Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@04:56:13 GMT

دروس حوزه علمیه همدان به صورت مجازی آموزش داده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۴۱۵۹

دروس حوزه علمیه همدان به صورت مجازی آموزش داده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از تلاش‌های بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا تقدیر و اظهار کرد: حفظ جان مردم از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده و تا جایی که ممکن است چه در بخش دولتی و چه غیردولتی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و اقشار مردم همه باید همکاری لازم را برای پشت سر گذاشتن این شرایط داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی ادامه داد: در این ایام بسیجیان از اقشار مختلف، دانشجویان، طلاب و جمعی از مردم در راستای مقابله با کرونا و ضدعفونی مناطق مختلف پای کار آمدند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئله مهم این است که باید در اقدامات پیشگیری و مقابله با کرونا، با دقت بالا قدم برداشت و تصمیم گرفت و اهمیت این موضوع را مادامی که کرونا از میان نرفته، جدی گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه کسب و کار مردم در این ایام آسیب دیده، باید تدابیری برای جبران این آسیب‌ها اندیشیده شود؛ هرچند دولت مصوباتی را در این زمینه داشته است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی گفت: در مجموع عملکرد بخش بهداشت و درمان و برگزاری جلسات پی‌درپی دولت برای تصمیم‌گیری جهت مقابله با این ویروس رضایت‌بخش است؛ اما تا پایان و شکست کرونا باید با دقت عمل کرد.

وی با بیان اینکه دروس حوزه علمیه به صورت مجازی آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: اساتید، مباحث آموزشی را به صورت مجازی در اختیار مدیریت آموزش مدارس حوزه علمیه قرار می‌دهند و دروس برای طلاب ارسال می‌شود.

رئیس حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه باید برای شکست این ویروس به خداوند بزرگ توکل کنیم، یادآور شد: خداوند در همه مشکلات راهگشاست؛ ما همانطور که هشت سال دفاع مقدس را با توکل با خدا و همراهی با امام راحل (ره) با پیروزی پشت سرگذاشتیم، در این شرایط نیز با یاری خدا پیروز خواهیم شد.

وی توصیه کرد: در این روزها با توکل به خدا و توسل به امام زمان (عج) در شب میلاد ایشان، برای عبور از این شرایط دعا کنیم.

آیت‌الله موسوی اصفهانی تاکید کرد: در کنار توکل، باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنیم و دیدگاهمان این نباشد که اگر دیگران از خانه بیرون می‌روند ما هم نباید در خانه بمانیم بلکه باید از عزیزانمان نیز بخواهیم که با ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی، به شکست کرونا کمک کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان همدان امام زمان حوزه علمیه کسب و کار هشت سال دفاع مقدس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی موسوی اصفهانی حوزه علمیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی

آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به هدف صهیونیسم و استکبار جهانی در نابود سازی اسلام و مسلمین و تحقق سلطه گری بر امت اسلامی، اظهار داشت: استکبار جهانی مخالف نظامی برخاسته از دستورات الهی ، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) می باشد و بیم آن را دارند که در صورتی که بر جهان گسترش پیدا کرد، برنامه های آنان که برخاسته از چپاول مال مسلمین ، تجاوز و غارت گری است را بر هم زند.

وی افزود: دشمنان از ایجاد تفرقه ، اختلاف و تنازع در میان ملت ، اقوام و فرقه هایی که در کشور وجود دارد و در میان مذاهب و روسای مذاهب شیعه و سنی به دنبال آن هستند که مردم را دلسرد کنند که این حمایت از نظام برداشته شود.

این عضو خبرگان رهبری، تصریح کرد: تنها وظیفه امت اسلامی در این زمان تقویت اتحاد خود و ایجاد وحدت اسلامی در بین دیگر ملل و در نظام اسلامی است؛ باید یک وحدت کامل و تمام بین ملت داشته باشیم، همه پشتیبان یکدیگر بوده و از این نظام حمایت کنند و ملت های مظلوم عالم به مانند غزه را همراهی کنند تا دشمن که تاکنون شکست خورده و از این به بعد نیز شکست بخورد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، عنوان کرد: در حقیقت ایجاد وحدت و یکپارچگی بین ملت ها و حکومت های اسلامی یک امر لازم و وظیفه شرعی و الهی است و باید حکومت های فریب خورده به خود آیند؛ لذا وحدت و یکپارچگی بین امت ها منشاهایی دارد که می تواند این انسجام را تقویت کند.

وی در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) و توصیه بر توجه تمام حکام کشورهای عربی به این روایت، تاکید کرد: پیامبراسلام(ص) می فرماید: " الخَلقُ عِيالُ الله تعالي - فَأحَبُّ الخَلقِ إلَي الله مَن نَفَعَ عِيالَ الله- أو أدخَلَ عَلي أهلِ بيتٍ سروراً وَ مَشيٌ مَعَ أخٍ مُسلِمٍ في حاجَتَهِ أحَبُّ إلَي اللهِ تعالي مِنِ اعتِکافِ شَهرَينِ فِي المَسجِد الحَرام"؛ برای ایجاد دوستی و محبت باید در ذهن داشته باشیم که بهترین کسی که محبوب خدا می باشد، آن کسی است نفعش به ملت های مسلمان و خیرش به عیال الله برسد.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی