Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از تشکیل کمیته ویژه حمایت ازکالای ایرانی با رویکرد حمایت ازواحد های تولیدی و صنعتی مستقردرشهرک های صنعتی برای ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، احدفتوحی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تولید کالا و محصولات  در شهرک‌های صنعتی انجام می شودو شهرک های صنعتی مهمترین بستر و زیرساخت تولید کالای ایرانی محسوب می شوند، فعالیت این کمیته در راستای تقویت و حمایت از واحدهای صنعتی انجام می‌شود تا با تعامل و همکاری بین بخش دولتی و خصوصی، منویات رهبر معظم انقلاب محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی تصریح کرد: از مهم‌ترین الزامات حمایت از کالای ایرانی ، فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای استقرارو فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی است که این مهم با ایجاد شهرک‌های صنعتی محقق شده وبستر لازم برای ارتقای تولید و افزایش اشتغال پایدار درقالب شهرک‌های صنعتی فارس فراهم‌شده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه ساماندهی استقرار واحدهای صنعتی،تولیدی و صنفی، ایجاد ارزش‌افزوده محصولات تولیدی و جلوگیری از تمرکز ناموزون صنایع به همراه ایجاد تنوع در صنایع و تکمیل زنجیره‌های ارزش وتولید و نیزاشتغال‌زایی با حداقل هزینه و سرمایه، از رویکردهای اصلی حمایت از تولید کالای ایرانی است که در شهرک‌های صنعتی محقق می‌شود گفت: در استان فارس با ایجاد 61 شهرک صنعتی فعال، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری، استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و در نتیجه تولید کالاها و محصولات داخلی ، فراهم‌شده است. وی تصریح کرد: در حال حاضر درهمه شهرستان‌های فارس حداقل یک شهرک صنعتی فعال وجود دارد و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعتی در تمام مناطق این استان وجود دارد و فارس در زمینه تعداد شهرک‌های صنعتی آماده واگذاری زمین به متقاضیان، عنوان دوم کشور را به خود اختصاص داده است. فتوحی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت حمایت از کالای تولید داخل گفت: بر اساس فرمایشات معظم له رونق تولید داخلی بسترساز ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان است که در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده‌داریم. وی در ادامه با یادآوری برنامه‌های دولت تدبیر و امید در زمینه لزوم حمایت و توجه بیش‌ازپیش به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد ارتباط صحیح و رقابت سالم و سازنده‌ای بین بنگاه‌های بزرگ با ‌بنگاه‌های متوسط و کوچک گفت: با توجه به سهم بیش از 95 درصدی صنایع کوچک و متوسط از کل صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس، تداوم برنامه‌های حمایتی و نیز در نظر گرفتن سایر خدمات متنوع حمایتی از این صنایع ضرورتی انکارناپذیر است. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس ، از مهم‌ترین اولویت‌های امسال درکمیته ویژه حمایت از کالای ایرانی شهرک‌های صنعتی این استان را تقویت و حمایت از صنایع مستقر و رفع موانع و مشکلات آن‌ها باهدف حفظ اشتغال و تولید واحدهای صنعتی و نیز توسعه کیفی شهرک‌ها با اجرای پروژه‌های عمرانی اعلام کرد و گفت: برای فعال کردن واحدهای راکد و نیز فعال کردن ظرفیت‌های خالی برخی واحدها دردو سال گذشته در قالب طرح رونق تولید تسهیلات مناسبی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس اعطا شد که امید است با اثرگذاری مناسب تسهیلات، امسال سال رونق و شکوفایی واحدهای صنعتی باشد. فتوحی همچنین از تداوم اجرای طرح‌های حمایتی از صنایع کوچک نظیر تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی،تکمیل طرح زنجیره های  ارزش ، تقویت و حمایت ازخوشه های صنعتی و تقویت کنسرسیوم‌ها و خوشه‌های صنعتی، تسریع در فرایند پذیرش واحدهای صنعتی در فرابورس و بورس کالا، افزایش کیفی برگزاری دوره‌های آموزشی خبر داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرک صنعتی فارس حمایت از کالای ایرانی شهرک های صنعتی فارس شرکت شهرک های صنعتی واحدهای صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

ایسنا/گیلان مدیرعامل برق منطقه ای گیلان از افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صمعتی صومعه سرا خبر داد و گفت: تامین زیرساخت های برق شهرک های صنعتی با توجه به نقش خطیر آنها در تولید و اشتغال، بسیار مهم و حیاتی است.

محمود دشت بزرگ امروز، ۸ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا، اظهار کرد: تامین زیرساخت های برق شهرک های صنعتی با توجه به نقش خطیر آنها در تولید و اشتغال، بسیار مهم و حیاتی است.

وی درخصوص اهمیت و ضرورت احداث این پست، گفت: با توجه به اینکه شهرک های صنعتی نقش مهمی در تولید، اشتغال و رشد و توسعه دارند، احداث این پست برای شرکت برق منطقه ای گیلان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به اهداف این پروژه، عنوان کرد: افزایش دو برابری ظرفیت توان الکتریکی پست از اهداف این پروژه است. در واقع با استقرار دو دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر در پست، ظرفیت آن به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

دشت بزرگ با بیان اینکه برای پروژه مذکور حدود ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این پست تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مراحل باقیمانده پروژه با سرعت خوبی در حال اجراست و پیش بینی می شود این پروژه در سال جاری به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • جلوگیری از خسارت به واحدهای صنعتی خوزستان در باران