Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@07:29:04 GMT

حدود 8 هزار رای جایگزین حبس در مازندران صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۰۳۱

حدود 8 هزار رای جایگزین حبس در مازندران صادر شد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: سال گذشته 7هزار و 929 مورد رای جایگزین حبس در حوزه‌های قضایی استان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت الاسلام و المسلمین اکبری در کارگروه اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت  کیفری زندان های استان گفت: سال گذشته هفت هزار و 929 مورد رای جایگزین حبس  در حوزه‌های قضایی استان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید در سال جدی زندان‌های استان در وضعیت مطلوب‌تری نبسبت به گذشته باشد، گفت: همه همت و هدف ما و همکاران قضایی و اداری باید کاهش ورودی زندان‌ها و افزایش خروجی از زندان ها باشد و در این زمینه از همه ظرفیت‌های قانونی و سازمانی استفاده بهینه و مطلوب صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با تاکید بر اینکه قضات استان می‌توانند مجازات‌های جایگزین حبس را در موارد امکان‌پذیر مدنظر ویژه قرار دهند، ادامه داد: این استان از ظرفیت بسیار خوبی در این خصوص برخوردار است که می‌توان طبق آیین‌نامه موجود در کارهای عام‌المنفعه از قبیل خدمات شهری بهره‌گرفت.

وی اضافه کرد: استفاده از تاسیاست نوین حقوقی مانند آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات، تعویق و تخفیف نیز می‌تواند مد نظر قضات قرار گیرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با اشاره  به اینکه اصلی‌ترین هدف زندان، مجازات تبهکاران است است و ان شالله جمعیت کیفری محدود به این تعداد از مجرمین باشد، تصریح کرد: همکاران ما همواره دلسوزانه، مخلصانه، و مجدانه در جهت بهبود وضعیت زندان‌ها اهتمام دارند که قابل تقدیر است و انتظار ما بر این است در سال جدید همت مضاعفی نسبت به کاهش جمعیت کیفری و افزایش آزادی زندانیان به خصوص زندانیان مهریه و محکومان مالی داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: هنوز در مورد آزادی محکومان مالی اعم از مهریه و غیره وضع مطلوبی نداریم و ان شااله  با استفاده از ظرفیت فضای مجازیف پویشی و صدا وسیمای استان در اعیاد شعبانیه زمینه آزادی تعداد زیادی از اینگونه محکومان در سراسر استان فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری دستور داد کارگروه ویژه ای برای اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری تشکیل شود تا نظارت موثری بر نحوه مدیریت و اجرای آن صورت گیرد.

انتهای پیام/86035/

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران رئیس کل دادگستری زندان دستگاه قضا جایگزین حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتکاب قتل در روز دوم آزادی از زندان

تحقیقات پلیسی نشان می‌دهد قاتل مرد جوانی که جسدش در کنار خیابان رها شده بود، مرد سابقه‌داری است که دو روز قبل از زندان آزاد شده بود.

به گزارش مشرق، ۲۶ فروردین امسال، دو مرد موتورسوار در مقابل بیمارستانی در جنوب تهران توقف کرده و مردی را که زخمی شده بود همانجا رها کردند. رهگذران با مشاهده مرد زخمی رها شده در نزدیکی بیمارستان، به اورژانس خبر دادند.

بدین ترتیب مرد زخمی به بیمارستان منتقل شد اما لحظاتی بعد جانش را از دست داد.

گزارش این جنایت به بازپرس امیرحسین علیمردان اعلام شد و در تحقیقات اولیه بازپرس جنایی دستور شناسایی هویت مقتول و موتورسواران را صادر کرد.در بررسی شماره پلاک موتور سیکلت، هویت مالک موتور به نام شهاب شناسایی شد. در ادامه شهاب بازداشت شد و در تحقیقات گفت: بابک یکی از دوستانم است که مدت‌ها قبل به خاطر سرقت منزل به زندان افتاد. دو روز قبل از جنایت بابک آزاد شد، او روز جنایت با من تماس گرفت و از من خواست خودم را فوراً به او برسانم.

او ادامه داد: وقتی به نزد بابک رفتم با بدن نیمه‌جان مردی مواجه شدم. آنها با هم اختلاف داشتند و ظاهراً روز حادثه باهم درگیر شدند و بابک با چاقو او را زده است، من هم با کمک بابک او را به بیمارستان بردیم. من در قتل نقشی نداشتم.

با شناسایی هویت عامل جنایت، به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت، تحقیقات برای بازداشت متهم ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • ارتکاب قتل در روز دوم آزادی از زندان
  • ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند