Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@13:23:42 GMT

سرعت اینترنت شهرهای تهران و قم 2 برابر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۷۴۷

سرعت اینترنت شهرهای تهران و قم 2 برابر می‌شود

ایران اکونومیست-نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: شهرهای تهران و قم به عنوان پایلوت در طرح تغییر ADSL به VDSL قرار گرفتند و سرعت اینترنت این دو شهر به میزان دو برابر افزایش پیدا می کند.

سجاد بنابی نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به افزایش دو برابر سرعت اینترنت در شهرهای تهران و قم گفت: یکی از طرح‌های شرکت ارتباطات زیرساخت، تغییر مودم‌های ADSL به فناوری VDSL است که می‌تواند با افزایش یک و‌نیم تا دو برابری به طور میانگین سرعت اینترنت را زیاد کند، به طوری که این سرعت با تعویض مودم تا ۷۰ مگابیت در ثانیه نیز امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تغییر مودم‌های ADSL به فناوری VDSL

وی افزود: این طرح برای ۳۲ استان کل کشور درنظر گرفته شده است. بعد از شهرهای تهران و قم، دیگر استان‌ها نیز اقدام به اجرای این طرح خواهند کرد. در واقع نمایندگان شرکت شاتل و مخابرات با همه مشترکان تماس گرفته و تغییر مودم‌های ADSL به فناوری VDSL را توضیح می‌دهد که در صورت تأئید آنها افزایش سرعت اینترنت آنها انجام خواهد شد.

 

* اجرای طرح افزایش سرعت اینترنت بین ۶ ماه تا یکسال طول می کشد

بنابی تصریح کرد: اجرای این طرح برای تمامی استان‌های کشور به طور میانگین بین ۶ ماه تا یکسال طول خواهد کشید. البته در حال حاضر شرکت‌های ارتباطات زیرساخت آمادگی لازم را برای اجرای این طرح دارد.

* جایگزینی فناوری VDSL سرعت اینترنت را حداکثر پنج برابرمی کند

وی ادامه داد: جایگزین کردن فناوری ADSL از سیم مسی تلفن به فناوری VDSL که از فیبر نوری استفاده می‌شود، این توانایی را دارد تا سرعت اینترنت را حداکثر پنج برابر افزایش دهد.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرهای تهران و قم ارتباطات زیرساخت سرعت اینترنت فناوری VDSL

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، وزیر علوم در حاشیه بازدید از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیانپارک علم و فناوری سمنان گفت: به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و گسترش فعالیت آنها ، وزارت علوم طرح های دستیار فناوری، تور فناوری ، امریه فناوری ، پسا دکتری فناوری و طرح ملی کار آفرینی را در دست اجرا دارد .

دکتر زلفی گل همچنین از در دست اجرا بودن طرح آباد از سوی دانشگاه جامع علمی – کاربردی خبر داد و گفت : در قالب این طرح برای دانش آموختگان دانشگاهی مهارت افزایی می شود که بتوانند در شرکتهاو صنایع مختلف به کار گرفته شوند .

وی گفت: دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری نیز حمایت های مادی و معنوی را در این زمینه انجام می دهند .

وزیر علوم با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در سه بخش نوپا، نوآور و فناور گفت : هر کدام از این شرکت ها تسهیلات خاص خود را دریافت می کنند و می توانند از ظرفیت های صندوقهای نوآوری و شکوفایی استفاده نمایند .

دکتر زلفی گل خاطر نشان کرد : خوشبختانه شرایط به گونه ای فراهم شده است که صاحبان ایده می توانند به راحتی ایده های خود را مطرح و مورد حمایت قرار گیرند .

وزیر علوم گفت : با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره افزایش شرکت های دانش بنیان ، مقرر شده است از ظرفیت مردم و جامعه دانشگاهی برای توسعه تولیدات دانش بنیان در سال ۱۴۰۳ استفاده شود .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896958

دیگر خبرها

  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • ‌تعهد اپراتورها برای افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت
  • (ویدئو) وعده تازه وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال