Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-30@05:40:10 GMT

بنزین صادر خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۱۰۴

بنزین صادر خواهد شد؟

خودکفایی در تولید بنزین یکی از اهداف وزارت نفت طی چند سال اخیر بوده که بر اساس آن میزان تولید بنزین در کشور به مرور زمان افزایش یافته و اکنون این فرآورده نفتی در لیست اقلام صادراتی قرار گرفته است و آن‌طور معاون اول رییس‌جمهور نیز اعلام کرده، تحریم‌ها تاثیری بر این موضوع نخواهد داشت.

اواخر سال ۱۳۹۷ بود که با افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران در تولید بنزین خودکفا شد و توانست دروازه‌های واردات این فرآورده استراتژیک را ببندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نیز شاهد افزایش تولید این فرآورده هستیم؛ تاجایی که تابستان سال گذشته بالاترین رقم تاریخی تولید بنزین در ایران ثبت شد.

سهمیه بندی بنزین از یک سو و شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر میزان مصرف این فرآورده نفتی را کاهش داده که می توان از این شرایط به عنوان یک فرصت برای کشور یاد کرد.

حسین آقایان - کارشناس ارشد حوزه انرژی و سوخت - درباره این موضوع گفت: هرچند که دست ایران در صادرات همچون کشورهای دیگر باز نیست اما باز هم در صادرات بنزین نسبت به نفت خام جای سخن بیشتری دارد و اکنون می تواند از این فرصت برای افزایش درآمد استفاده کند.

وی با بیان اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا، سهمیه بندی بنزین توانست میزان مصرف را کاهش دهد و اکنون نیز در این شرایط که مصرف حدود ۵۰ میلیون لیتر کاهش پیدا کرده، لازم است دولت به این مهم توجه نشان دهد، اظهار کرد: دولت هرچه بتواند در این شرایط بنزین بیشتری صادر کند قطعا منفعت بیشتری را عاید کشور کرده است؛ لذا لازم است در این باره اقدامات جدی انجام دهد و امیدوارم که بتوانیم مشتریان خوبی پیدا کنیم.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: باتوجه به محدودیت ها یکی از مشکلاتی که وجود دارد ذخیره سازی بنزین تولیدی است؛ لذا باید به دنبال مشتری و ایجاد درآمد برای کشور بود و دولت باید به صادرات بنزین توجه بیشتری داشته باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر صادرات بنزین بنزین سهمیه بندی بنزین صادرات تولید بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت و کمیت بنزین زیرذره بین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حال حاضر بیش از ۴ هرزار و ۴۰۰ جایگاه سوخت در کشور وجود دارد. به گفته مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشدید نظارت بر جایگاه‌های سوخت کشور به منزله رفاه مسافران نورزی صورت گرفته است.

سالاری نسب گفت: کارت سوخت آزاد به اندازه کافی در جایگاه‌های سوخت کشور وجود دارد؛ و همه هموطنان در صورت هر گونه مشکل می‌تواند با شماره ۰۹۶۲۷ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تماس بگیرند و شکایت خود را ثبت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جاسم ثمری گزارش می دهد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱ درصدی مصرف سوخت در ۹ فروردین/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین
  • اطلاعیه اداره کل دامپزشکی خوزستان در خصوص تاریخ مصرف فرآورده‌های خام وارداتی 
  • افزایش ۱۱ درصدی مصرف سوخت در ۹ فروردین ۱۴۰۳/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین
  • کیفیت و کمیت بنزین زیرذره بین
  • افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین استان قزوین در نوروز ۱۴۰۳
  • توزیع ۲۹ میلیون لیتری بنزین در جایگاه های گیلان همزمان با تعطیلات نوروزی
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • معاون وزیر نفت : در مرز‌های کشور گازوئیل لیتری ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد/ بارنامه جعلی صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال