Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال میرزایی که قرار بود به عنوان موافق وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی صحبت کند وقت خود را به محمدعلی وکیلی دیگر عضو فراکسیون امید داد.

وکیلی که در موافقت با کاظم خاوازی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی سخن می‌گفت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان و گرامیداشت درگذشتگان بحران کرونا و آرزوی بهره‌مندی ملت ایران از دستاوردهای کرونا در آینده، گفت: در کشوری که داعیه استقلال دارد، اهمیت غذا بر کسی پوشیده نیست و همین امروز قفسه‌های سوپرمارکت های ایران در مقایسه با کشورهای مدعی پیشرفت نشان می‌دهد که دیگران در گذشته زحمات زیادی در این حوزه کشیده‌اند و بخشی از این وضعیت فعلی را مدیون آقای حجتی و تیم ایشان هستیم که لازم از ایشان تشکر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در شرایطی که بخش‌های صنعت و خدمات از این بحران آسیب هایی دیدند اما بخش کشاورزی خوشبختانه کمترین آسیب را دیده و این نشان می‌دهد که این بخش نقطه اتکا و استقلال و همچنین نقطه امنیت ما در بحران‌ها است.

نماینده تهران در ادامه به مغفول ماندن ظرفیت‌های بخش کشاورزی در سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: بخش کشاورزی اگرچه از بحران کرونا آسیب کمتری دید اما همین بخش اکنون با ظرفیت ذاتی خود فاصله دارد و علت آن هم این است که در طول سالیان گذشته شعارهای زیادی دادیم و برنامه‌های بالادستی پر طمطراقی نوشتیم اما همچنان کشاورزی ما سنتی است و علت مهم آن این است که در بخش کشاورزی یک شخصیت عالم  و توانمند نداشتیم.

وی ادامه داد: به رغم نکته‌ای که مخالف عزیز به آن تاکید داشتند به نظر من حضور یک شخصیت دانشمند در جایگاه وزیر کشاورزی با رویکرد دانش بنیان و علمی ظرفیت‌های مغفول کشاورزی را بالفعل درآورده و انتخاب خاوازی می‌تواند حلقه اتصال تحقیقات و مزرعه باشد.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمدعلی وکیلی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی ۱۳ گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سید علیرضا اسمعیل زاده حسینی، اجرای برنامه‌های تحقیقاتی در زمینه الگوی کاشت محصولات باغی و هماهنگی اجرای برنامه‌های مرتبط با سند تحول یزد نوین، تولید بذور مادری و گواهی شده در سطح استان، برنامه‌های اجرای عملیات امنیت غذایی، مشاوره در زمینه محصولات و عرصه‌های کشاورزی، دامی، منابع طبیعی و همچنین ایجاد پایلوت‌های کشاورزی حفاظتی، آبیاری هوشمند، اجرای باغ الگویی نوین با مشارکت بهره برداران و کشاورزان پیشروی استان یزد در خصوص گندم، جو، انار و پسته از برنامه‌های مهم مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد با اشاره به اهمیت پرورش شتر در سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: هوشمند سازی ۱۳ گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار انجام شده است. 
اسمعیل زاده حسینی افزود:در قالب برنامه کاربردی ساربانیار ۱۳ گله شتر در استان یزد به صورت برخط رصد می‌شوند و تاکنون بالغ بر ۷۰۰ هزار سیگنال دریافت شده است و همچنین ۳ هزار پیامک هشدار برای شترداران و بهره برداران صادر شده است.

برنامه کاربردی ساربانیار با همت پژوهشگران بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد و همکاری موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، معاونت امور دام یزد و اداره کل منابع طبیعی استان یزد و شرکت‌های دانش بنیان تهیه شده است و استفاده بهره برداران از ساربانیارعلاوه بر کاهش مخاطرات ریلی و جاده‌ای نقش موثری در بهبود مدیریت پرورش شتر داشته است.

دیگر خبرها

  • پیشرفتِ فوتبالی حلقه‌ای گم‌شده در نصف‌جهان
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد
  • پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ فناوری برتر در صنعت کشاورزی
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی
  • هوشمند سازی ۱۳ گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد
  • لایروبی بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد در سال گذشته