Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:43:06 GMT

رمان نوجوان «جادوی دژ» در کتابفروشی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۴۰۴۱

رمان نوجوان «جادوی دژ» در کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، رمان نوجوان «جادوی دژ» بر اساس داستان زندگی شخصیت معروف ایرانی، میر مهنا نوشته شده است.

میر مهنا دزد دریایی معروف در زمان کریم خان زند بود که وارد مبارزه با هلندی‌ها شد. پدرش حاکم ریگ بود و آن زمان دو کمپانی خیلی معروف در خلیج فارس فعالیت می‌کردند. کمپانی هند شرقی که مال انگلیسی‌ها بود و هلند شرقی مال هلندی‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع هلندها برای رقابت با انگلیسی‌ها و کمپانی هند شرقی، کمپانی هلند را راه‌اندازی کردند وبا پدر میرهنا وارد مذاکره شدند و جزیره خارک را در اختیار خودشان گرفتند. برای همین مساله میر مهنا وارد مبارزه شد و قدرت را در بندر ریگ به دست گرفت و هلندی‌ها را از جزیره خارک بیرون کرد.

اما آنچه که معروف است میر مهنا در آن زمان به کشتی‌ها در خلیج فارس حمله می‌کرد و غنائمش را به دست می‌گرفت. یک بار به کشتی انگلیسی که آن زمان در بندرعباس تجارت خانه داشتند و مردم هم دل خوشی از آن‌ها نداشتند حمله کرد و تجارت خانه آنها را هم به آتش کشید. تمام این اتفاقات دست به دست هم دادند و از میر مهنا شخصیت تاریخی ساختند.

به گفته نویسنده؛ «بر اساس زندگی میر مهنا رمان جادوی دژ را نوشتم. و بیشتر به جنبه داستانی توجه کردم تا تاریخی و چیزهایی را اضافه کردم که در زندگی میر مهنا نبود».

«جادوی دژ» با ۱۹۲ صفحه در فروشگاه‌های سراسر کشور و فروشگاه آن لاین انتشارات مدرسه در اختیار مخاطبان قرار دارد.

کد خبر 4895424 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: خلیج فارس رمان نوجوان هلند بندرعباس بندر ریگ ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی ادبیات گردشگری ادبیات جهان ترجمه شیوع کرونا رایزنی فرهنگی معماری درگذشت چهره ها خبرگزاری مهر میراث فرهنگی نشر مرکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی میر مهنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت این نوجوان آمریکایی در حد برق و باد!

به گزارش ورزش سه، کریستین میلر، دونده نوجوان آمریکایی، سریع‌ترین زمان جهان را در دوی 100 متر امسال در جریان مسابقات دوومیدانی داخل سالن آمریکا را به ثبت رساند که یک رکورد خاص در جهان این ورزش است.

او با ۱۷ سال سن توانست رکورد ۹.۹۳ را در این رقابت ثبت کند که تا پیش از این، تریون برومل توانسته بود 9.97 ثانیه را در سال ۲۰۱۴ ثبت کند.

این عدد یک رکورد جهانی است و حالا این چهره نوجوان ۱۷ ساله با این رکورد می‌تواند با کسب سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴، در جمع بزرگان جهان هم شرکت کند و آنها را به چالش بکشد.

البته سال گذشته هم نوآ لایلز آمریکایی، برنده سه مدال طلا در مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳، زمان 10.01 ثانیه را ثبت کرد و یک رقیب برای این نوجوان محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • سرعت این نوجوان آمریکایی در حد برق و باد!
  • کنایه اسطوره انگلیسی به توهین طرفدار معروف پپ
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • معرفی نامزد‌های دومین جشنواره «عروسک‌خونه»/ زمان و مکان اختتامیه اعلام شد
  • دختر ۹ساله‌ای که به لقب هرکول معروف شد
  • کتاب‌های ادبیاتی جذاب
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • ترجمه کتاب «خدا و زمان» به کتابفروشی‌ها آمد
  • مصائب مهاجران