Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره امیرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری که تحت تاثیر بیماری کرونا بوده، طبیعی است که اشتهای خود را از دست بدهد، اما باید با رعایت نکات تغذیه‌ای، اشتها و توان را دوباره به بدن بیمار برگرداند.

وی افزود: مواد غذایی مهمی که در آن منابع غذایی حاوی روی و آهن وجود دارند، می‌توانند در بهبود بیماری و بازگشت اشتها به فرد کمک کننده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس تغذیه با تاکید بر مصرف زرده تخم‌مرغ، انواع حبوبات و مغزها و میوه‌ها در دوران نقاهت این بیماری، تصریح کرد: مصرف مناسب مایعات و میل کردن آب گوشت می‌تواند در درماتن زودتر این بیماری موثر باشد.

امیرپور با تاکید بر بهره‌گیری از منابع غذایی حاوی ویتامین A و C برای بازگشت توان به بدن فرد، افزود: استفاده از مواد غذایی پروتئینی و دارای کربوهیدرات نیز بسیار توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: مصرف دمنوش‌های مختلف، شیر، میوه‌ها و سبزیجات، استفاده از زردچوبه، زنجبیل و سیر در غذاها باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش و دستگاه عصبی فرد می‌شود.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: افراد پس از بهبودی باید ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند تا سیستم ایمنی و هوازی بدن تقویت شود.

امیرپور در مورد شایعه مصرف نوشیدنی‌های حاوی الکل برای درمان و یا پیشگیری از کرونا، یادآور شد: این سخن تنها یک شایعه بوده ومتاسفانه عده زیادی به دلیل مصرف بیش از حد الکل جان خود را از دست می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت این است که خوردن الکل نقشی در درمان بیماری کرونا ندارد و هنوز محققان و دانشمندان در جستجوی راه‌های درمان این بیماری هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی   آذربایجان غربی  با تقدیر از زحمات کارشناسان بهداشت محیط از مردم خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و اماکن معتبر خریداری و از خرید از مراکز نامعتبر و دستفروشان پرهیز کنند.

 دکتر ریخته گر همچنین افزود: شهروندان  می توانند هرگونه موارد عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را  با سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات  ۱۹۰ وزارت بهداشت درمیان گذارند، تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم در آن خصوص انجام پذیرد.

دیگر خبرها

  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید