایشی و جهش در تولید خواهیم بود.

داود بهبودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: به نظر من انتخاب شعارهای سال از سوی مقام معظم رهبری به منظور هم‌افزایی انرژی‌های درونی داخل کشور اعم از دولتی و غیردولتی و تمرکز روی موضوعی واحد که به احتمال قوی چالش موجود کشور است، صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولید یکی از مهم‌ترین شاخص‌های رشد اقتصادی در دنیا به شمار می‌رود؛ اما تولید برای کشور ما علاوه بر نمود  موفقیت در رشد اقتصادی، رونق و جهش تولید، می‌تواند نمود موفقیت مقاومت اقتصاد کشور در مواجهه با موج وسیعی از تحریم‌ها و ناملایمتی‌های بین‌المللی باشد؛ بر همین اساس در سال‌های گذشته روی محور اقتصاد و تولید تاکید شده است.

بهبودی با اشاره به شعار سال گذشته کشور مبنی بر «رونق تولید» تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی سازمان‌های بین‌المللی، یک رشد منفی را برای اقتصاد ایران پیش‌بینی می‌کردند ولی آنچه در عمل اتفاق افتاد غیر از این پیش‌بینی‌ها بود و ما توانستیم در صادرات غیرنفتی افزایش ایجاد کنیم و در سطح کلان رشد اقتصادی بدون نفت ما منفی نبوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته به غیر از بخش نفت که میزان صادرات عمدتا متاثر از تحریم‌های یکجانبه آمریکا است در سایر بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعت افزایش تولید ایجاد کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به وقفه ناشی از موج کرونایی آخر سال هم اشاره و اضافه کرد: اگر این وقفه نبود حتی شاخص‌ها می‌توانست رشد اقتصادی مثبت را نشان دهد.

افزایش موج سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی

بهبودی اذعان داشت: در مجموع با وجود همه موانع و مشکلات موجود کشور در ساختار نظام اجرایی، قوانین و مقررات، نااطمینانی‌های پیش روی فعالان اقتصادی و تلاش نظام استکبار برای ایجاد رکود شدید تولید و افزایش بیکاری در کشور، وضعیت تولید ما منهای بخش نفت رضایت بخش بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: در آذربایجان‌شرقی هم صادرات غیرنفتی جهش مطلوبی داشت و در عرصه تولید و اشتغال اتفاقات خوبی افتاد و سال گذشته شاهد افزایش موج سرمایه‌گذاری در استان بودیم.

جهش تولید با روال عادی حمایتی اتفاق نمی‌افتد

این اقتصاددان ابراز داشت: وقتی از جهش تولید صحبت می‌کنیم منظور یک روال عادی برای توجه به امر تولید نیست؛ جهش تولید یعنی اینکه می‌خواهیم موفقیت خود را در عرصه تولید به منصه ظهور برسانیم و مردم، فعالان اقتصادی و منتفعان عرصه تولید احساس کنند که در صحنه تولید اتفاق جهش گونه‌ای افتاده است.

وی افزود: برای بسترسازی چنین هدفی دولت باید با ارائه بسته‌های حمایتی، درصدد پشتیبانی تولید و جذب سرمایه‌گذاری باشد و از مجلس جدید هم انتظار داریم بسترهای قانونی لازم را برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

تأثیر اقتصاد دنیا از موج کرونایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امسال با عارضه موج کرونا مواجه هستیم که تولید را در همه جای دنیا دچار مشکل و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در بخش خدمات، گردشگری و حمل و نقل را دچار رکود کرده؛ افزود: این امر موجب کاهش تولید شده و در عرصه اشتغال ایجاد عارضه خواهد کرد؛ بنابراین برای این پدیده هم باید تدابیر مناسبی اتخاذ شود.

بهبودی یادآور شد: طرح  فاصله‌گذاری هوشمند دولت ناظر بر این است که عارضه‌های اقتصادی پدیده کرونا را به حداقل برساند و امیدواریم این موج منفی که در عرصه تولید و اقتصاد از طریق ویروس کرونا ایجاد شده در اسرع وقت کنترل شود و مردم به سلامتی این دوران را سپری کنند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در شرایط عادی و پس از سپری شدن بحران کرونا این انتظار وجود دارد که اقتصاد به صورت بالقوه ظرفیت جهش تولید و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را داشته باشد.

لزوم ایجاد تغییرات رویکردی در نحوه تعاملات با شرکت‌های سرمایه‌گذاری دنیا

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: لازم است تغییرات رویکردی در نحوه تعاملات با شرکت‌های سرمایه‌گذاری دنیا اتفاق بیفتد ولی مهمتر از آن توجه به ظرفیت‌های درونی جامعه و اقتصاد کشور است.

بهبودی اضافه کرد: اگر بتوانیم بین تمام عناصری که در سمت حاکمیت وجود دارد هم‌افزایی و یک حکمروایی خوب ایجاد کنیم و کیفیت نهادی شامل شاخص‌هایی همانند حاکمیت قانون، شفافیت، پاسخگویی و مبارزه با فساد را افزایش دهیم، بخش خصوصی به سیاست‌های نظام تدبیر و تصمیم‌سازی دولت و مجلس و قوه قضائیه اطمینان بیشتری حاصل می‌ کند و انشاءلله شاهد موج افزایشی و جهش در تولید خواهیم بود.

انتهای پیام/60026

منبع: فارس

کلیدواژه: رونق تولید جهش تولید جذب سرمایه گذاری آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی کسب و کار گردشگری حمل و نقل کرونا اقتصاد اشتغال بیکاری سرمایه گذاری خارجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی سرمایه گذاری رشد اقتصادی عرصه تولید جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی

ایسنا/آذربایجان شرقی طرح اعتکاف علمی همزمان با تعطیلات نوروزی در ۲۴ آموزشگاه‌ علمی و مدرسه آذربایجان شرقی با هدف تقویت بنیان علمی دانش‌آموزان و مرور آموخته‌ها در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از برگزاری اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسه دخترانه و ۹ مدرسه پسرانه ۱۳ ناحیه و منطقه استان، خبر داد.

مسعود سعادتی گفت: این طرح که از ۲۹ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح اعتکاف علمی شامل بیشتر دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه می‌باشد، اظهار کرد: ۱۰۰۰ دانش‌آموز دوره دوم متوسطه، شامل ۶۰۰ دختر و ۴۰۰ پسر در این طرح شرکت کرده‌اند و اعتکاف علمی در نواحی یک، دو و چهار تبریز و مناطق اسکو، ایلخچی، اسکو، خسروشهر، بناب، مراغه، مرند، سراب، جلفا، شبستر و هشترود در حال برگزاری است‌.

وی افزود: دانش‌آموزان سایر مدارس با معرفی مدرسه مبدا و با هماهنگی اداره مربوطه می‌توانند در این طرح شرکت کنند. اعتکاف علمی، فرصتی تکرار نشدنی برای تمرین و مرور دروس به ویژه برای دانش‌آموزان کنکوری است که باید مغتنم شمرده شود و تجارب چند سال گذشته، نشانگر اثربخشی این تجربه و ایجاد پویایی در محیط یادگیری است.

وی متذکر شد: با توجه به تغییر رویکردها و افزایش تاثیر سوابق تحصیلی و نمرات نهایی در آزمون سراسری، اعتکاف علمی در تعطیلات نوروز یکی از بهترین راه‌ها و زمان‌ها برای جمع‌بندی و رفع اشکال به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری امتحانات کلیه پایه‌های متوسطه نظری در خرداد ماه به صورت نهایی و پیش رو بودن کنکور دانش‌آموزان پایه دوازدهم و در راستای استفاده بهینه از فرصت‌های یادگیری و نظر به فراهم نبودن ایجاد محیط آرام و فرصت مطالعه طی تعطیلات نوروزی در برخی خانه‌ها بدلیل دید و بازدیدهای عید، طرح اعتکاف علمی جهت ایجاد فرصت و محیطی آرام در مدرسه برای مطالعه دانش آموزان عزیر اجرا می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در تعدادی از مناطق و مدارس بدلیل عدم استقبال از حضور فیزیکی در مدارس به صورت مجازی و در قالب پیگیری مشاوران و دبیران با ارائه برنامه مطالعه و رصد آن و اراده تکالیف اجرا می‌گردد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش پرورش آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: اعتکاف علمی ویژه داوطلبان آزمون سراسری بوده و تعدادی از دانش‌آموزان و همکاران در برخی مدارس نیز به رفع اشکال و تبادل نظر و گفت‌وگو حول محور مسائل علمی و مباحث کتاب‌های درسی می‌پردازند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • تعامل و همکاری دستگاهها لازمه ی تحقق شعار سال
  • نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است
  • بروکراسی اداری، مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • تحلیلی بر پیش نیازهای تحقق شعار سال
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟ | فردین آقابزرگی