Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@19:39:12 GMT

پیش‌بینی پایان هفته سیلابی در نوار جنوب غربی کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۲۲۹

پیش‌بینی پایان هفته سیلابی در نوار جنوب غربی کشور

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و پایش مدل‌های جهانی و منطقه‌ای پیش‌بینی آب و هوا، موارد احتمالی وقوع سیلاب تا روز جمعه‎ را اعلام کرد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام موسسه تحقیقات آب، از بعدازظهر پنج‎شنبه 21 فروردین، وقوع بارشی به مدت 9 ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‎ای) 30 تا 40 میلی‌متر در استان کردستان (نوار جنوب غربی و غرب به شرق و شمال شرق)‎ محتمل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، روز پنج‎شنبه وقوع بارش‎های رگباری در استان‎های کرمانشاه، همدان، البرز، قزوین و زنجان به مدت 6 تا 9 ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‎ای) 20 تا 30 میلی‎متر محتمل خواهد بود.

در گزارش موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو آمده است: از بامداد روز جمعه 22 فروردین، وقوع بارشی به مدت 21 ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‎ای) 60 تا 80 میلی‌متر در استان چهارمحال و بختیاری (نیمه غربی و جنوبی)‎ محتمل خواهد بود.

همچنین در صبح روز جمعه، وقوع بارشی به مدت 15 ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‎ای) 50 تا 70 میلی‌متر در استان‏های لرستان (نیمه شرقی و شمال) و خوزستان (شمال شرق و شرق)‎ پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش، از بعدازظهر جمعه 22 فروردین، وقوع بارشی به مدت 9 ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‎ای) 30 تا 40 میلی‌متر در استان‎های تهران (شمال، شمال غرب و نواحی مرکزی) و مرکزی (نوار غرب به شمال شرق)‎ محتمل خواهد بود.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شرکت مدیریت منابع آب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت مدیریت منابع آب شرکت مدیریت منابع آب میلی متر در استان محتمل خواهد پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری

برای هفته جاری (۲ تا ۷ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و شمال کشور پیش‌بینی می‌شود، در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش مهر، بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز فلات مرکزی با مقدار میانگین ۱۲.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و حوضه دریای خزر با مقدار میانگین ۱۴.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های کشور در هفته جاری خواهند بود.

همچنین حوضه آبریز قره قوم با مقدار میانگین ۲.۶ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۲۰.۷ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه قره‌سو و گرگان با متوسط بارش ۳۹.۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متر و کویر درانجیر با مقدار میانگین ۲۵.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۳۹.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های گلستان، مازندران و یزد با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ بینی سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • پیش‌ بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور پیش‌بینی می‌شود
  • هشدار قرمز؛ پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد