Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@14:40:14 GMT

فوت یک دانش‎آموز بر اثر کرونا؛ مدارس بازگشایی می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۴۲۲

فوت یک دانش‎آموز بر اثر کرونا؛ مدارس بازگشایی می‌شوند؟

علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در در واکنش به فوت یک نوجوان ۱۲ ساله بر اثر کرونا ویروس که موجی از نگرانی‌ها را میان خانواده دانش‌آموزان به راه انداخت که بازگشایی مدارس جان فرزندان‌شان را به خطر می‌اندازد، گفت: دانش آموزان از همه چیز برای ما مهم‌تر هستند و صحبت اصلی بنده در برنامه تهران ۲۰ هم این بود که به هیچ وجه هیچ ریسکی را در مورد دانش‌آموز نمی‌پذیریم و اهمیت آن بر آموزش ارجح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با ایلنا ادامه داد: به هر حال خانواده‌ها سوال می‌کنند، اما این مساله را آموزش و پرورش مشخص نمی‌کند و ستاد ملی مبارزه با کرونا تعیین کننده است. این ستاد تحت تاثیر نظرات تخصصی و کارشناسی وزارت بهداشت است و این وزارتخانه هم سختگیری‌های خود را بر اساس منطق و تعهد اعمال خواهد کرد؛ بنابراین تا آن‌ها تایید بر بازگشایی نداشته باشند، آموزش و پرورش در این زمینه اقدام نخواهد کرد. برگزاری امتحانات یک اصل است و همان طور که خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس هستند که به حق هم هست، گاهی همین نگرانی‌ها در مورد آموزش نیز بیان می‌شود که ما با رعایت پیش شرط‌ها، هر زمان که مدارس بازگشایی شد، طبیعتا پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت درباره حفظ بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی دارد را لحاظ خواهیم کرد.

مقوله بازگشایی مدارس تا حدی در حال کمرنگ شدن است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: فعلا چیزی که هست و ما مقید هستیم آن را اجرا کنیم این است که تا پایان فروردین ماه مدارس تعطیل است. در مورد روندها، آموزش و پرورش هیچ وقت اعلام نظر نمی‌کند. ما سناریو‌هایی مبتنی بر بازگشایی، عدم بازگشایی و یا به درازا کشیده شدن تعطیلی مدارس داریم که ارائه می‌کنیم. در حال حاضر به همه ابعاد موضوع فکر و برای آن سناریوی مناسب طراحی می‌کنیم، اما به جهت روشن نبودن مسأله اصلی زمان پایان سال تحصیلی یا بازگشایی احتمالی با وجود محدودیت زمان، عملا مقوله بازگشایی تا حدی در حال کمرنگ شدن است.

کمرئی ادامه داد: ممکن است در رابطه با برگزاری امتحانات مورد سوال قرار بگیریم و باید به این سوال پاسخ دهیم که درباره امتحانات چگونه عمل می‌کنیم. البته ارزشیابی در مقطع ابتدایی به شکل توصیفی بوده و در متوسطه اول و دوم نیز به گونه‌های دیگر است. ما راه حل‌های خودمان را داریم، اما تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا نظر قطعی خودش را ندهد ما نمی‌توانیم به عنوان یک حکم قطعی در مورد وضعیت مدارس آن طرح‌ها و سناریو‌ها را بیان کنیم.

دانش‌آموزان را در شرایط ناامن قرار نمی‌دهیم

وی بیان کرد: بالاخره یک عقل سلیم این امور را راهبری می‌کند. ما از یک طرف با دانش‌آموزان مواجه‌ایم و از طرف دیگر آموزش و پرورش خود را در مقابل دانش آموزان مسئول می‌داند و به هیچ وجه حاضر نخواهد بود آن‌ها را در شرایط ناامنی ببیند و آن‌ها را در این شرایط قرار دهد؛ به همین دلیل مردم باید نسبت به تصمیم گیری که در حوزه آموزش و پرورش است، اعتماد داشته باشند. وقتی خود آموزش و پرورش مصمم است و اعلام می‌کند که خود را از حیث نگاه تخصصی به مرجع بهداشتی کشور (وزارت بهداشت) می‌سپارد، طبیعتا به دلیل پیروی از نگاه تخصصی این گروه، اگر کسی خلاف این صحبت کند چه رسمی و چه غیررسمی از او نمی‌پذیریم. نظر ما همچنان که همه در مورد این موضوع متفق القول هستند، مرجع تخصصی وزارت بهداشت است.

کمرئی در پاسخ به این سوال که وضعیت تشکیل کلاس در برخی مدارس آن هم با ظرفیت ۳۵ تا ۴۰ نفری را آموزش و پرورش بهتر از مسئول دیگری می‌داند، نظر وزارتخانه درباره زمان بازگشایی مدارس چیست؟ گفت: مسئولان کشور در جریان تصمیم‌سازی به بخش‌های تخصصی رجوع می‌کنند و بعد از برآیند نظرات آن‌ها نظر کلان را با رعایت ملاحظات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بیان می‌کنند. ما در اعلام نظرات خودمان هیچ جایی را سانسور نمی‌کنیم.

تعطیلات مدارس نشان از اهمیت دادن به دانش‌آموزان است

وی افزود: مراجع بالاتر علاوه بر این که نظرات ما درباره آموزش را می‌گیرند، نظرات تخصصی حوزه بهداشت و درمان و بخش‌های دیگر را هم می‌گیرند و با ترکیب آن‌ها نظری را اعلام می‌کنند. به عنوان مثال تعطیلی مدارس که از هفته دوم اسفند شروع و تا سی ام تایید شده معنایش این است که همه مراجع کشور نسبت به سلامت دانش آموزان حساس بودند به همین دلیل تصمیم تعطیلی مدارس تا این لحظه گرفته شده است. اما ممکن است در حوزه اقتصادی به دلیل کارکرد‌های آن یا به دلیل ضرورت‌هایی که وجود دارد تصمیم گیری‌ها متفاوت باشد.

وی افزود: اکنون شاهد هستیم که مدارس با نظر رئیس جمهور و شورای ستاد تعطیل اعلام شده است. من مطمئنم ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت و هم وزارت آموزش و پرورش اولین چیزی که در ذهنشان می‌آید، حفظ سلامت جامعه و به ویژه سلامت دانش آموزان است. سلامت دانش آموزان هم از دو جهت بسیار اهمیت دارد؛ اول اینکه سلامت شان باید حفظ شود دوم اینکه بنا به گفته وزارت بهداشت دانش آموزان و کودکان می‌توانند ناقل باشند و خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار دهند.

فعلا برگزاری امتحانات مجازی در دستور کار نیست

کمرئی تاکید کرد: ما کاملا مقید هستیم که از نظر مراجع تخصصی تبعیت کنیم، اما در مورد آموزش نگرانی‌هایمان را با فرصت آموزش مجازی و آموزش‌های تلویزیونی برطرف کردیم. فکر می‌کنیم اتفاقات خوبی افتاده و هیچ نگرانی در مورد آموزش دانش آموزان وجود نداشته باشند.

وی در پاسخ به این سوالی درباره بحث امتحانات مجازی گفت: امتحانات مجازی ممکن است در ابعاد و اشکال مختلف صورت بگیرد، اما هنوز چیزی در این زمینه به عنوان سیاست وزارت آموزش و پرورش مطرح نیست. همانطور که اشاره شد، ارزیابی در دوران ابتدایی توصیفی بوده و به دیدگاه معلم بستگی دارد که آیا دانش‌آموز توان ارتقاء دارد یا نه. معلمان می‌توانند بر اساس همان آموزش‌هایی که انجام داده‌اند، دانش‌آموزان را ارزیابی کنند.

معاون وزیر آموزش و پروش درباره وضعیت ارزیابی در متوسطه اول و دوم گفت: در مورد متوسطه اول هم همین طور است؛ یعنی بر مبنای امتحانات نوبت اول و ارزشیابی‌هایی که محتمل است، بعدا صورت گیرد، نتیجه گیری می‌شود. در مورد متوسطه دوم هم به همین شکل است، البته به غیر از پایه دوازدهم که در مورد آن‌ها حساسیت بیشتری داریم، زیرا این دانش آموزان باید امتحانات خود را در یک فضای استانداردتر و با سوالات استاندارد بدهند تا قدرت تمیزدهندگی بیشتری برایشان وجود داشته باشد.

کمرئی در واکنش به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش مبنی بر احتمال تعطیلی مدارس زودتر از موعد گفت: من این را نشنیدم، اما از نظر مدیریتی اگر ما در رابطه با آینده مدارس سال تحصیلی به یک یقین برسیم، قطعا سعی می‌کنیم تصمیمی که به عنوان مثال قرار است دو هفته بعد بگیرم را امروز بگیریم و اعلام کنیم، اما بخشی از این کار در دست آموزش و پرورش نیست و باید مراجع وزارت بهداشت آن را اعلام کنند و این اطمینان را به ما بدهند. احتمالا صحبت‌های آقای وزیر هم ممکن است در همین راستا باشد.

ارزیابی دانش آموزان بر اساس آموزش‌های ارائه شده است

وی اظهار داشت: اگر فروردین بگذرد و وارد اردیبهشت شویم عملا بیشتر از یک ماه از سال تحصیلی باقی نمانده و ما نیز در این مدت سعی کردیم از طرق مختلف آموزش‌ها را ارائه دهیم و ارزشیابی را هم بر مبنای آموزش‌هایی که یقین پیدا کنیم دانش آموز دریافت کرده، انجام خواهیم داد؛ یعنی بر مبنای همان مقدار که آموزش دیدند و معلم در یادگیری آن‌ها کمک کرده انجام خواهد شد، لذا می‌توانیم سال تحصیلی را با اطمینان بالایی تمام کنیم و یک پایان خوب تحصیلی را در همین شرایط داشته باشیم.

احتمال زوج و فرد شدن حضور دانش آموزان در کلاس بعد از اعلام وضعیت سفید

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که طرح زود و فرد شدن کلاس‌های درس چقدر متحمل است؟ گفت: این هم بخشی از سناریو‌هایی است که ما در نظر داریم، اما بر فرض اینکه وزارت بهداشت اعلام کند شهر‌ها و مناطقی وجود دارد که سفید است و خطر کرونا کاملا برطرف شده است. ما اکنون نمی‌دانیم تا چه زمانی جامعه ما درگیر این مسأله است و مرجع تخصصی باید وضعیت را اعلام کند. اما فرض کنید جامعه به این نتیجه برسد که باید مدارس را بازگشایی کند، در چنین شرایطی فاصله گذاری اجتماعی حتما باید رعایت شود و پرتکل‌ها باید مطابق با واقعیت‌های جامعه باشد.

وی افزود: به تعبیر دیگر اگر کلاس ۳۵ نفری داریم، این احتمال وجود دارد که در یک فضای ۳۵ متری رعایت آن پرتکل‌ها امکانپذیر نباشد؛ با این شرایط هم باید آموزش و هم پروتکل‌ها را مدنظر داشت، از این رو سیستم آموزشی ناچار می‌شود از آموزش بزند و آن را کوتاه‌تر کند و احتمالا و به عنوان مثال به جای پنج روز سه روز آموزش دهد. البته این‌ها برای زمانی است که اگر قرار شود آموزش در چنین شرایطی چه برای امسال و چه برای سال آینده از سر گرفته شود. ما برای آن زمان‌ها پیش بینی‌های این چنینی داریم؛ روز‌های زوج و روز‌های فرد، کم شدن ساعت آموزش و کوتاه شدن دوره آموزش که همه این‌ها محتمل است یا آموزش از راه دور یا آموزش مجازی که توانسته بخشی از دروس را پوشش دهد.

کمرئی اضافه کرد: اگر کسانی در جامعه فکر می‌کنند، آموزش و پرورش به عنوان یک مرجع تخصصی برای نظام تعلیم و تربیت کشور نباید به این مباحث فکر کند و برای آن راه‌هایی پیش بینی کند تا در مواردی که لازم است به کار گیرد، صلاحیت تخصصی آموزش و پرورش را نادیده گرفته است. هر مدیری در هر حوزه مدیریتی سعی می‌کند به ابعاد مختلف کار خود بیاندیشد و متناسب با آن آمادگی ذهنی داشته باشد، و وقتی در مقابل سوالات قرار می‌گیریم این آمادگی‌های ذهنی و مطالعاتی که انجام دادیم را بیان می‌کنیم و مردم، چون تشنه شنیدن اخبار هستند، تصور می‌کنند همین فردا اجرا می‌شود. در صورتی که اینطور نیست و این‌ها فقط در حد پیش بینی‌ها و بررسی‌هاست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شیوع کرونا در ایران تعطیلی مدارس وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس تعطیلی مدارس وزارت بهداشت دانش آموزان سال تحصیلی دانش آموز آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز

ارتقای سطح آگاهی، پرورش روحیه مشارکت جویی، آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری، از اهداف پرسش مهر دانش‌آموزان است، زیرا پاسخ به روحیه پرسشگری دانش‌آموزان و تمرین این روحیه، می‌تواند زمینه بروز و رشد خلاقیت را در آنها زنده کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هر سال رئیس جمهور پرسشی را با عنوان «پرسش مهر» در حوزه تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان مطرح می‌کردند که با هدف جلب مشارکت فعال فرهنگیان و دانش‌آموزان، فعالیت بیشتر فضای فرهنگی جامعه و توسعه و افزایش حس مسئولیت‌پذیری مخاطبان انجام می‌شد. اما امسال رئیس جمهور «پویش‌مهر» را جایگزین «پرسش مهر» کرد که محورهایی مانند امیدواری دانش‌آموزان نسبت به آینده و پیشرفت کشور، اهمیت بیان روایت پیشرفت برای دانش‌آموزان، بسیج انگیزه‌های دانش‌آموزان برای پیشرفت ایران قوی و تشویق دانش‌آموزان برای روایت خلاقانه و هنرمندانه برداشت می‌شود.

براساس محورهای در نظر گرفته شده در پویش مهر، آموزش و پرورش باید برای این مسائل که راهبردهایی را دربر دارد، دانش‌آموزان را نسبت به آینده خود و کشور امیدوارتر کند. رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی در اقدامی مبتکرانه «پویش مهر» را جایگزین «پرسش مهر» کرد. در این راستا، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در فرآیند پویش مهر خبر داد و گفت: اعلام نتایج از اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

در این راستا، آیت‌الله ابراهیم رئیسی در توضیح پویش مهر گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است، شما دانش‌آموزان در روزهای اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب است که از وضع گذشته باخبر بشوید و بدانید که چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.

رئیس جمهور خطاب به دانش‌آموزان افزود: شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید در گذشته کجا بودیم، اکنون در چه جایگاهی هستیم و مسیر آینده کدام است، می‌توانید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. حتماً شهر و روستای شما پیشرفت‌هایی داشته، مجموعه کشور علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است.

وزارت آموزش و پرورش هجدهم آذر ۱۴۰۲ از آغاز فرآیند ثبت‌نام در پویش مهر در رشته‌های مختلف خبر داد و اعلام کرد که دانش‌آموزان علاقه‌مند تا پایان بهمن ماه سال جاری فرصت دارند در رشته مورد علاقه خودشان ثبت نام کنند.

براساس اعلام آموزش و پرورش، رشته‌های پویش شامل پوستر، پادکست، داستان کوتاه، ویدئوکست، سرود، شعر، موشن گرافی، فیلم کوتاه و مستند است. پس از ثبت‌نام بیش از ۳۲۸ هزار دانش‌آموز در این فرآیند پویش مهر امسال، برای نخستین بار سایت تخصصی پویش مهر در بیستم دی راه‌اندازی شد تا دانش‌آموزان آثار خود را در این سایت بارگذاری و ثبت کنند.

اعلام نتایج پویش مهر از اردیبهشت

در این راستا، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین آثار ارسال شده برای پویش مهر ریاست جمهوری اظهار داشت: امسال پویش مهر را به جای پرسش مهر داریم که تاکنون ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در این فرایند ثبت‌نام کردند و در رشته‌های مختلف آثار خود را ارسال می‌کنند.

وی افزود: همچنین امسال یک پایگاه برای پویش مهر طراحی شده است و آثار در آن پایگاه جمع‌آوری می‌شود و آثار ارسال شده تا اردیبهشت داوری خواهد شد. نفرات برتر دانش‌آموزی پویش مهر در اردیبهشت و خرداد مشخص خواهند شد همچنین آمار معلمان پس از جمع‌آوری آثار آنها اعلام می‌شود.

پویش مهر تقویت روحیه پرسشگری در دانش‌آموز

سعید غیاثی ندوشن، سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: «پویش مهر» باعث تقویت و پرورش روحیه پرسشگری و ایجاد توانایی نقد و تحلیل در دانش‌آموزان و کمک به معلمان می‌شود.

وی درباره تأثیر «پویش مهر» در روند فعالیت‌های دانش‌آموزان گفت: «پویش مهر» باعث پویایی بیشتر در مخاطبان خواهد شد و اثرات مثبتی چون ایجاد نشاط و شادابی، به تکاپو انداختن ذهن مخاطبین، افزایش اعتماد به نفس مخاطب در ارائه نظرات خود، آشنایی بهتر با نهاد ریاست جمهوری، افزایش مهر و ارتباط با رئیس جمهور، رشد و کشف استعدادهای برتر و آشنایی دوباره ذهن دانش‌آموزان با فضای درس و پژوهش بعد از یک وقفه و سپری شدن تعطیلات خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: در شرایط حساس کنونی کشور که هجمه‌های مختلفی از جهات مختلف وارد می‌شود، اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک وظیفه معین است البته برای درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی در حوزه علمی و فناوری، توجه به وضعیت ایران در دوران رژیم طاغوت یک ضرورت است.

غیاثی ندوشن ادامه داد: در توصیف انقلاب همین کفایت می‌کند که امام خمینی (ره) از انقلاب اسلامی با عنوان‌هایی مانند «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده است. هر چه از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله می‌گیریم، اهمیت بررسی موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت بیان دستاوردها و پیشرفت‌ها در حوزه علم و فناوری بیش‌تر می‌شود.

وی گفت: دستاوردهایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه نانو، لیزر و تبدیل شدن به قطب پزشکی در غرب آسیا همچنین پیشرفت دانش پزشکی در ایران به ویژه در حوزه‌های سلول‌های بنیادین، ترمیم ضایعات نخاعی، ورود به باشگاه فضایی جهان، رشد و توسعه صنعت فولاد و آلومینیوم، رشد و توسعه صنعت کشتی‌سازی، رشد و توسعه صنعت هواپیماسازی، و پیش‌رفت‌های علمی و فنی کشور و اینکه جمهوری اسلامی اکنون کشوری مجهز به دانش و فناوری هسته‌ای شده است و عملاً عضو باشگاه هسته‌ای جهان است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: تولید علم و جنبش نرم‌افزاری همه‌جانبه در ایران و تدوین نقشه جامع علمی کشور در جهت کاربردی کردن آن و تبدیل شدن به مرجعیت علمی بود. همه و همه تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید به آنها به نحو شایسته پرداخته شود.

غیاثی ندوشن تصریح کرد: این رشد سریع، حاصل سیاست‌گذاری‌های کلی جمهوری اسلامی برای پیشبرد علم در کشور است؛ چیزی که قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشت. مخاطبان «پویش مهر» پس از روایت پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به روح امید، خودباوری، اتکا به قدرت لایزال الهی و ایمان به پشتکار و حرکت به سمت اهداف و مدد شدن از سوی خداوند را که وعده حق است، خواهند رسید.

وی افزود: تا به حال استقبال خوبی از این طرح شده است. مخاطب هنگام نگارش پاسخ به پویش مهر، حس گفت‌وگو با یک مقام عالی و بلند مرتبه در کشور را دارد و جواب دادن به این سوال برای آنها دارای شور و اشتیاق فراوانی است و تا به حال رضایت زیادی از نوشتن این نامه به رئیس جمهور ابراز داشته‌اند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: علاوه بر این «پویش مهر» عاملی برای تقویت و افزایش یادگیری از طریق مشارکت در فرایند جذب اطلاعات از محرک‌های نوشتاری یا کلامی، تحلیل و تلفیق مطالب، شکل دهی فرضیه و سپس نظم بخشیدن به افکار است.

کد خبر 739648

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست