Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@11:55:00 GMT

دارویی که ویروس کرونا را ظرف ۴۸ ساعت نابود می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۹۷۴

دارویی که ویروس کرونا را ظرف ۴۸ ساعت نابود می‌کند

محققان استرالیایی دریافتند "ایورمکتین" که یک داروی ضد پلاسما است، می تواند رشد SARS-CoV-2 را در سلول ها متوقف کند.

به گزارش ایمنا ، دوز واحد این دارو می‌تواند RNA ویروسی را ظرف مدت ۴۸ ساعت از بدن خارج کرده و مقدار این ویروس را در بدن در ۲۴ ساعت به طور چشمگیری کاهش دهد؛ این دارو اکنون در درمان ویروس ها از جمله اچ آی وی، ویروس زیکا، آنفلوآنزا و تب دانگو مؤثر شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد کل ابتلا به کرونا ویروس در جهان به یک و نیم میلیون نفر نزدیک می شود و ۸۲ هزار نفر نیزدر اثر این بیماری جان باخته اند. تاکنون آزمایشات فقط در لوله های آزمایش انجام شده و اکنون برای تعیین دوز مؤثر، انجام آزمایشات بر روی انسان لازم است.

اکنون دانشمندان به دنبال بودجه برای ادامه تحقیقات خود هستند؛ پس از آزمایشات بالینی، مشخص خواهد شد که آیا این دارو می تواند برای درمان کرونا ویروس توصیه شود یا خیر.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 417930

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دارو مصرف دارو کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا درمان کرونا کرونا در جهان تازه های پزشکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند

هدی ابوالحسنی با اشاره به مثبت شدن آزمایش اعتیاد دو جوان مصرف کننده داروی لاغری گفت: این دو جوان که هیچ سابقه مصرف مواد مخدر ندارند در هنگام استخدام با آزمایش مثبت اعتیاد روبه رو شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به رهگیری تولید و توزیع غیر قانونی این داروی لاغری در یکی از عطاری‌های مرکز شهر از شهروندان خواست؛ به هیچ عنوان دارو‌ها و مکمل‌ها را از عطاری‌ها، فضای مجازی و باشگاه‌های ورزشی تهیه نکنند.

ابوالحسنی، با اشاره به بازرسی بیش از ۳۰۰ عطاری استان در یک سال گذشته از پلمب ۲۲ عطاری متخلف خبر داد و گفت: داشتن برچسب اصالت و سیب سلامت از الزامات اقلام دارویی و بهداشتی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، تنها مرکز قانونی تهیه دارو را داروخانه‌های مجاز دانست و با بیان اینکه فروشندگان عطاری مجاز به تجویز گیاهان دارویی با هدف درمان نیستند تاکید کرد: عطاری‌ها فقط مجاز به فروش گیاه دارویی هستند و نه داروی گیاهی.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها