Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@11:51:21 GMT

آوینی اوج هنر خویش را در شهادتش به تصویر کشید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۶۷۷

آوینی اوج هنر خویش را در شهادتش به تصویر کشید

غلامرضا سلیمانی پیامی به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان آورده است: شهید آوینی تنها با تکیه بر روحیه جهادی خویش در سنگر هنر ایستاد و اوج هنر خویش را در شهادت به تصویر کشید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور طی پیامی روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان را تبریک گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

از آغازین روزهای انقلاب، هنرمندان متعهد، همقدم و همدوش مردم به میدان آمدند و روح تعهد را در کالبد هنر خویش دمیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم آنان که در هشت سال جنگ تحمیلی، هنر خویش را به سنگر آوردند و هم قسم با شاهدان شهید، حماسه‌های بزرگ این سرزمین را جاودانه کردند. آنچه آنها را به میدان آورد نه تکلیف اداری که انگیزشی الهی و انقلابی بود که آنها را تا پای شهادت نیز همراهی کرد. به راستی کدام وظیفه و تکلیف می‌تواند چنین عاشقانه هنر را به صحنه بیاورد جز عشق به آرمان‌های بلند انقلابی که ریشه در ولایت و عاشورا دارد چندانکه سید شهیدان اهل قلم در جهاد هنری از سیم خاردار نفس عبور کرد و فارغ از هر تکلیف و وظیفه دنیایی و مادی و تنها با تکیه بر روحیه جهادی خویش در سنگر هنر ایستاد و اوج هنر خویش را در شهادت به تصویر کشید تا آوینی‌ها و جهادگران هنرمند این انقلاب، در پرتو این چراغ روشن، مسیر جهادی خویش را پیدا کنند.

اینک در گام دوم انقلاب که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران اسلامی است، باور داریم که توسعه و پیشرفت تنها با اتکال به روحیه و تفکر انقلابی و جهادی امکان پذیر است. تفکری که برخاسته از اندیشه‌های عاشورایی است و چون درختی ریشه‌دار، سر به آسمان اقتدار می‌ساید و میوه‌هایش را به مردم هدیه می‌کند. هنر جهادی، هنری است همیشه در صحنه که دوشادوش مردم، بن بست‌های واهی و قالب‌های منفعل را درهم می‌شکند. هنری با مردم و برای مردم که ظرفیت‌های خویش را باور دارد و همین باور عزت مدارانه و روح جهادی است که دشمن را به وحشت انداخته است.

به یقین نقش هنرمندان بسیجی و جهادی در عرصه خدمت‌رسانی، خدمتگزاری و رفع محرومیت‌ها نقش بی بدیلی است که بستر و اسباب همگانی شدن فرهنگ کار و خدمت جهادی در جامعه خواهد شد و این روایت هنر انقلاب است به پرچمداری آوینی‌های زمان که با نگاهی انقلابی و جهادی هنری، رزم آفرین و پر اقتدار ایستاده اند.

روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان را که به نام سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی( ره) مزیّن و امسال مقارن با فرخنده روز میلاد منجی عالم بشریت است به تمام هنرمندان بسیجی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

سازمان بسیج مستضعفین کشور در حمایت از سازمان بسیج هنرمندان به عنوان سازمان پیشگام و پیشرو در فعالیت‌های جهادی هنرمندان که در جریان‌سازی هنری در تمام برهه‌های انقلاب و تعالی هنر فاخر ایرانی اسلامی و شکل دهی جبهه هنری و ادبی انقلاب با تربیت هنرمندان تراز انقلاب اسلامی، گام‌های موثری برداشته است، از هیچ حمایت و پشتیبانی دریغ نخواهد کرد.

ایران اسلامی به هنرمندان بسیجی و متعهد که عاشقانه علم هنر خویش را در خط مقدم جنگ نرم بر شانه گرفته‌اند و در صف منتظران واقعی حضرتش در زیر سایه ولایت ایستاده‌اند می‌بالد. از درگاه ایزد منان، توفیق روز افزون، برای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برابر منویات مقام معظم رهبری مسئلت دارم.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان بسیج مستضعفین روز هنر انقلاب اسلامی روز بسیج هنرمندان هنر خویش انقلاب اسلامی بسیج هنرمندان هنر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ و هنر در استان بوشهر حمایت می‌شوند/ رفع مشکلات هنرمندان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر شنبه در نشست با جمعی از هنرمندان استان بوشهر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهدای غزه و قدردانی از مجاهدت‌های هنرمندان انقلابی اظهار داشت: هنرمندان در عرصه‌های مختلف جامعه به ویژه جهاد تبیین نقش مهم و اثرگذاری در جامعه دارند.

وی با استناد به گفته شهید قاسم سلیمانی که جمهوری اسلامی ایران حرم است، گفت: هنرمندان انقلاب اسلامی در واقع مدافع حرم محسوب می‌شوند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: هر چه تعداد هنرمندان انقلاب اسلامی افزایش یابد خاکریز های انقلاب قوی‌تر و چند لایه می‌شود.

محمدی‌زاده با قدردانی از تلاش و مجاهدت‌های هنرمندان در عرصه معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: استان بوشهر در حوزه هنری همیشه در جنوب کشور الهام‌بخش بوده و هنر از این استان به استان‌های مجاور سرازیر شده است.

وی با بیان اینکه هنرمندان استان بوشهر باید از طریق دستگاه‌های بهره‌بردار به آنان متصل شوند افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری به‌عنوان متولیان هنرمندان و بهره‌بردار آثار محسوب می‌شوند و باید سازوکار لازم برای هنرمندان در تحقق مطالبات آنان فراهم شود و مسئولان هم حمایت لازم از کار آنان را انجام می‌دهند.

وی به مطالبات شخصی هنرمندان پرداخت و با بیان اینکه در واگذاری زمین مسکونی مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، ایثارگران، در اولویت قرار دارند، اضافه کرد: در این راستا هنرمندان هم جز اولویت‌ها هستند که لازم است حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر این مهم را دنبال و پیگیری کند.

استاندار بوشهر با تأکید بر پشتیبانی قاطع از هنرمندان و برنامه‌های فرهنگی در استان گفت: واگذاری زمین مسکونی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به هنرمندان استان در اولویت قرار دارد.

کد خبر 6076949

دیگر خبرها

  • معرفی چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی قم در سال ۱۴۰۲
  • هنرمندان برتر آذربایجان غربی در «جشن هنر انقلاب» مورد تقدیر قرار گرفتند
  • تبلور اندیشه‌های اسلامی در هنر انقلابی است
  • تبلور اندیشه‌های انقلاب اسلامی در هنر انقلابی
  • نمایش آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر
  • واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات به هنرمندان استان بوشهر
  • هنرمندان استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات به هنرمندان در اولویت قرار دارد
  • فرهنگ و هنر در استان بوشهر حمایت می‌شوند/ رفع مشکلات هنرمندان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان بوشهری+عکس