Web Analytics Made Easy - Statcounter

"حقوق ملت" و "استقلال ملی" دو مفهوم در هم تنیده و غیرقابل تفکیکند و به همین جهت همان اندازه که "دستیابی به استقلال" در گرو استیفای حقوق ملت است، "صیانت از استقلال"، مستلزم پاسداری از مرزهای آن و مقاومت در برابر هر زیاده‌خواهی بیگانگان است. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تردیدناپذیری پایداری بر حقوق ملی

ظرفیت‌های خداداد و توانمندی‌های ملی در گستره‌ یک سرزمین پدیده‌ای به نام حقوق ملت را می‌آفریند که هم مبانی دینی و هم سازوکارهای مشروع بین‌المللی به آن صحه می‌گذارند. از این‌رو، هیچ دستاویز و بهانه‌ای نمی‌تواند حقوق ملت را مورد صدمه قرار داده و یا اهمال و سست‌انگاری در قبال استیفای آن را توجیه کند. به همین جهت رهبر انقلاب اسلامی تصریح فرمودند: «من بر تثبیت حقوق ملت ایران از جمله حقوق هسته‌ای تأکید دارم و اصرار دارم که نباید از حقوق ملت ایران حتی یک قدم عقب‌نشینی کرد». دفاع جانانه جوانان مؤمن و انقلابی ایرانی در طول 8 سال "جنگ تحمیلی" نیز، برخاسته از همین باور بود تا اجازه ندهند حق سیادت ملت ایران بر سرزمین خود حتی به اندازه یک وجب هم مخدوش شود.

صیانت از حقوق انسان، مبنای شکل‌گیری سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی، حتی راهبردهای امنیت ملی

استفاده از انرژی هسته‌ای حقی عام و ذاتی است که همه‌ ملت‌ها به موجب حقوق بین‌الملل از آن برخوردارند. این حق از مصادیق نسل سوم حقوق ملت یعنی حق بر توسعه است که وفق اسناد مختلف بین‌المللی مورد شناسایی قرار گرفته و دولت‌ها را متعهد به احترام، تضمین و اجرای آن نموده است. در حالی که بیگانگی تفکر لیبرالیسم از دین و انسانیت موجب شد تا انرژی هسته‌ای به عنوان برترین جلوه دانش و فناوری بشری عامل کشتار فجیع انسان‌ها در هیروشیما و ناکازاکی شود، اما جمهوری اسلامی ایران در عین تأکید و ایستادگی بر حق خود برای استفاده صلح‌آمیز از این انرژی، بر اساس باور به مبانی دینی از جمله ممنوعیت ضایع کردن حرث و نسل، با سلاح هسته‌ای مخالفت کرده و ساخت و نگهداشت و بکارگیری آن را حرام اعلام کرده است. این حقیقت بی همتا برای همیشه بر تارک جمهوری اسلامی ایران خواهد درخشید که نظام برخاسته از تفکر دینی حتی راهبردهای امنیت ملی خود را هم بر اساس معیار صیانت از کرامت انسانی و شاخص پاسداری از حقوق انسان شکل می‌دهد و بر همین اساس هم همواره در پیگیری راهبرد خود مبنی بر "سلاح هسته‌ای برای هیچ کس" و "انرژی هسته ای برای همه" پای می‌فشارد.

باور دینی، همت انقلابی و تلاش جهادی جوانان ایرانی عامل ناکامی امریکا در سلب حقوق ملت ایران

در این میان رژیمی که با بکارگیری سلاح هسته‌ای، انجام مکرر آزمایش‌های اتمی و ایجاد زرادخانه‌های بزرگ هسته‌ای، سابقه "سلب حق حیات" از هزاران شهروند غیرنظامی، "سلب حق برخورداری از محیط زیست سالم و پاک" از صدها هزار انسان و "سلب حق امنیت و آرامش" از میلیون‌ها نفر را در کارنامه ضدبشری خود دارد، در طول چند دهه گذشته تلاش کرد با انواع روش‌های غیرقانونی، نامشروع و مجرمانه از جمله اِعمال تحریم و ترور اندیشمندان هسته‌ای، ملت ایران را از دسترسی به دانش، فناوری و صنعت هسته‌ای محروم کند. با این وجود، جوانان ایرانی با تکیه بر باور دینی و همت انقلابی و تلاش جهادی توانستند همه‌ موانع و تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و به مرزهای جهانی دانش، فناوری و صنعت هسته‌ای دست یابند، ولی رژیم ضدانسانی امریکا، ملت ایران را به جرم دستیابی به این توانمندی مشروع و صلح‌آمیز با وضع تحریم‌های بیشتر مجازات کرد. هرچند این اقدام‌ها هزینه‌های زیادی را بر ملت ایران تحمیل کرده است، اما بدون تردید هیچ خللی در اراده راسخ آنها برای احقاق کامل همه‌ حقوق خود در عرصه‌ی بین‌المللی وارد نکرده است.

احیای حق تاریخی ملت ایران با جهاد علمی و عملی دانشمندان هسته ای

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ضمن گرامی‌داشت بیستم فروردین‌ماه که تبلور توانمندی‌های جوانان مؤمن و خلاق ایرانی و جلوه‌ی عینی اتکا به ظرفیت‌های ملی است و با بزرگداشت جهاد علمی دانشمندان و جهاد عملی دیگر دست‌اندرکاران فناوری هسته‌ای که دستاورد آن احیای حقوق تاریخی یک ملت متمدن و رشید است، در برابر مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی شهدای هسته‌ای به‌ویژه شهیدان علی‌محمدی، شهریاری، احمدی روشن و رضایی‌نژاد سر تعظیم فرود آورده و بر پیگیری آرمان ملی و انقلابی آنها در ساختن الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی تأکید کرده و تصریح می‌کند "حقوق ملت" و "استقلال ملی" دو مفهوم در هم تنیده و غیرقابل تفکیکند و به همین جهت همان اندازه که "دستیابی به استقلال" در گرو استیفای حقوق ملت است، "صیانت از استقلال"، مستلزم پاسداری از مرزهای آن و مقاومت در برابر هر زیاده‌خواهی بیگانگان است.

سازمان ملل: ایران کشوری نمونه در تضمین حق سلامتی زندانیان و کاهش جمعیت زندان­ها است

انتهای پیام/

R1014142/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهدای هسته‌ای

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای هسته ای ستاد حقوق بشر قوه قضائیه شهدای هسته ای جمهوری اسلامی ملت ایران حقوق ملت هسته ای سلب حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی شده و دستمان روی شلیک ماشه است

فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور گفت: مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی شده و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ما است و برای پاسخ به اقدام احتمالی آن‌ها، دست‌ها برای نابودی اهداف مشخص شده، روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار احمد حق‌طلب در گفت‌وگویی درباره اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» مبنی بر حمله به تأسیسات هسته‌ای کشور اظهار کرد: این تهدیدات مربوط به امروز و دیروز نیست، از سال‌های قبل رژیم جعلی صهیونیستی علاوه بر تهدید، نسبت به اقدامات خرابکارانه و تروریستی در حوزه صنعت هسته‌ای کشور مبادرت ورزیده است.

وی افزود: هرچند بر اساس پروتکل‌ها و استانداردهای جهانی و قوانین و مقررات آژانس بین‌المللی هسته‌ای همه کشورها از حمله به تأسیسات هسته‌ای پرهیز داده شده‌اند؛ در عین حال جمهوری اسلامی ایران همواره و از همان ابتدا آمادگی مقابله با این تهدیدات را داشته است.

حق‌طلب با اشاره به اینکه اخیراً رژیم صهیونیستی در یک اقدام جنایت‌کارانه با حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه همه قوانین و مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشت و تصور نمی‌رفت مجدداً در اقدام مذبوحانه دیگری بخواهد تهدید حمله مراکز هسته‌ای کشورمان را مطرح کند، بیان کرد: به لطف الهی و با تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و تلاش فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح با استفاده از طرح‌های پدافند غیرعامل و همچنین امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته و نیز به واسطه پراکندگی مجموعه‌ها و تأسیسات هسته‌ای کشورمان در سرزمین پهناور ایران، آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم.

فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ما است و به اصطلاح برای پاسخ به اقدام احتمالی آن‌ها، دست‌ها روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند برای نابودی اهداف مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی علیه مراکز و تأسیسات هسته‌ای ما انجام دهد حتماً و قطعاً با واکنش ما مواجه و برای مقابله به مثل با سلاح‌های پیشرفته مراکز هسته‌ای رژیم مورد تهاجم و عملیات قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور است.

حق‌طلب با تاکید بر اینکه به فرمایش رهبر انقلاب امروز دیگر دوره بزن و در رو گذشته است، گفت: اگر رژیم صهیونیستی اقدام تجاوزکارانه‌ای علیه ایران انجام دهد، نوع پاسخ با تدبیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و آن‌ها مطمئن باشند ضربه‌ای که از نیروهای مسلح دریافت می‌کنند به مانند عملیات «وعده صادق» در تاریخ یادگار خواهد ماند.

وی در پایان تصریح کرد: به مردم عزیز و شریف ایران اطمینان می‌دهیم، فرزندان انقلابی شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش غیور و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و همچنین سایر نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشور با استفاده از طرح‌های پدافند غیرعامل و همچنین ابزارها و تجهیزات پیشرفته حفاظتی و امنیتی از تأسیسات مراکز و مجتمع‌های هسته‌ای کشور حفاظت و صیانت می‌کنند، لذا مراکز هسته‌ای کشورمان در امنیت کامل است.

منبع: ایرنا

کد خبر 745842

دیگر خبرها

  • ببینید | مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل هستند
  • مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی شده و دستمان روی شلیک ماشه است
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است
  • فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای: مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل هستند
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت هستند
  • پیشمرگان کرد مسلمان در ایجاد امنیت منطقه نقش‌آفرینی می‌کنند
  • سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکم برای صیانت کشور هستند
  • ارتش در کنار سپاه، دژ مستحکم صیانت از کشور و انقلاب است
  • نیروهای ارتش و سپاه همیشه برای صیانت از کشور کنار مردم هستند (فیلم)
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است