Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران ائتلاف القوی العراقیه(گروه‌های اهل تسنن) شامگاه سه شنبه نشستی را به ریاست محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق درباره تشکیل دولت جدید عراق برگزار کردند.

شبکه تلویزیونی العهد عراق اعلام کرد که در این نشست رهبران ائتلاف القوی العراقیه نیز بر سر حمایت از نامزدی «مصطفی الکاظمی» رئیس دستگاه اطلاعات عراق برای نخست وزیری این کشور توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع عراقی هم خبر دادند گروه‌های کُرد عراق هم به رهبران جریان‌های شیعی خبر دادند که از نامزدی الکاظمی حمایت می کنند از همین رو قضیه نامزدی او برای نخست وزیری تقریبا قطعی است.

شبکه المیادین هم شامگاه سه شنبه اعلام کرد که سندی متعلق به اکثریت گروه‌های شیعی در عراق مشتمل بر نام نامزد جایگزین عدنان الزرفی برای تشکیل کابینه به ریاست جمهوری عراق ارسال می‌شود.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق، اسفندماه گذشته پس از آنکه «محمد علاوی» به دلیل اختلافات گسترده میان احزاب، از تشکیل کابینه جدید انصراف داد، «عدنان الزرفی»‌ را بدون در نظر گرفتن نظر فراکسیون اکثریت پارلمان اعلام کرد که این کار او با مخالفت احزاب شیعه روبه‌رو شد.

روز یکشنبه در منزل هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح با حضور نوری المالکی رهبر ائتلاف دولة القانون و رئیس جریان حکمت و «حرکة عطاء» و برخی شخصیت‌های سیاسی شیعه دیگر جلسه‌ای برای بررسی موضوع انتخاب نامزد نخست‌وزیری تشکیل شد. در این جلسه گزینه الزرفی بررسی شد.

منابع عراقی گفتند در این جلسه بر سر «مصطفی الکاظمی» رئیس سرویس اطلاعات عراق توافق حاصل شده است.

منبع: فارس

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله‌ای به همراهی حکومت اردن با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد؛ سیاست هایی که اخیرا در جریان عملیات وعده صادق و همراهی کامل اردن با صهیونیست ها نمود پیدا کرد.

این مقاله تاکید کرد که ایران به عنوان یکی از دولت‌های متعهد در حمایت از آرمان فلسطین از مدت‌ها پیش در قلب حوادث منطقه قرار گرفته است. همین همراهی و همبستگی باعث شد ایرانی ها اخیرا اقدامی عملی علیه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق انجام دهند که ثابت می‌کند تعهد ایران در حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیسم تحت هر شرایطی خدشه ناپذیر است.

رای الیوم می افزاید که در سایه نسل کشی گسترده در نوار غزه پیش بینی می‌شد که جوامع عربی و اسلامی و به ویژه حاکمان آنها مواضع متحدی ضد رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند، اما واقعیت کاملاً مغایر با این پیش‌بینی‌ها بود و برخی از سران عرب به جای دفاع از مظلومان فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رأی الیوم به تلاش‌های دولت‌های متوالی آمریکا شامل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تشکیل ائتلاف منطقه‌ای اشاره و تاکید کرد که آمریکا هدف علنی از این ائتلاف را مقابله با تهدید ایران اعلام کرده است، اما در واقع هدف اصلی تشکیل آن، حمایت از امنیت اسراییل به عنوان متحد راهبردی آمریکا است. البته با وجود تلاش‌های متعددی که در این عرصه صورت گرفته دسترسی به این هدف بسیار بعید است، چرا که پتانسیل‌های سیاسی و منطقه‌ای اجازه تشکیل آن را نمی‌دهد و برخی دولت‌های منطقه‌ای نظیر ایران و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که حل اختلافات فیمابین از طریق گفت و گو امکان‌پذیر است نه تشکیل ائتلاف‌های امنیتی که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد می گردد.

کد خبر 6084107

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد