Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@16:32:08 GMT

برگزاری مجازی برنامه های هفته هنر انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۴۰۰۲

برگزاری مجازی برنامه های هفته هنر انقلاب

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی برنامه‌های این نهاد فرهنگی را در هفته هنر انقلاب اسلامی تشریح کرد و گفت: امسال برنامه های حوزه هنری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،سیدمحمدحسین بلاغی با اشاره به فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده که در مراکز استان‌ها ضمن تجلیل از هنرمندان انقلابی، مراسمات متنوعی فرهنگی برگزار می‌شود که امسال نیز با وجود شرایط بحرانی برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که هنر ارزشی، هنری متعهد به انسان‌ها، ارزش‌ها و حقیقت‌هاست، ادامه داد: این هنر است که می‌تواند با ظرافت و ظرفیتش مسائل مختلف آرمانی، اخلاقی و ارزشی را به صورت عامه فهم و عامه پسند ارائه دهد.

وی با بیان این‌که هنر انقلاب اسلامی هنر متعهد به حقیقت است، گفت: هنر انقلابی، هنری که تذکر می‌دهد و افق روشن برای جامعه ترسیم کرده و امید بخشی را در جامعه افزایش می‌دهد.

بلاغی به برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در هفته هنر انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: آیین شب خاطره دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری استان با روایت خاطره توسط هنرمندان انقلابی به صورت مجازی در طول هفته هنر انقلاب از طریق کانال‌های حوزه هنری استان با آدرس @hhtabriz در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش استانی "در_خانه_کتاب_بشنویم" با انتشار ۱۰ عنوان کتاب صوتی با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری شب شعر «روایت قلم» با شعرخوانی شاعران کشوری و استانی در فضای مجازی، برگزاری عصر داستان انقلاب خوانش داستان نویسندگان کشوری و استانی در فضای مجازی و همچنین تولید و انتشار کلیپ شعرخوانی با موضوعات هفته هنر انقلاب، مهدویت و مبارزه با کرونا از جمله برنامه‌های این واحد فرهنگی در این هفته است.

وی در ادامه افزود: برگزاری نمایشگاه عکس مجازی «مدافعان سلامت»، برگزاری نمایشگاه عکس مجازی «تشییع سردار» و همچنین تولید و انتشار عکس پرتره شهید سیدمرتضی آویینی نیز از برنامه‌های واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان است.

رئیس حوزه هنری استان همچنین از تولید ویژه برنامه برای فضای مجازی خبر داد و گفت: تولید و انتشار سلسله کلیپ های نقالی «بامداد خیال» با اجرای حاج علی مداحی توسط واحد هنرهای نمایشی و همچنین تولید و انتشار کلیپ مستند «مدافعان سلامت» بر اساس تولید محتوا سعید بی نظیر توسط واحد هنرهای تصویری در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: کلیپ سرود انتظار توسط واحد موسیقی و با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و شورای هماهنگی تبلیغات استان نیز در این هفته، تهیه و انتشار می‌شود.

وی به سایر برنامه‌های حوزه هنری استان در هفته هنر انقلاب اشاره کرد و گفت: تولید و انتشار مقالات تخصصی روشنگری و تبیین کارکرد هنر انقلاب در سده پیش رو توسط واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری و همچنین اختتامیه جشنواره هنری مردمی «همه باهم علیه کرونا» نیز توسط واحد روابط عمومی برگزار می‌شود.

هفته هنر انقلاب عنوان مهم‌ترین رویداد حوزه هنری است که هر ساله 20 فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم آغاز به کار می‌کند. این رویداد با معرفی چهره هنر انقلاب در یک سال به انتخاب جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگ و هنر، ویژه برنامه‌ها، نمایشگاه‌ها، اجرای تئاتر، نمایش فیلم و کارگاه‌هایی آموزشی را در طول یک هفته برای مخاطبان خود برگزار می‌کند.

برنامه‌های تبیینی و تولیدات حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در هفته هنر انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۹، به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی و صدا و سیما منتشر می‌شود و برنامه‌های تجمعی از جمله جشن هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال هنر انقلاب در استان، به منظور حفظ سلامت مخاطبان، پس از شکست دادن این ویروس برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز حوزه هنری هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تولید و انتشار برگزار می شود حوزه هنری حوزه هنری فضای مجازی توسط واحد برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جمع بندی نکات مطروحه در جلسه شورای اداری شمیرانات اظهار کرد: در این جلسه به منظور بهره وری حداکثری از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی و عفاف و حجاب، برای مدیریت بهتر شهرستان به بازخوانی این منویات پرداختیم و موضوعات برگزاری دور دوم انتخابات مطرح شد.

ذاکریان گفت: برخی ادارات شمیرانات در حوزه تک برگ کردن سند ادارات اقدامات لازم را انجام داده اند و ضروری است که سایر ادارات نیز به این حوزه ورود کنند.

فرماندار شمیرانات افزود: مشکلات ثبت املاک در شمیرانات وجود دارد و مقرر شد با برگزاری جلسات و کارگروه‌ها این مشکل حل شود.

وی با شاره به اینکه موضوع اوقاف در منطقه شمیرانات برجسته است گفت: در این حوزه در برخی موقوفات متولی نداریم که نیاز است تعاملاتی در این زمینه صورت بگیرد.

ذاکریان به برگزاری هفته فرهنگی شمیرانات اشاره کرد و افزود: برگزاری این هفته یک رویداد نوپا است که از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ کلید خورد و می‌خواهیم در یک بازه سه الی ۵ ساله این هفته را در استان تهران تثبیت کنیم.

فرماندار شمیرانات با اشاره به ظرفیت‌های متعدد این شهرستان بیان کرد: منطقه در حوزه‌های مختلف مفاخر و تاریخ شمیرانات، لواسانات و رودبار قصران، اثر گذاری در فرآیند انقلاب، استقرار حضور حضرت امام خمینی (ره) در این منطقه که یک رویداد ویژه است و وجود کاخ‌های سعدآباد و نیاوران، وجود ۴۰ امام زاده و ظرفیت‌های ورزشی، مفاخر ورزشی فرهنگی و هنری متعدد، وجود سه پیست اسکی و بهره مندی از چشم اندازهای طبیعی و گردشگری بسیار مهم است که باید در این هفته معرفی شوند و دستگاه‌های متولی پس از تثبیت رویداد در این خصوص اطلاع رسانی کنند و فرهنگ سازی کنند.

ذاکریان گفت: برای برگزاری هفته فرهنگی شمیرانات امسال با اولویت «گردشگری مقاومت» در حوزه گفتمان انقلابی وارد گفتگو شده ایم و احتمالاً نشست فعالان گردشگری مقاومت را داشته باشیم و یکی از ظرفیت‌های این حوزه گلزار شهدای امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر است که پس از بهشت زهرا بزرگترین گلزار شهدای استان تهران محسوب می‌شود و نیاز به معرفی دارد.

وی اظهار کرد: پس از تعیین مراحل برای تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات، توسعه این موضوع را در برنامه ریزی ها خواهیم داشت.

کد خبر 6085293

دیگر خبرها

  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • کارگران با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است