Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@13:10:17 GMT

فعالیت ۷۵ درصد مشاغل از شنبه به‌جز در یک استان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۲۶۰۳

فعالیت ۷۵ درصد مشاغل از شنبه به‌جز در یک استان

رویداد۲۴ سعید ممبینی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه دوم سیما با اشاره به فعالیت سه میلیون واحد صنفی در سطح کشور، اظهار کرد: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، اصناف و مشاغل به دو دسته کم خطر و پرخطر تقسیم می‌شوند که مشاغل کم‌خطر در تهران از ۳۰ فروردین و در سایر استان‌ها از ۲۳ فروردین مجاز به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تعیین کننده اصلی این دسته‌بندی است، گفت که این موضوع در کارگروه مشترکی بین اتاق اصناف ایران، وزارت بهداشت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور و نیروی انتظامی مطرح شده است.

ممبینی با بیان اینکه اتاق اصناف در این گروه نقش عوامل اقتصادی را برای بازگشایی واحد‌ها بررسی کرده، تصریح کرد: سطح اشتغال یکی از مواردی بود که در نظر گرفته شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه تا این لحظه هیچ لیستی از مشاغل مجاز به فعالیت منتشر نشده، اظهار کرد: در مورد دستورالعمل‌های بهداشتی هم برخی از آن‌ها قبلا تهیه شده بود، اما باید با شریط فعلی انطباق داده می‌شد که تقریبا تهیه شده است و از فردا روی سایت قرار می‌گیرد.

وی تعیین عامل اصلی تعیین کننده در اجازه بازگشایی واحد‌های صنفی را میزان اجتماعی در واحد‌ها عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد بسیاری از صنوفی که در دسته بندی قبلی تعطیل شده بودند مجاز به فعالیت خواهند بود که احتمالاً بیش از ۷۵ درصد صنوف را شامل می‌شود. این ۷۵ درصد از تاریخ ۳۰ فروردین در تهران و ۲۳ فروردین در سایر استان‌ها مجاز به فعالیت هستند و بازگشایی آن‌ها تدریجی نیست.

اصناف در تعطیلات چقدر هزینه دادند؟

ممبینی با بیان اینکه تاکنون ۵۷۰ هزار واحد صنفی فعال بودند، خاطرنشان کرد که لیست صنوف پرخطر و کم‌خطر قطعی نیست و در طول زمان ممکن است تغییر کند.

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران واحد‌های صنفی طی مدتی که تعطیل بودند، روزانه ۲۷ هزار میلیارد تومان هزینه برای حقوق و اجاره متحمل شدند. البته بازگشایی واحد‌ها از تاریخ تعیین شده اجباری نیست. بیشتر بخوانید: اولین آمار رسمی از افت فروش کسب‌و‌کار‌ها بعد از ویروس کرونا وی در پایان با بیان اینکه درصد تخلفات اصناف در مرحله اول فاصله‌گذاری اجتماعی ناچیز بوده، پیش بینی کرد که در مرحله دوم هم نکات بهداشتی از سوی واحد‌های صنفی رعایت شود و گفت: اتاق‌های اصناف ۱۴۰۰ نفر بازرس دارند که می‌توانند در روند بازرسی به وزارت بهداشت کمک کند، اما این یک کار تخصصی است و اصناف بیشتر روی بحث اموزش و انتشار کتابچه و دستورالعمل‌ها فعالیت خواهند کرد.

روز یکشنبه پیش رئیس جمهور، در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که کسب و کار‌های کم ریسک در همه استان‌ها به جز تهران از شنبه ۲۳ فروردین با مراعات پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین فعالیت‌های اقتصادی تهران از روز شنبه ۳۰ فروردین شروع می‌شود. در مورد ادارات دولتی نیز مقرر شده از ۲۳ فروردین با دو سوم نیرو از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر فعالیت کنند. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران مجاز به فعالیت وزارت بهداشت ۲۳ فروردین اتاق اصناف واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب و اخطار پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و تامین نظم و امنیت در سطح اماکن عمومی، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی نیشابور با همکاری اتاق اصناف اجرا شد.

سرهنگ حسین احمدی با اشاره به دریافت گزارشات مردمی و همچنین مشاهدات میدانی در خصوص عدم رعایت قوانین و مقررات توسط برخی از واحد‌های صنفی گفت: با توجه به عدم رعایت قانون و در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم، با ارزیابی‌های صورت گرفته از ۵۲ واحد صنفی بازدید که ۹مورد تذکر و اخطار پلمب صادر و ۸ واحد صنفی بدلیل عدم توجه به تذکرات شفاهی و کتبی با هماهنگی مقام قضایی پلمب و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

دیگر خبرها

  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در قزوین
  • پلمب ۶ واحد صنفی در قزوین
  • پلمب دو کافی‌شاپ در مشهد
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی
  • پلمب و اخطار پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در نیشابور
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • ممنوعیت فعالیت‌های دریایی از امشب در مازندران  
  • سینماهای ایران در این تاریخ‌ها تعطیل است
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر