Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: تمامی فعالان رسانه‌ای بیمه‌شده تأمین اجتماعی که طی این مدت دچار چالش برای کسب درآمد شده‌اند، می‌توانند با ثبت‌نام در سایت تأمین اجتماعی و ارائه کد بیمه کارگاهی از مزایای سه ماه بیمه بیکاری بهره‌مند شوند. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

عمران خودآموز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام؛ با اشاره به آسیب‌دیدگی کسب‌وکار فعالان رسانه‌ای به‌واسطه شیوع ویروس کرون اظهار داشت: دولت برای حمایت از این قشر به خبرنگاران بیمه‌شده سازمان تأمین اجتماعی برای سه ماه بیمه بیکاری پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: تمامی فعالان رسانه‌ای بیمه‌شده سازمان تأمین اجتماعی که طی این مدت دچار چالش برای کسب درآمد شده‌اند، می‌توانند با ثبت‌نام در سایت سازمان تأمین اجتماعی و ارائه کد بیمه کارگاهی از مزایای سه ماه ( اسفند، فروردین و اردیبهشت) بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

صنوف فرهنگی و هنری خراسان جنوبی مشمول بیمه بیکاری می‌شوندچه‌کسانی در کردستان مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند؟بحران کرونا و معادله اقتصاد_سلامت/برنامه سه ماهه کاهش نیروی کار همزمان با پرداخت بیمه بیکاری تدوین شود

وی یادآور شد: کسب‌وکار خبرنگاران نیز همچون مشاغل دیگر به دلیل شیوع ویروس کرون دچار آسیب شده و دولت نیز در کنار مشاغل دیگر و بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی از این قشر حمایت می‌کند.

وی در ادامه با ابراز امیدواری برای مهار و ریشه‌کنی بیماری کرون تصریح کرد: با توجه به شیوع این بیماری و حساسیت موضوع، فعالیت بسیاری از رسانه‌ها محدودشده و بسته به شرایطی که بتوانند، کار می‌کنند؛ ضمن اینکه عید نوروز نیز فرصتی برای خود قرنطینگی فعالان رسانه‌ای و سایر مشاغل بود تا این بیماری تا حدی فروکش کند.

خودآموز ادامه داد: فروکش کردن این بیماری در شرایط کنونی به معنای قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرون نیست؛ ازاین‌رو باید مدیران رسانه‌ها، به‌ویژه رسانه‌های مکتوب همچنان شرایط قبل را ادامه دهند و بااحتیاط و دورکاری و نوبتی کردن نیروهای خود برای حفظ سلامتی آن‌ها و جلوگیری از شیوع دوباره این بیماری کمک کنند.

خودآموز در ادامه یادآور شد: مکاتباتی با معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت متبوع در خصوص حل مشکل بیمه بیکاری برای خبرنگاران دارای بیمه خویش‌فرما از طریق سازمان بیمه تأمین اجتماعی و تهیه بسته حمایتی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی. ( شماره نامه 97/99/22 مورخ 17/01/1399) انجام‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: استمهال بیمه تأمین اجتماعی ماه‌های بهمن و اسفند 1398 و فروردین 1399 برای رسانه‌هایی که تعدیل و یا اخراج نیرو نداشته‌اند نیز در دستور کار بوده و به‌زودی به مرحله اجرا درمی‌آید.

وی ادامه داد و گفت: رایزنی برای حل مشکل خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای که بیمه آن‌ها به‌صورت «خویش‌فرما» هست و مطابق قوانین تأمین اجتماعی، مشمول استفاده از تسهیلات بیمه بیکاری نمی‌شوند از طریق وزارت متبوع و همچنین رایزنی با مدیرکل محترم تأمین اجتماعی استان انجام‌شده است و در تلاش هستیم این مشکل نیز مرتفع شود.

خودآموز از وام از محل منابع تسهیلات تخصصی برای نجات کسب و کارها و شامل شدن مطبوعات خبرداد و افزود: اختصاص مبلغ هزار میلیارد ریال از محل منابع تسهیلات تخصیصی برای نجات کسب‌وکارها در بحران کرون به مطبوعات برای گذر از این شرایط سخت که در قالب امور بیمه‌ای، مستمری و بسته‌های حمایتی وپرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول  بابیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرون چاپخانه‌ها تا پایان هفته جاری تعطیل هستند، تصریح کرد: شیوع دوباره کرون در استان دغدغه همه ماست و قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرون نیاز به عزم همگانی دارد ازاین‌رو باید برای غلبه بر این ویروس کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نیز باید برای کمک به جامعه ابتدا از خود و نیروهایشان مراقبت کامل را انجام دهند و سپس در بحث اطلاع‌رسانی نیز اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/861/ی

R7718/P/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تأمین اجتماعی فعالان رسانه ای بیمه بیکاری رسانه ها سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های اصلی رژیم صهیونیستی آسیب سخت دیده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت لیالی قدر و تسلیت شهادت حضرت علی (ع) با اشاره به نامگذاری شعار سال اظهار کرد: نامگذاری مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نشان دهنده نقش مهم و تأثیرگذار اقتصاد در جامعه دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تمرکز دوره‌ای ایران به مساله هسته‌ای منجر به شرطی شدن اقتصاد ایران شده بود، افزود: مساله اقتصاد ایران تنها به تحریم‌ها بر نمی‌گردد لذا باید تلاش مستمر در عرصه اقتصاد انجام شده و و دولت با حمایت از مردم و برداشتن موانع مسیر اقتصادی را آسان کند.

وی با اشاره به آسیب‌های قاچاق کالا و مشکلات سر راه تولیدکنندگان این عرصه افزود: منع جدی واردات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با انتقاد از بروکراسی دست و پاگیر دولتی که منجر به ایجاد مانع برای تولیدکنندگان می‌شود، گفت: دشمنان متوجه شده‌اند که هر کجا حضور مردم کمرنگ است خود ورود می‌کنند بنابراین دولت با ساماندهی، حمایت و آموزش به مردم مشارکت مردمی را در مساله اقتصاد قرار دهد.

فلاحتی با تاکید بر اینکه حضور مردم در صحنه می‌تواند نوید بخش توفیقات مهم در عرصه اقتصاد باشد، تصریح کرد: تأمین سرمایه در گردش، حمایت از کارآفرینان، اعتماد به کارآفرین و افراد توانمند، توجه به بازار تولید، اصلاح ساختار و شیوه‌های خصوص سازی، شکستن انحصار اقتصاد از دستان افراد محدود، ممانعت از ویژه خواری و جلوگیری از رانت خواری از اقداماتی مؤثری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه رشت با اشاره به وضعیت فلسطین، تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی در طول بیش از ٧٠ ساله در فلسطین که از شیوه هجومی بهره می‌برده به شیوه دفاعی عقب نشینی کرده است، سازه‌های اصلی حفاظتی دشمن صهیونیستی آسیب سخت دیده و امروز برخلاف گذشته اعتراف به شکست دارد.

فلاحتی با اشاره به اینکه دشمنان متوجه ضعف خود و قدرت شبکه مقاومت شده‌اند، بیان کرد: جبهه مقاومت تاکنون از ۱۰ درصد توان خود استفاده کرده و ۹۰ درصد آن هنوز به کار گرفته نشده و به زودی با برنامه ریزی در این بخش که هنوز به کار گرفته نشده اسرائیل به سمت نابودی خواهد رفت.

کد خبر 6064766

دیگر خبرها

  • سازه‌های اصلی رژیم صهیونیستی آسیب سخت دیده است
  • لاوروف: اروپا در بحران اوکراین آسیب جدی دیده است
  • انفجار گاز در نوشهر ۲ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • تعمیر سیم های شارژ آسیب دیده توسط تعمیرکار مشهور تایوانی (فیلم)
  • اعلام نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+ جدول)
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول