Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:25:57 GMT

پارسال ۷۱۶ حادثه در کردستان روی داد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۶۹۹

پارسال ۷۱۶ حادثه در کردستان روی داد

محمدباقر محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال بر اثر این حادثه‌ها، ۳۴۹ نفر به مراکز درمانی استان انتقال یافتند ضمن اینکه یک هزار و ۶۰ تیم عملیاتی با ۷۰۳ دستگاه آمبولانس به حوادث مختلف اعزام شدند.

وی یادآور شد: هلال احمر استان کردستان پارسال ۱۵۰ دستگاه چادر امدادی، ۲ هزار تخته پتو، یک هزار تخته موکت و پنج هزار بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته بین حادثه‌دیدگان در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و لرستان توزیع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به برگزاری ۶۲۴ دوره آموزشی کمک‌های اولیه، آشنایی با مخاطرات و دوره‌های تخصصی امداد و نجات و آموزش به ۲۷ هزار و ۲۵۴ نفر اشاره کرد و افزود: سال گذشته در قالب ۳۷۹ دوره به چهار هزار و ۹۵۱ نفر از اهالی روستاها، آموزش آشنایی با مین و مهمات منفجر نشده داده شد.

برنامه اوقات فراغت برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان و جوانان، برگزاری ۲۳۲ برنامه بشر دوستانه در طول سال، اجرای طر ح دادرس در ۱۵۰ مدرسه، آموزش بیش از پنج هزار دانش‌آموز پایه هشتم اجرای مانور زلزله در کانون‌های مختلف با حضور سه هزار و ۷۰۰ نفر، از جمله فعالیت‌های سال گذشته است که محمدی به آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه داوطلبان به یک هزار و ۸۲ نفر آموزش پایه داده شد، تاکید کرد: در این حوزه ۲۰ کاروان سلامت به روستاهای ساکن در مناطق محروم اعزام شدند، ضمن اینکه یک هزار و ۱۸۱ بسته مواد غذایی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال بین اهالی همان مناطق توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به اجرای ۹ پروژه محرومیت‌زدایی به ارزش ۱۳۵ میلیون ریال در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: پارسال این جمعیت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و بیش از ۱۵ میلیارد ریال کمک غیرنقدی برای سیل‌زدگان کشور جمع‌آوری کرد.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۰ پکیج لوازم خانگی شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و پتو به سیل‌زدگان استان کمک شد، اضافه کرد: در همین مدت یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال کمک نقدی برای آوارگان کُرد سوریه جمع‌آوری شد که به دلیل عدم همکاری اقلیم کردستان عراق و سوریه هنوز موفق به ارسال آن به دست نیازمندان نشده‌ایم.

وی به پوشش حمایتی بیماران نیازمند برای مساعدت دارویی و خدمات فیزیوتراپی به ارزش یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات ارتوپدی به ۹۷۴ نفر از مراجعان، پوشش دارویی بیش از ۳۱ هزار و ۶۷۹ نسخه و ارائه خدمات به ۵۰۸ نفر از مراجعان فیزیوتراپی، کادر درمانی، گفتار درمانی و شنوایی سنجی از دیگر اقدامات این جمعیت در سال ۹۸ بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: در سال گذشته به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از حجاج خدمات واکسیناسیون و به سه هزار و ۳۶۷ نفر از مراجعان نیز خدمات توانبخشی ارائه شد.

در حال حاضر، حدود ۱۲۰ تیم عملیاتی آماده به کار و بیش از ۶ هزار نفر عضو داوطلب و ۲۹۳ کانون جوانان با ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر عضو در جمعیت هلال احمر کردستان فعالیت دارند. همچنین ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در نقاط مختلف استان فعال است و به مردم خدمات می‌دهد.

برچسب‌ها کردستان بارش برف تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان بارش برف تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال احمر کردستان بارش برف تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر کردستان میلیون ریال سال گذشته یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمربا مشارکت منتخبان مردم در مجلس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  منتخب مردم مهاباد گفت: ماموریت های هلال احمر با فطرت پاک انسانی همخوانی دارد و به همین خاطر گرایش و تمایل عموم مردم برای همکاری با هلال احمر قابل توجه است.

ستوده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزشهای عمومی و جذب نیروهای داوطلب توسط جمعیت هلال احمر گفت:من افتخار دارم بیش از ۱۰ سال است که داوطلب جمعیت هلال احمر هستم.

 مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی نیز دراین دیدار گفت : خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمر در بخش های مختلف از جمله جوانان، داوطلبان، امداد و نجات، درمان و توانبخشی و غیره، با همراهی منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی توانمند تر می شود.

 حمید محبوبی افزود: شعبه هلال احمر مهاباد به عنوان یکی از قدیمی ترین شعب هلال احمر آذربایجان غربی در ارائه خدمت به مردم شریف این شهرستان می تواند زبان زد باشد

دیگر خبرها

  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد خودرو با گاردریل در آزاد راه قزوین - رشت
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • توسعه خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمربا مشارکت منتخبان مردم در مجلس