Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، تیری فرمو مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم کن تاکید کرد در سایه همه‌گیری ویروس کرونا جشنواره فیلم کن امکان ندارد به دنبال برگزاری به صورت آنلاین باشد.

فرمو به ورایتی گفت: جشنواره کن، روح آن، تاریخچه‌اش و قابلیتش، مدلی نیست که به این ترتیب کار کند. اصلاً جشنواره دیجیتال یعنی چه؟

وی در ادامه افزود: می‌شود فیلم‌های وس اندرسون و پل ورهوفن را در کامپیوتر تماشا کرد؟ کشف «تاپ گان ۲» یا انیمیشن «روح» پیکسار جایی جز سالن سینما ممکن است؟ این فیلم‌ها اکران شان را عقب انداخته‌اند تا روی پرده سینما دیده شوند و بعد ما بیایم آن‌ها را دیجیتالی نشان بدهیم؟

از اوایل ماه مارس (نیمه اسفند) سوال‌های زیادی پیرامون دوره ۲۰۲۰ جشنواره فیلم کن به راه افتاده است و این از زمانی است که ویروس کرونا به شیوع جهانی رسید و کارهای جهان را مختل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از هفته‌ها تعلیق در نهایت سازمان‌دهندگان این رویداد اعلام کردند این رویداد سینمایی اواخر ژوئن یا اوایل جولای برگزار می‌شود.

فرمو همچنین گفت: کارگردان‌های سینمایی آثارشان را می‌سازند تا آن را روی پرده‌های بزرگ و جشنواره‌ها با دیگران به اشتراک بگذارند نه برای اینکه در گوشی‌های موبایل آنها را نشان بدهند.

وی افزود: اگر همه فستیوال‌ها هم لغو شوند، ما مجبوریم تا راهی پیدا کنیم که بتوانیم فیلم‌ها را نمایش بدهیم، حتی اگر یک سال را از دست بدهیم، اما فکر نمی‌کنم یک راه‌حل جایگزین برای جشنواره‌هایی مثل ونیز یا کن راه حلی مناسبی باشد.

فرمو با این سخنان، حرف‌های آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره ونیز را یادآور شد که چند روز پیش آب سردی روی احتمال برگزاری جشنواره ونیز به صورت دیجیتال ریخت و با تصمیم جشنواره بین‌المللی تورنتو که قصد دارد به صورت دیجیتال برگزار شود، مخالفت کرد.

خودداری جشنواره کن از برگزاری به صورت دیجیتال، خیلی هم عجیب نیست زیرا فرمو از عاشقان پرده بزرگ است و حتی میزبان جشنواره سالانه لومیز است که برای تجلیل از پیشگامان سینمای فرانسه یعنی برادران لومیر فعالیت می‌کند.

با وجود سه هفته قرنطینه از سوی دولت فرانسه، فرمو یادآوری کرد که فستیوال در حال انتخاب فیلم‌ها هست در عین حال موضوع کرونا را نیز از نظر دور نداشته است.

تاکنون ۸۹۱۱ مرگ در فرانسه بر اثر ویروس کرونا ثبت شده است.

کد خبر 4895384

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم کن ویروس کرونا ویروس کرونا تئاتر ایران موسیقی ایرانی درگذشت چهره ها رادیو نمایش رادیو فیلم سینمایی سریال پایتخت فیلم تئاتر سازمان صداوسیما فیلم بازی در نوروز 99 هنرمندان تئاتر فیلم کوتاه فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمرین پرسپولیس در غیاب سرمربی و ۶ ملی پوش

سرخپوشان ایران تمرین امروز را در سالن بدنسازی و زمین چمن ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کردند.   ابتدا بازیکنان در سالن بدنسازی حاضر شدند و به مدت ۲۰ دقیقه با حرکات کششی و نرمشی بدن‌ها را گرم کردند و پس از آن، وارد زمین چمن شدند و به مدت ۶۵ دقیقه به کارهای تاکتیکی شامل؛پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در بخش کوچکی از زمین، شوتزنی به سمت دروازه و فوتبال درون تیمی پرداختند.   ۶ ملی‌پوش و سرمربی همچنان غایبان تمرین بودند.امروز همچون روز گذشته، تعدادی از تماشاگران و هواداران پرسپولیس در محل تمرین قرمزپوشان حضور یافتند و تمرین تیم را از نزدیک به نظاره نشستند. باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • کاپیتان به صورت آنلاین اکران شد
  • «کاپیتان» به اکران آنلاین رسید
  • برگزاری تمرین پرسپولیس در غیاب سرمربی و ۶ ملی پوش
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • «جنگل پرتقال» به اکران آنلاین رسید + خلاصه و بازیگران فیلم
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد
  • کیانوش عیاری با هدیه تهرانی تماس گرفت | امین حیایی انتخاب اول بود اما ...