Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@09:36:18 GMT

کره شمالی از کرونا در امان است!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۰۴۷

کره شمالی از کرونا در امان است!

سازمان بهداشت جهانی به خبرگزاری رویترز گفت، وزارت بهداشت کره شمالی به صورت هفتگی به‌روزرسانی‌های خود را در اختیار این سازمان قرار می‌دهد و این کشور ظرفیت انجام تست کرونا را در آزمایشگاه مرجع ملی خود واقع در شهر پیونگ یانگ دارد.
دکتر ادوین سالوادور، نماینده سازمان بهداشت جهانی در جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) در پاسخ به یک ایمیل رویترز نوشت: تا دوم آوریل تعداد 709 نفر شامل 11 خارجی و 698 تن از اتباع خود کره شمالی در این کشور تست ابتلای به ویروس کووید 19 را دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ مورد مثبتی از ابتلای به این ویروس گزارش نشده است. تعداد 509 تن شامل دو خارجی نیز در این کشور قرنطینه شده‌اند.

او ادامه داد: از 31 دسامبر تا کنون تعداد 24842 تن از قرنطینه در کره شمالی آزاد شده‌اند که شامل 380 خارجی می‌شود.
او همچنین عنوان کرد، کره شمالی تجهیزات آزمایشگاهی تکمیلی از سوی همپیمانش چین در ماه ژانویه دریافت کرده و سازمان بهداشت جهانی نیز محموله‌های تجهیزات محافظتی را به این کشور فرستاده است.
یک کارشناس حقوق بشری سازمان ملل خواستار برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورهایی همچون کره شمالی با هدف تضمین رسیدن غذا به دست مردم گرسنه در زمان شیوع کروناویروس شد.
برخی کارشناسان خارجی نسبت به اینکه کره شمالی با توجه به داشتن مرزی طولانی با چین و کره جنوبی هنوز هیچ موردی از آلودگی را در خاک خود گزارش نکرده، اظهار تردید کرده‌اند.

312 310

کد خبر 1374234

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کره شمالی سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در اجلاس معاونان بهداشت دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در بیمارستان قلب تهران برگزار شد، افزود: خوشبختانه برنامه‌های کلان حوزه بهداشت اعم از جوانی جمعیت و سلامت خانواده در کشور نهادینه شده و با اجرای موفق پویش ملی سلامت و مشارکت گسترده مردمی در این پویش، برنامه غربالگری بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت نیز اجرا شد و از این پس باید کنترل این بیماری‌ها در جمعیت هدف، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) در ایران و بازدید وی از مراکز بهداشتی در سفر به استان اصفهان، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای بهداشت منطقه یک کشور مرجع است و سازمان بهداشت جهانی از ایران توقع دارد برای انتقال بیشتر تجارب و تکنولوژی خود به کشورهای منطقه، برنامه داشته باشد.‌

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: ۱۶ مرکز تحقیقاتی حوزه بهداشت مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی هستند که با توجه به حضور رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در ایران، زمینه همکاری این مراکز و سایر مراکز تحقیقاتی با امرو بیشتر فراهم شده است و مراکز شبکه بهداشت باید به تقویت مراکز تحقیق و توسعه خود بپردازند زیرا بهترین فیلد برای پژوهش در حوزه سلامت، حوزه بهداشت است.

کد خبر 6079832 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • صحت سنجی ادعای وجود ۵۰ هزار خودروی خارجی در گمرکات کشور
  • صحت سنجی ادعای ورود ۵۰ هزار خودروی خارجی به گمرکات
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • کشف کالای میلیاردی قاچاق در بروجن
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است