Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@17:29:29 GMT

پایان سلطه آمریکا در ثبت اختراع!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۲۱۴

پایان سلطه آمریکا در ثبت اختراع!

به گزارش صدای ایران به نقل از رویترز، بر اساس اعلام سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)، چین سال گذشته بزرگ‌ترین منبع ثبت اختراع در سطح بین المللی بود و بدین ترتیب اژدهای زرد در نخستین جبهه از آمریکا سبقت گرفت.

این سازمان که یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد است و بر ساز و کار طراحی شده برای کشورها به منظور به اشتراک گذاری اختراعات‌شان نظارت می‌کند، اعلام کرد که در سال گذشته ۵۸ هزار و ۹۹۰ تقاضای ثبت اختراع توسط چین اعلام شده است؛ این رقم برای آمریکا ۵۷ هزار و ۸۴۰ مورد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس اعلام این نهاد، رشد چین در این بخش در تنها ۲۰ سال ۲۰۰ برابر شده است. از زمان آغاز به فعالیت معاهده همکاری ثبت اختراع در سال ۱۹۷۸، آمریکا هر سال رکورد بیشترین تعداد درخواست ثبت شده را در اختیار داشته است.

بر اساس آمار جدید، حالا بیش از نیمی از تقاضاهای ثبت اختراع (۵۲.۴ درصد) از آسیا رسیده و در این رنکینگ، ژاپن سوم است و آلمان و کره جنوبی در مکان‌های چهارم و پنجم جای دارند.

در اختیار داشتن مالکیت معنوی اختراع عمدتاً نشانه‌ای حائز اهمیت از قدرت اقتصادی یک کشور و آگاهی آن از فوت و فن بخش صنایع محسوب می‌شود.

«فرانسیس گوری» رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی در یک نشست مطبوعاتی گفت که موفقیت چین «مدیون یک استراتژی سنجیده از جانب رهبران آن در راستای پیشرفت اختراع بوده و چین را به کشوری بدل کرده که اقتصاد آن در بالاترین سطح عمل می‌کند.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران رویترز چین آمریکا ثبت اختراع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دمشق به اقدام تلافی جویانه ایران

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به اقدام تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی آن را قانونی و بر اساس منشور سازمان ملل توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه  سوریه اعلام کرد حملات ایران به اهداف نظامی اسرائیل در چارچوب استفاده ایران از حق دفاع از خود و بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل، صورت گرفت.

عقب نشینی آشکار وزیر اسرائیلی از تقابل با ایرانفیلمهای اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به سرزمین‌های اشغالیکمک 10 کشور به اسرائیل در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایرانپهپادهای ایران به آسمان قدس اشغالی رسیدای‌بی‌سی: ایران بین 400 تا 500 پهپاد شلیک کرد

حملات انتقامجویانه شامگاه شنبه ایران در پاسخ به حمله چند روز قبل جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت که به شهادت سردار زاهدی فرمانده مستشاران سپاه در سوریه و لبنان و جمعی از همرزمانش انجامید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • چرخش سازمان لیگ به سمت پرسپولیس؟
  • اختراع میز آزمایشگاه سیار توسط فناوران کشورمان
  • «میز آزمایشگاهی سیار» طراحی و ثبت اختراع شد
  • ثبت دو اختراع برای نخستین بار در رشته طراحی شهری توسط نخبه دانشگاه ارومیه 
  • ببییند | پایان سلطه مونیخ
  • واکنش دمشق به اقدام تلافی جویانه ایران
  • نمایندگی ایران: اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
  • اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
  • اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
  • اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱  منشور سازمان ملل بود