Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@04:43:03 GMT

مراقب انتشار ویروس کرونا در حیوانات خانگی باشیم

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۶۱۵

مراقب انتشار ویروس کرونا در حیوانات خانگی باشیم

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی شامگاه سه‌شنبه در برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: افراد باید حیوانات خانگی خود را از نظر ابتلا به ویروس کرونا بررسی کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

نقاط ضعف ویروس کرونا

وی در خصوص نقاط ضعف ویروس کرونا گفت: این ویروس سنگین است و با عطسه و سرفه بر روی زمین می افتد، به علت داشتن لایه چربی، با الکل و صابون از روی دست شسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی بیان کرد: با ماسک می توان از نفوذ آن جلوگیری کرد و همچنین وابسته به حیات است و درون سلول زنده می ماند بنابراین با استفاده از ماسک، شستن مداوم دست و صورت، رعایت فاصله فیزیکی می توان با آن مقابله کرد.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  اهواز ادامه داد: متاسفانه هشدارها دربین برخی از مردم رنگ باخته است چون غفلت می کنند و اگر مانند ایام تعطیل رعایت کنند موارد ابتلا افزایش پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل کنیم گفت: باید از تجربه‌های جهانی کشورهای موفقی مانند چین، سنگاپور و کره جنوبی بهره ببریم البته کشور ایران نیز پیشرفت‌های خوبی داشته اما نباید فکر کنیم به انتهای کار رسیده ایم چون هنوز در بسیاری از استان‌ها موارد بیماری پایدار نشده بنابراین باید اصول بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی را بیشتر رعایت کنیم.

دعوت از افراد خیر برای کمک به افراد آسیب‌دیده

علوی در خصوص وضعیت معیشتی مردم در زمان شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: در خوزستان ۳۳ هزار زن خودسرپرست زندگی می کنند در حالی که در تهران ۱۲ هزار نفر هستند بنابراین این اقشار از وضعیت کنونی آسیب زیادی دیده اند.

وی اضافه کرد: افراد نیکوکاری هستند که برای کمک به بیمارستان‌ها و افراد کم بضاعت قدم پیش گذاشته اند و ازتمام افراد خیر درخواست می کنیم در حد توان خود به کمک مردم و دولت بیایند چون هیچ کشوری مانند ایران در تحریمهای ظالمانه نیست.

فعالیت مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته در اهواز

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز گفت: مراکز ۱۶ ساعته در اهواز برای کاهش بار بیمارستان‌ها، کم کردن خطرآلودگی و دسترسی سریع مردم در بخش دولتی و خصوصی در مناطقی از جمله پردیس، عین دو، گلستان، کیان آباد، درمانگاه شهید حکیم، کلینیک سازمان آب و برق و درمانگاه کوی علوی فعالیت دارند.

مهرداد شریفی افزود: دراین مراکزنمونه گیری و غربالگری انجام می‌شود و در صورت نیاز ارجاع به مراکز درمانی در سطوح بالاترصورت می‌‎گیرد.

وی با درخواست از مردم برای تماس با سامانه ۴۰۳۰ گفت: تغییر در رفتار مردم زمانی اتفاق می‌افتد که سواد سلامت مردم افزایش یابد بنابراین تا زمانی که مردم مشارکت نکنند و به توصیه های بهداشتی توجه نداشته باشند این بیماری پابرجاست.

برخورد با اصناف خاطی  

شریفی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط سوپرمارکت‌ها گفت: این مکان ها باید دستکش، مواد ضدعفونی کننده و تهویه مناسب داشته باشند درغیراین صورت با افراد خاطی برخورد می‌شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: نشست های خوبی نیز با اتحادیه های نانوایی برگزار شده که در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی با افراد متخلف به شدت برخورد می‌شود.

خطر انتقال ویروس در بین زباله گردها

وی در ادامه با تاکید بر خطر انتقال این ویروس در بین زباله گردها و کودکان کار بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ زباله گرد در اهواز وجود دارد که خطر ابتلا و انتشار بیماری کرونا، هپاتیت B، C، بیماری های قارچی و پوستی و اچ آی وی را دارند.

شریفی افزود: مردم باید زباله‌های خود را ساماندهی کنند و بسته های بهداشتی در اختیار زباله گردها قرار گیرد البته سازمان پسماند نیز اقدامات خوبی انجام داده اما کافی نیست.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا چین حیوانات خانگی دانشگاه علوم پزشکی زمین ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند

آفتاب‌‌نیوز :

این انسداد معمولاً ناشی از تجمع رسوبات چربی و پلاک در دیوارهٔ عروق قلبی، که به عنوان بیماری عروق کرونربیماری عروق قلبی) شناخته می‌شود؛ هنگامی که یک پلاک در دیوار عروق قلبی پاره شده و به همراه لخته‌ای از خون به اندازه کافی بزرگ‌تر شده و موجب انسداد عروق قلب شود، خونرسانی به قسمتی از عضله قلبی قطع شده و باعث حمله قلبی می‌شود.

استرس و تغذیه فاکتور‌های مهم نوسانات حمله قلبی

دکتر حمید قربانیان درباره تاثیر تغذیه بر این حملات قلبی گفت: تغذیه سالم باعث کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی می‌شود. مصرف میزان زیادی از میوه‌ها و سبزیجات، کم کردن مواد چربی اشباع شده و پر کلسترول، و مصرف مواد غذایی پرفیبر (مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل) به کاهش خطر حملات قلبی کمک می‌کند، اما در مقابل استرس می‌تواند فاکتوری باشد که خطر ابتلا به حملات قلبی را افزایش دهد؛ استرس می‌تواند منجر به افزایش فشار خون، تغییرات در ضربان قلب و افزایش ترشح هورمون‌های استرسی شود که همگی ممکن است به تعداد انسداد عروق کرونر و حمله قلبی کمک کنند.

این پزشک عمومی درباره تاثیر سن بر میزان بروز حملات قلبی بیان کرد: سن یکی از عوامل مهم در ابتلا به حملات قلبی است چرا که با پیرتر شدن، ریسک ابتلا به حمله قلبی افزایش می‌یابد همچنین عوامل دیگری مانند فشار خون بالا، دیابت و چربی بالا در خون نیز می‌توانند باعث افزایش خطر حمله قلبی در افراد مسن‌تر شوند.

او افزود: افرادی که یک بار حمله قلبی داشته‌اند، در معرض خطر بیشتری برای تکرار حمله قرار دارند که این امر نشان‌دهنده اهمیت اقدامات پیشگیرانه و مداومت در درمان برای جلوگیری از حملات مجدد است.

تاثیر وجود سابقه خانوادگی

این پزشک تصریح کرد: سنی که برای آقایان و خانم‌ها در خانواده به عنوان سابقه مثبت حمله قلبی در نظر گرفته می‌شود، ممکن است بر اساس مطالعات و راهنمایی‌های پزشکی مختلف متغیر باشد، اما به طور عمومی در نظر گرفتن سابقه حمله قلبی در اقوام خونی به عنوان عامل ریسک می‌تواند در سنین میانسالی تا پیرسالی معتبر باشد؛ برای آقایان معمولاً سنین بالای ۴۰ تا ۵۰ سال به عنوان سنی مهم برای در نظر گرفتن سابقه مثبت حمله قلبی در خانواده مطرح می‌شود برای خانم‌ها نیز به دلیل تأثیر عوامل هورمونی و سایر عوامل مرتبط با زنان، سنین بالای ۵۰ تا ۶۰ سال به عنوان سنی معتبر برای در نظر گرفتن سابقه مثبت حمله قلبی در خانواده به نظر گرفته می‌شود.

او ادامه داد: باید توجه داشت که این سنین تخمینی است و بسته به عوامل فردی و تاریخچه خانوادگی، ممکن است متغیر باشد همچنین در مواردی که سابقه خانوادگی مثبت در حمله قلبی وجود دارد، پیشنهاد می‌شود که مشاوره پزشکی جهت ارزیابی دقیق‌تر و اتخاذ تدابیر مناسب انجام شود.

جهت پیشگیری از ابتلا به چنین حملاتی باید تغذیه سالم با مصرف میوه‌ها، سبزیجات، مواد غذایی پرفیبر و کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده، فعالیت بدنی منظم، کنترل فشار خون، دیابت و موارد دیگری که به افزایش خطر حملات قلبی منجر می‌شوند، قطع کامل استفاده از سیگار و مداومت در مصرف دارو‌های معین به شکل منظم، به‌ویژه در افرادی که قبلاً حمله قلبی داشته‌اند را رعایت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • شمسایی: باید مراقب سلامت بازیکنانمان باشیم/پله به پله جلو می‌رویم
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز