Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:09:18 GMT

دمای شهرهای آذربایجان‌غربی به زیر صفر می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۴۲۲۹

دمای شهرهای آذربایجان‌غربی به زیر صفر می‌رسد

یاسر اشتاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه به آذربایجان‌غربی، دمای هوا در استان رو به کاهش گذاشت که پیش‌بینی می‌شود این کاهش تا هفت درجه سانتی‌گراد برسد.

وی بیان کرد: سه‌شنبه شب شهرستان چالدران و ماکو به ترتیب دمای یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر و صفر درجه را تجربه کردند و دمای ارومیه نیز بین چهار تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امروز، چهارشنبه نیز افت دما در آذربایجان غربی ادامه دارد و احتمال بارش برف و تگرگ نیز در نقاط سردسیر استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به بارش‌های پراکنده ۲۴ ساعت گذشته در استان بیان کرد: در این مدت مناطق شمالی استان شاهد بارش رگبار باران بود که بیشترین مقدار از خوی و ماکو با پنج میلیمتر گزارش شد.

وی افزود: سامانه بارشی در استان تا پایان هفته فعال است و رگبارهای متعدد و رعد و برق همراه با وزش باد در استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا ۲۱ ایستگاه هواشناسی در استان آذربایجان غربی وجود دارد که هشت ایستگاه هواشناسی دارای استانداردهای سازمان جهانی هواشناسی است که در اصطلاح به ایستگاه های سینوپتیک معروف هستند بقیه ایستگاه های موجود نیز به بررسی ریزتر داده ها برای کاربردهایی چون بخش کشاورزی و جاده ای و غیره نصب شده‌اند.

ایستگاه های سینوپتیک استان در شهرهای ماکو، خوی، سلماس، ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، تکاب و سردشت واقع شده‌است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی بارش برف سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بارش برف سازمان هواشناسی آذربایجان غربی بارش برف سازمان هواشناسی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل

مجید کوهی گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز روند افزایش دمای هوا به تدریج در سطح استان آغاز شده و انتظار می‌رود تا روز سه شنبه هفته آینده در تمامی مناطق استان در طول روز هوای گرم حاکم شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: بنابراین بیشینه دمای هوا در مناطق شمالی تا ۳۲ درجه سلسیوس و در مناطق مرکزی و جنوبی استان تا ۲۵ درجه سلسیوس خواهد رسید.

او با بیان اینکه برای این مدت سامانه‌ بارشی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی