Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت خارجه افغانستان و سفیر ایران در کابل درباره تشکیل اداره بازگشت مهاجران افغان از ایران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با «بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور «حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجران افغانستان انجام شد، محورهای گفت‌وگوی تلفنی اشرف غنی و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این دیدار دو طرف در مورد طرح اداره مشترک برای بازگشت مهاجرین افغان از ایران به افغانستان گفتگو کردند.

اتمر در این باره با اشاره به اینکه این موضوع در جلسه کابینه دولت افغانستان مطرح شده، به سفیر ایران پیشنهاد داد تا آن را مورد بررسی قرار دهد.

در ادامه این دیدار سفیر ایران در افغانستان تاکید کرد که موضوع اداره مشترک برای بازگشت مهاجران را با تهران در میان گذاشته و نتیجه را اعلام خواهد کرد.

همچنین وزیر امور مهاجران افغانستان از تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای درمان رایگان پناهجویان افغانستان در بیمارستان‌های این کشور قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (سه‌شنبه) در تماس‌های تلفنی جداگانه با محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس‌های تلفنی، طرفین ضمن تبادل تبریکات سال نو، در خصوص موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه و همچنین آخرین وضعیت سیاسی افغانستان و اختلافات ایجاد شده بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور، مذاکرات صلح و گفتگوهای بین الافغانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با بیماری کرونا گفتگو کردند.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران افغانستان اتمر سفیر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!

زی‌سان: از دو روز گذشته برخی از مهاجران افغان در پاریس در اعتراض به کشته شدن دو پناهجوی افغان دست به خشونت زدند. در حال حاضر حدود پنجاه هزار افغانستانی در فرانسه زندگی می‌کنند. این اعتراض در پی کشته شدن سه پناهجوی افغان رخ داد. 

قاتل برای پنهان کردن قتل دو افغان در خانه‌اش، آنجا را به آتش کشید

به گزارش زی‌سان؛ یک روز پس از تظاهرات خشونت‌آمیز در ارتباط به مرگ دو افغان در خانه‌ای در پاریس، پولیس فرانسه هنوز اطلاعاتی رسمی درباره این رویداد منتشر نکرده است.

روزنامه پاریزین به نقل منابع پلیس این احتمال را مطرح کرد که قاتل پس از کشتن آنها، برای پنهان کردن آثار جرم خانه را به آتش کشید.

پلیس و دادستانی تحقیقات خود را درباره این رویداد تکمیل نکرده‌اند، از این رو از ارایه اطلاعات رسمی خودداری کرده‌اند. با این حال، رسانه‌های فرانسوی، به نقل از منابعی در پولیس، احتمالات مختلفی را درباره مرگ آنها گزارش داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش زی‌سان، روزنامه پاریزین گزارش داد که پلیس فرانسه با کشف یک اسلحه و لباس‌های خونین در سطل زباله زیر زمین ساختمانی که این دو افغان به قتل رسیدند، تحقیقات خود را درباره قتل دو پناهجوی افغان آغاز کرده است.

به نقل از این روزنامه، بر اساس یک فرضیه، صاحب‌خانه دو مهمان خود را با گلوله کشته و برای پنهان کردن آثار جرم، خانه را به آتش کشیده است.

این روزنامه نوشت که شدت آتش‌سوزی و انفجار در ساختمان باعث شد تا قاتل از منزل هفتم ساختمان خود را پرت کند که بر اثر آن کشته شد.

پلیس پاریس هویت مقتولین را افغان اعلام کرده، اما درباره هویت قاتل جزئیاتی ارائه نداده است.

حدود ۲۰۰ افغان در مورد تحقیقات پلیس در ارتباط به این رویداد، تجمع برگزار کردند این تجمع در انتها از سوی افرادی به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن آنان از گاز اشک آور استفاده کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

افغان‌های معترض مدعی‌اند که قاتل و مقتولان به دست فرد دیگری کشته‌شدند و بر تحقیقات بی‌طرفانه پلیس فرانسه تاکید کردند. به گفته آنها، علت مرگ این افراد می‌تواند عواملی دیگر از جمله نژادپرستی داشته باشد.

دو انجمن افغان‌ها در پاریس می‌گویند که به منظور بررسی و پیگری این رویداد جلساتی را با پلیس خواهند داشت. مسئولان این انجمن‌ها گفته‌اند که در صورت عدم دریافت گزارش مستند و کامل درباره این رویداد، تظاهرات در پاریس و شهر‌های دیگر به راه خواهند انداخت.

tags # اتباع افغان ، فرانسه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • همکاری آذربایجان و افغانستان در زمینه پزشکی
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • سفیر چین در کانادا به پکن بازگشته است
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد