Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در آمریکا و افزایش شمار تلفات به مرز ۱۳۰۰۰ نفر و نزدیک شدن تعداد مبتلایان به ۴۰۰۰۰۰ نفر، مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از لزوم برچیده شدن سنت دست دادن در این کشور سخن گفته است.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «بیزینس اینسایدر»، آنتونی فائوچی در یک مصاحبه گفت: «به عنوان اعضای جامعه، ما باید دست دادن را به فراموشی بسپاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازی به دست دادن وجود ندارد و ما باید این سنت را بشکنیم چرا که این یک حقیقت است که یکی از راه‌های اصلی انتقال بیماری تنفسی از طریق دست دادن صورت می‌گیرد».

پیش از این هم مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا به مردم این کشور پیشنهاد داده بود به منظور مقابله با شیوع کرونا از دست دادن اجتناب کرده و برای احوالپرسی، از آرنجهای خود استفاده کنند.

این پزشک سرشناس و 79 ساله آمریکایی با اذعان به تاثیرات بلندمدت اجتماعی ویروس کرونا بر زندگی مردم آمریکا تاکید کرد: «آنچه که به صورت دائمی در ما درونی خواهد شد این شناخت است که یک اتفاق فاجعه باری همانند آنچه که هم اکنون جهان با آن مواجه است می تواند دوباره اتفاق بیافتد».

وی درباره طرق مقابله با شیوع ویروس کرونا هم این توصیه‌ها را مطرح کرد: «اجتماع بیش از 10 نفر انجام نشود، فاصله 6 فوتی (1.8 متری) با دیگران را رعایت کنید، از حضور در اماکن شلوغ اجتناب کنید، اگر می‌توانید دور کاری انجام دهید. اینها کارهایی است که اگر ما به انجام آنها ادامه دهیم تاثیرات بزرگتری (روی مهار کرونا) شاهد خواهیم بود».

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیشتر گفته بود: «جهان هرگز به روال عادی قبل از شیوع کرونا بازنخواهد گشت زیرا این ویروس حتی بعد از کشف واکسن و درمان نیز همچنان باقی خواهد ماند».

اظهارات فائوچی در حالی مطرح شده که طبق آخرین آمار ارائه‌ شده توسط دانشگاه «جانز هاپکینز» شمار تلفات ویروس کرونا در آمریکا به مرز ۱۳۰۰۰ نفر و تعداد مبتلایان به ۴۰۰۰۰۰ نفر نزدیک شده است 

منبع: الف

کلیدواژه: ویروس کرونا دست دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی: ایران توانست به اسرائیل آسیب برساند/ آمریکا و اسرائیل نتوانستند مانع حمله ایران شوند

به گزارش جماران؛ موسسه مطالعات امنیتی رژیم صهیونیستی در بررسی پی پاسخ پهپادی و موشکی تهران به حمله اخیر تل‌آویو به کنسولگری ایران در دمشق، اذعان کرد که از منظر استراتژیک، اسرائیل و آمریکا نتوانستند ایران را از این حمله بازدارند.

ایرنا به نقل از شبکه المیادین نوشت: موسسه مطالعات امنیی رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: از منظر استراتژیک، اسرائیل و آمریکا نتوانستند ایران را از این حمله بازدارند.

طبق اعلام این موسسه، ایران توانست به رژیم اسرائیل آسیب برساند.

این موسسه صهیونیستی همچنین گزارش داد: اسرائیل شاهد یک شب دراماتیک بی سابقه با ۲۰۰ موشک و ۳۰۰ پهپاد بود که ایران به سمت آن شلیک کرد.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی نیز اعتراف کردند: ما با یک توهین علنی و بی‌سابقه مواجه شدیم و بازدارندگی اسرائیل فروپاشید.

این رسانه‌ها اعلام کردند که ایران در پاسخ خود، جسارت، قدرت آتش و عملیاتی خود را اثبات و بازدارندگی را در مقابل اسرائیل ایجاد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین اذعان کردند: ایران شب گذشته قواعد بازی را تغییر داد و در تلاش است معادله جدیدی را در منطقه تحمیل کند.

برپایه گزارش این رسانه‌ها، رژیم اسرائیل در اوج جنگ در ۶ جبهه است و اکنون جبهه هفتم به آن اضافه شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • در دیدار آقای مدیر با آهنگساز پیشکسوت چه گذشت؟
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی: ایران توانست به اسرائیل آسیب برساند/ آمریکا و اسرائیل نتوانستند مانع حمله ایران شوند
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک