Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@05:41:03 GMT

بمباران بیمارستان مبتلایان به کرونا در لیبی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۳۰۳

بمباران بیمارستان مبتلایان به کرونا در لیبی

سازمان ملل متحد حمله نیرو‌های تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» به بیمارستان محل بستری بیماران مبتلا به کرونا در جنوب طرابلس پایتخت لیبی را محکوم کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «آنتونیو گوترش» بمباران بیمارستان «الخضراء» در طرابلس را محکوم کرد.

گوترش ضمن محکوم کردن استمرار حملات به مراکز بیمارستانی و کادر درمانی تأکید کرد که حمله به کادر درمانی می‌تواند یک جنایت جنگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش شبکه الجزیره، «یعقوب الحلو» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور کمک‌های انساندوستانه در لیبی و «یانس لارکیه» سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد نیز روز سه‌شنبه (دیروز) حمله موشکی نیرو‌های حفتر به بیمارستان بیماران کرونایی در طرابلس را محکوم کردند.

نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر روز دوشنبه بیمارستان «الخضراء» ویژه درمان بیماران مبتلا به کرونا در منطقه ابوسلیم در جنوب طرابلس را هدف قرار دادند.

نیرو‌های شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر ژنرال حفتر از یک سال قبل حملات خود به طرابلس به بهانه آزادسازی این شهر از تروریست‌ها را آغاز کرده و قصد تصرف این شهر را دارند، اما با مقاومت نیرو‌های دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» مواجه شده و هنوز موفق به نفوذ به این شهر نشده‌اند.

الحلو با اشاره به اینکه از این حمله شوکه شده است، گفت: در حالی که مردم در لیبی به یک خانه امن و نظام سلامت نیاز دارند، این بیمارستان هدف حمله قرار گرفت که نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است.

وی بر مخالفت خود با هر گونه حمله آن هم در شرایطی که سازمان‌های بهداشتی و کادر پزشکی در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، تأکید کرد.

او افزود که ۲۷ مرکز درمانی در نتیجه حملات و درگیری در ماه مارس گذشته در لیبی خسارت دیده و از این تعداد ۱۴ مرکز به طول کامل تعطیل شده‌اند و ۲۳ مرکز نیز در معرض تعطیلی قرار دارند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لیبی به ۱۹ نفر رسیده است.

پیشتر هیأت سازمان ملل در لیبی همه طرف‌های درگیر در این کشور را به توقف عملیات نظامی و اجرای آتش‌بس انسانی با هدف مهیا کردن زمینه مبارزه با ویروس کرونا، فراخوانده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته

به گزارش تابناک، شهنام عرشی در گفت‌وگو با  تسنیم درباره آمار بیماری وبا در کشور در سال گذشته اظهار کرد: در سال 1402 به دنبال افزایش موارد وبا در برخی از کشورهای همجوار از جمله عراق، افغانستان و پاکستان، مواردی از این بیماری در کشور ما نیز گزارش شد و در مجموع 79 مورد وبا در 14 استان کشور شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی افزود: این موارد طی ماه‌های خرداد تا آبان و عمدتاً در مناطق روستایی بروز پیدا کرده است.

عرشی درباره سن بیماران مبتلا بیان کرد: پراکندگی سنی در مبتلایان، از کمتر از یک سال تا بالاتر از 80 سال متغیر بوده ولی حدود 42 درصد مبتلایان در گروه سنی 30 تا 45 سال قرار داشتند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: 56 درصد موارد ابتلا مونث و 44 درصد مذکر بودند. در بررسی از نظر ملیت نیز 90 درصد ملیت ایرانی و 10 درصد از اتباع سایر کشورها بوده‌اند. 

 

به گفته وی، حدود 69 درصد از مبتلایان به صورت سرپایی درمان شدند و سایر موارد نیاز به بستری داشته‌اند.

وی از کاهش بسیار چشمگیر میزان شیوع وبا در سال گذشته نسبت به سال 1401 خبر داد و یادآور شد:‌ در سال 1401 به دلیل طغیان بیماری در برخی کشورهای همجوار، درمجموع 366 مورد ابتلا به وبا در کشور ما نیز شناسایی شده بود.

عرشی خاطرنشان کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت از سال 2021 میلادی تعداد موارد ابتلا به بیماری وبا و پراکندگی جغرافیایی آن در سطح جهان افزایش یافته است. در سال 2023  نیز موارد وبا از حداقل 30 کشور در دنیا گزارش شده است که بیشترین موارد مربوط به منطقه آفریقاست. نظام مراقبت بیماری وبا در کشور ما مبتنی بر شناسایی دقیق و به هنگام موارد اسهال حاد آبکی، نمونه گیری از موارد مشکوک و انجام بررسی‌های آزمایشگاهی موردنیاز جهت تشخیص قطعی ابتلاست.

  وبا یک بیماری عفونی است که توسط نوعی باکتری به نام "ویبریوکلرا" ایجاد می‌شود. این بیماری به شدت مسری است و به دنبال مصرف آب و غذای آلوده (مصرف غذاهای دریایی نپخته و خام،‌ شست‌وشوی نامناسب سبزیجات، استفاده از یخ‌های غیربهداشتی و ...) بروز پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • بمباران یک مسجد و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در غزه
  • بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • هاآرتص: زرادخانه اتمی دیمونا هدف آسانی برای حمله سنگین ایران است
  • آمار اولیه از تعداد مصدومان پس از حمله ایران
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته
  • تدبیر ایران تا مثل عراق و لیبی وارد تله اسراییل و آمریکا نشود