Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، سازمان بهداشت جهانی به خبرگزاری رویترز گفت، وزارت بهداشت کره شمالی به صورت هفتگی به‌روزرسانی‌های خود را در اختیار این سازمان قرار می‌دهد و این کشور ظرفیت انجام تست کرونا را در آزمایشگاه مرجع ملی خود واقع در شهر پیونگ یانگ دارد.

دکتر ادوین سالوادور، نماینده سازمان بهداشت جهانی در جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) در پاسخ به یک ایمیل رویترز نوشت: تا دوم آوریل تعداد 709 نفر شامل 11 خارجی و 698 تن از اتباع خود کره شمالی در این کشور تست ابتلای به ویروس کووید 19 را دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ مورد مثبتی از ابتلای به این ویروس گزارش نشده است. تعداد 509 تن شامل دو خارجی نیز در این کشور قرنطینه شده‌اند.

او ادامه داد: از 31 دسامبر تا کنون تعداد 24842 تن از قرنطینه در کره شمالی آزاد شده‌اند که شامل 380 خارجی می‌شود.
او همچنین عنوان کرد، کره شمالی تجهیزات آزمایشگاهی تکمیلی از سوی همپیمانش چین در ماه ژانویه دریافت کرده و سازمان بهداشت جهانی نیز محموله‌های تجهیزات محافظتی را به این کشور فرستاده است.

یک کارشناس حقوق بشری سازمان ملل خواستار برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورهایی همچون کره شمالی با هدف تضمین رسیدن غذا به دست مردم گرسنه در زمان شیوع کروناویروس شد.

برخی کارشناسان خارجی نسبت به اینکه کره شمالی با توجه به داشتن مرزی طولانی با چین و کره جنوبی هنوز هیچ موردی از آلودگی را در خاک خود گزارش نکرده، اظهار تردید کرده‌اند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران سازمان بهداشت جهانی کرونا کرونا ویروس کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد

به گزارش جام جم آنلاین، براساس ادعای گارد ساحلی ژاپن، احتمالا کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده که البته سقوط کرده است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن، این موشک پس از هفت دقیقه در خارج از منطقه ویژه اقتصادی توکیو سقوط کرد.

این چهارمین باری است که کره شمالی در سال جاری موشک بالستیک پرتاب می‌کند. پیونگ‌یانگ آخرین بار دوم آوریل دست به شلیک موشک بالستیک زد. در آن برهه، خبرگزاری مرکزی کره شمالی از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت میان‌برد «هوآسونگ-۱۶بی» خبر داد.

همچنین ارتش کره جنوبی نیز مدعی شد که کره شمالی امروز «چندین» موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

پیشتر رسانه‌های رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کردند که این کشور در تازه‌ترین آزمایش‌های تسلیحاتی خود یک کلاهک جدید طراحی‌شده برای موشک‌های کروز و یک موشک ضدهوایی جدید را با موفقیت آزمایش کرده است.

دیگر خبرها

  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند
  • افزایش تعداد مراقبین سلامت/ تقویت شبکه سلامت کشور
  • کاهش ۵۳ درصدی تعداد بخشنامه‌ ها در حوزه تجارت خارجی در ۱۴۰۲
  • کاهش ۵۳ درصدی تعداد بخشنامه‌های گمرکی در ۱۴۰۲
  • وبا در سومالی از ابتدای ۲۰۲۴ تاکنون ۷۵ قربانی گرفته است