Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@22:55:50 GMT

تصادف رانندگی در جاده‌های یزد ۵۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۹۶۳

تصادف رانندگی در جاده‌های یزد ۵۰ درصد کاهش یافت

دکتر احمد دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۳۶۳ مورد ماموریت با حضور امداگران سازمان انجام شد در حالی که سال گذشته این تعداد ۸۰۹ مورد بود.

وی اظهار کرد : در این مدت ۴۰۲ نفر زخمی های حوادث ترافیکی برای مداوای پزشکی منتقل شدند در حالیکه سال گذشته این تعداد یک هزار و ۱۸ مورد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول همچنین از کاهش سه دقیقه‌ای حضور نیروهای این سازمان بر بالین بیماران خبر داد که علت آن را رعایت مردم در تماس با تلفن ۱۱۵ و خلوتی خیابان‌ها در این ایام ذکر کرد.

دهقان یادآور شد: میانگین زمان حضور بر بالین بیمار از ۱۱ دقیقه به هشت دقیقه در استان رسید.

همچنین رییس پلیس راه یزد به ایرنا گفته بود:  از اول فروردین ماه جاری با رعایت مقررات از سوی رانندگان ، تصادف خودروها در جاده‌های برون شهری و اصلی استان ۸۰ درصد کاهش یافت.

سرهنگ سیدعلی آسیایی ۱۴ فروردین ماه جاری افزود: برای ادامه این روند و جلوگیری از تصادف باید رانندگان از سبقت و سرعت غیرمجاز در استان پرهیز کنند.

وی همچنین از کاهش ۷۵ درصد تردد خودروها در این مدت در حوزه استحفاظی پلیس راه استان خبر داد که برای پیشگیری از بیماری کرونا باید این همکاری ادامه داشته باشد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو و بیش از این تعداد موتورسیکلت در جاده های استان یزد که در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد، تردد می کند.

یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلو متر راه فرعی، ۲هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع آن هزار و ۲۶۷ کیلومتر، شریانی و ملی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا پلیس راه استان تصادف جاده های استان خودرو یزد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از فوت کودک شش ساله بر اثر تصادف موتورسیکلت با خودرو در شهرستان برخوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی اصغر زارع اظهار کرد: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف منجر به فوت در بلوار نبی اکرم شهرستان برخوار، مأموران این پلیس به همراه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

وی افزود: پس از بررسی دقیق صحنه مشخص شد راکب ۱۳ ساله موتورسیکلت که بدون گواهینامه و مهارت کافی در رانندگی بوده است، بر اثر بی احتیاطی و نداشتن توجه به جلو با یک دستگاه سواری پیکان برخورد می‌کند که در این سانحه ترک‌نشین موتور که کودکی شش ساله بود به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت کرد و راکب نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: لازمه رانندگی و استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری، داشتن گواهینامه مربوط و مهارت کافی در رانندگی با آن وسیله نقلیه بوده، لذا از خانواده‌ها خواسته می‌شود از در اختیار قرار دادن موتورسیکلت و خودرو به فرزندان خود قبل از رسیدن آنها به سن قانونی و دریافت گواهینامه رانندگی خودداری کنند و نظارت و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به فرزاندان خود داشته باشند.

کد خبر 746995

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • ۵ مصدوم در تصادف رانندگی جاده حیران
  • ۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران
  • حادثه‌رانندگی در جاده مهاباد - سردشت ۴ کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد