Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@07:56:30 GMT

مدیریت زمان و زندگی بهترین درس کروناست

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۴۴۱۸

مدیریت زمان و زندگی بهترین درس کروناست

روئین تک بعدی نبودن را یکی از درس های کرونا دانست و گفت: فرصتی فراهم شده که به کارهای عقب افتاده رسیدگی کنیم و به مطالعه کتاب های مورد علاقه خود بپردازیم.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی –مریم داوری: «ظریفه روئین» از نویسندگانی است که برای گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال می نویسد. باغ شیشه ای، نقاشی ها حرف می زنند، از اینجا بهار، ایلیا پسر خوب بابا، لانه ای برای کرم، استاد فضایلی، گنجشکها نقطه گنجشک سر خط و سفره عشق پهن است از جمله کتابهایی است که این نویسنده به رشته تحریر در آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود شیوع بیماری کرونا ، تعطیلی مهدهای کودک و مدارس و دانشگاه ها و به دنبال آن، تغییر شرایط زندگی گفتگویی با ظریفه روئین ترتیب دادیم تا ببینیم چه پیشنهاهایی برای این روزها دارد. متن گفتگو بدین شرح است:

 

چه توصیه ای برای بچه ها در روزهای کرونایی دارید؟

 شیوع کرونا و قرنطینه خانگی فرصت مناسبی است که به بسیاری از کارها بپردازیم. دانش آموزان در خانه هستند و مهدهای کودک ، مدرسه ها و دانشگاه ها تعطیل هستند. دانش آموزان زمانی را که برای مدرسه در رفت و آمد سپری می کردند در اختیار دارند و می توانند از این زمان استفاده خوبی داشته باشند. برخی از دانش آموزان صرفا از طریق شبکه آموزشی دروس خود را دنبال می کنند و برخی از دانش آموزان از طریق شبکه مجازی با معلمان خود در ارتباط هستند. بهتر است که بچه ها از درس خود غافل نباشند و به مطالعه کتاب های درسی خود بپردازند. علاوه بر این دانش آموزان می توانند بخشی از زمان خود را صرف مطالعه کتاب های غیر درسی کنند و سطح مطالعات خود را افزایش دهند. بچه ها باید از خانه خارج نشوند و به مطالعه، دیدن انیمیشن و بازی در خانه بپردازند و وقت خود را تلف نکنند.

 

چه کتابهایی برای مطالعه پیشنهاد می کنید؟

اینکه دانش آموزان چه کتاب های متفرقه ای بخوانند، بستگی به علاقه آنها دارد.کودک یا نوجوانی به داستان های تخیلی علاقه دارد و عده ای از بچه ها  به شعر علاقه مند هستند. کودکان و نوجوانان بسته به علاقه خود می توانند کتاب های شعر، رمان، داستان بلند و داستان های کوتاه را انتخاب کنند. در شرایط فعلی نمی توان بیرون رفت و کتاب تهیه کرد. باید از طریق فضای مجازی و خرید اینترنتی کتاب تهیه کنیم. خوشبختانه کتاب های صوتی هم موجود است. هرچند بنده موافق خواندن کتاب در گوشی نیستم اما با توجه به شرایط پیش آمده این کار بد نیست. بزرگترها هم با توجه به علاقمندی خود می توانند به خواندن کتاب بپردازند و عده ای هم که با کتاب بیگانه هستند با کتاب آشتی کنند.

 

والدین در این شرایط چه اقداماتی می توانند انجام دهند که محیط خانه صمیمی و بدون تنش باشد؟

بزرگترها نیز می توانند در کنار بچه های خود به کارهای گروهی بپردازند، به عنوان مثال خانواده ها می توانند در این شرایط در کنار هم فیلم ببینند، با یکدیگر بیشتر صحبت کنند در مورد کتابهایی که می خوانند با هم حرف بزنند. بسیاری از کارها بوده که دوست داشتیم به آنها بپردازیم. الان فرصتی ایجاد شده است که می توانیم در کنار اعضای خانواده آن کارها را تجربه کنیم. اعضای خانواده باید قدر لحظه های با هم بودن را بدانند.

 

عده ای بی حوصلگی در این شرایط را بهانه  می کنند برای کتاب نخواندن .چه توصیه ای برای این افراد دارید؟

بله متاسفانه من هم شاهد این قضیه هستم. با برخی از دوستان از طریق فضای مجازی و یا تلفنی در ارتباط هستم. عده ای از آنها می گویند دل و دماغ نیست که کاری کنیم و یا حس اش را ندارم، برای همین نمی توانم کاری کنم یا کتاب بخوانم. به نظرم در چنین شرایطی باید خودمان به خودمان کمک کنیم، روحیه مان را بالا ببریم. با غم و ناراحتی و انرژی منفی کاری پیش نمی رود. قبلا برای هر خرید کوچک به بیرون می رفتیم اما الان سعی می کنیم خرید یکجا داشته باشیم تا کمتر بیرون برویم، بنابراین زمان از دست رفته ما در بیرون از منزل و در ترافیک کم شده است و ما می توانیم با برنامه ریزی از این زمان به خوبی استفاده کنیم. درست است خانه ماندن سخت است و برخی حس می کنند در قفس زندانی شدند اما این شرایط مختص کشور ما نیست، کل جهان با آن درگیر هستند. حتی بسیاری از کشورها قوانین تردد سفت و سخت تری از ما دارند. اینجاست که باید صبر و تحمل خود را افزایش دهیم . ضرب المثل « گر صبر کنی ز غوره حلوا سازم » در اینجا مصداق پیدا می کند. مسئله ای است که به وجود آمده و دست کسی هم نیست. همه مردم دنیا درگیر کرونا شدند، پس سعی کنیم مثبت فکر کنیم، به هم انرژی بدهیم و به یکدیگر کمک کنیم .

 

بسیاری از افراد در این شرایط دچار استرس شدند. کتاب خواندن چقدر می تواند به کاهش استرس کمک کند؟

باید سعی کنیم در این اوضاع بحرانی سطح انرژی خود را بالا نگاه داریم. اگر منفی فکر کنیم، حالمان بد می شود و نمی توانیم از زمان به خوبی استفاده کنیم. اینکه مدام فکر کنیم که آخر چه می شود و یا بترسیم که مبتلا به کرونا شویم، تمام اینها باعث افزایش انرژی منفی در ما می شود. در این صورت هم حال مان را خراب می کند و هم کارایی ما را کاهش می دهد. باید ضمن انجام کارهای روزمره به کارهای مورد علاقه خود بپردازیم تا دچار رکود و استرس نشویم. یک از کارهایی که می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد خواندن کتابهای خوب و مورد علاقه است. با خواندن کتاب به فضایی دیگر می رویم و همین امر به کاهش فکر و خیال کمک می کند.

 

کرونا چه درسهایی به ما می دهد؟

به نظرم یکی از درس های کرونا مدیریت زندگی و زمان است. افراد شاغل بیشترین زمان خود را صرف کار می کردند و شاید برای پرداختن به علایق خود وقتی پیدا نمی کردند. قرنطینه خانگی فرصت مناسبی است که زمان خود را مدیریت کنیم و در طول روز به علایق خود بپردازیم و یاد بگیریم که بعد از این شرایط نیز زمانی را به عنوان اوقات فراغت در نظر بگیریم و صرفا در یک موضوع غرق نشویم. کرونا می تواند باعث شکل گیری مدیریت در خانه ها و خانواده ها شود. شیوع کرونا باعث شده بسیاری از افراد مبتلا شوند و حتی عده ای نیز جان خود را از دست داده اند؛ این یک روی قضیه است. روی دیگر قضیه این است که کرونا فرصتی را برای ما فراهم کرده است.می توانیم به شکل دیگری به شرایط نگاه کنیم. فرصتی فراهم شده است که به کارهای عقب افتاده رسیدگی کنیم و یاد بگیریم که زمان خود را مدیریت کنیم. ممکن است به کار یا هنری علاقه داشتیم اما زمانی برای آن نداشتیم، الان شرایط مهیا شده است. به هر حال این بیماری نیز به پایان می رسد و بالاخره تمام می شود اما خوب است که ما در این فرصت کارهایی را انجام دهیم که همیشه دوست داشتیم به آنها بپردازیم.

 

و حرف آخر؟

باید تا می توانیم رفت و آمد را به حداقل برسانیم تا هم سلامت باشیم و هم کادر درمان به دردسر بیشتری نیفتند. قرنطینه خانگی فرصتی است برای خواندن کتاب هایی که همیشه آرزو داشتیم آنها را بخوانیم. برای همه ما پیش آمده که کتاب هایی خریدیم اما به خاطر کمبود وقت هنوز آنها را نخواندیم. می توانیم از فرصت موجود استفاده کنیم و به سراغ آن کتاب ها برویم. هر کسی بهتر می تواند زمان خود را مدیریت کند. پس قدر این دوران را بدانیم و وقت خود را تلف نکنیم. به خاطر داشته باشیم این شرایط تمام می شود و ممکن است دچار حسرت شویم که ای کاش فلان کار را انجام می دادم، ای کاش فلان کتاب را می خواندم. مخصوصا وقتی بعدها پای صحبت کسانی بنشینیم که از زمان خود به درستی استفاده کرده اند، بیشتر دچار حسرت می شویم. پس سعی کنیم روحیه خود را حفظ کنیم، ضمن انجام کارهای روزانه ،سرگرمی هایی برای خود داشته باشیم.

 

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مریم داوری نویسنده کرونا خواندن کتاب دانش آموزان زمان خود کتاب ها عده ای بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا

انتاریو

پایتخت: تورنتو، انتاریو

انتاریو مقصد شماره یک برای تازه واردان در کانادا است. تورنتو، انتاریو بزرگترین شهر کانادا است. همچنین یکی از گران ترین مکان ها برای زندگی در کشور است.

با حمل و نقل عمومی آسان و کارآمد، داشتن ماشین در تورنتو ضروری نیست. تورنتو همچنین به عنوان شهری بسیار دوچرخه‌پسند شناخته می‌شود و دوچرخه‌سواری به یکی از سریع‌ترین روش‌های حمل‌ونقل در حال رشد تبدیل شده است.

میانگین هزینه اجاره یک آپارتمان دو خوابه در تورنتو حدود 2100 دلار کانادا است.

به عنوان بزرگترین اقتصاد در کانادا، انتاریو دارای صنایع مختلفی از جمله مالی، گردشگری، تولید و هنر و علوم است.

 

آلبرتا

پایتخت: ادمونتون، آلبرتا

آلبرتا که در لبه غربی کوه‌های راکی کانادا واقع شده است، به خاطر مناظر زیبایش مشهور است. کلگری، آلبرتا، یکی از بزرگترین شهرهای کانادا و مقصدی محبوب برای تازه واردان است.

هزینه زندگی در آلبرتا به طور کلی کمتر از سایر شهرهای بزرگ کانادا است. متوسط هزینه یک آپارتمان دو خوابه در کلگری حدود 1542 دلار کانادا و فقط 1244 دلار کانادا در ادمونتون است.

با توجه به اینکه کلگری شهری بسیار گسترده است، داشتن ماشین می تواند برای رفت و آمد مفید باشد. داشتن ماشین در کلگری نیز برای دسترسی به پیاده‌روی، اسکی و سایر فعالیت‌های خارج از منزل مفید است.

آلبرتا همچنین یکی از تنها مناطق عاری از موش در جهان است. از سال 1950، برنامه کنترل موش آلبرتا به دور نگه داشتن موش ها از استان کمک کرده است. با انجام این کار، آنها می توانند به جلوگیری از آسیب به محصول و بیماری های منتشر شده توسط موش ها کمک کنند.

آلبرتا یکی از نیروگاه های اقتصادی کانادا و مرکز صنعت انرژی کانادا به دلیل شن های قیر عظیم آلبرتا است. مهندسان، کارگران دکل‌های نفتی یا مدیرانی که در صنعت نفت آلبرتا کار می‌کنند، می‌توانند انتظار دستمزدهای زیادی داشته باشند.

 

بریتیش کلمبیا

پایتخت: ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا در سواحل اقیانوس آرام کانادا واقع شده است. با سواحل در غرب و رشته کوه های راکی در شرق، بریتیش کلمبیا به دلیل سبک زندگی پر جنب و جوش در فضای باز مشهور است.

ونکوور، بریتیش کلمبیا یکی از محبوب ترین مقاصد برای تازه واردان در کانادا است، تا حدی به دلیل آب و هوای معتدل آن. زمستان‌های بریتیش کلمبیا نسبت به سایر استان‌های کانادا گرم‌تر (و مرطوب‌تر) است.

ونکوور همچنین دارای صنعت فناوری پر جنب و جوش، صحنه هنری و فرهنگی عالی و برنامه های اجتماعی عالی است. با این حال، این شهر همچنین یکی از گران ترین شهرهای کانادا برای زندگی است. هزینه اجاره یک اتاق دو خوابه در ونکوور حدود 2250 دلار کانادا به شما کمک می کند.

سیستم حمل و نقل عمومی در ونکوور یکی از گسترده‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل در کانادا است، بنابراین به طور کلی نیازی به داشتن ماشین نیست. با این حال، برای کسانی که به دنبال سفرهای اسکی آخر هفته به ویستلر یا پیاده روی در کوه های مجاور ونکوور هستند، یک ماشین ممکن است مفید باشد.

 

مانیتوبا

پایتخت: وینیپگ، مانیتوبا

مانیتوبا یک استان دشتی است که بین ساسکاچوان و انتاریو قرار دارد.

مانیتوبا یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری را در کانادا دارد. اقتصاد منیتوبا تا حد زیادی حول محور صادرات منابع طبیعی می چرخد. جنگلداری، معدن و نفت همگی بخش های اصلی اقتصادی هستند.

هزینه زندگی در مانیتوبا نیز کمتر از بسیاری از استان های دیگر کانادا است. هزینه یک آپارتمان دو خوابه در وینیپگ حدود 1300 دلار کانادا است.

سیستم حمل و نقل عمومی در وینیپگ عمدتاً از اتوبوس تشکیل شده است. در حالی که امکان زندگی بدون ماشین در شهر وجود دارد، به اندازه سایر شهرهای کانادا قابل دسترسی نیست. به همین دلیل، بسیاری از منیتوبان ها با ماشین رفت و آمد می کنند.

زمستان ها نیز نسبت به سایر استان های کانادا سخت تر است.

 

کبک

پایتخت: کبک سیتی، کبک

کبک تنها استان رسمی فرانسه در کانادا است. با این حال، در حالی که صحبت کردن به زبان فرانسوی قطعا یک دارایی است، برای زندگی و کار در برخی از نقاط کبک الزامی نیست.

شهرهای بزرگتر، مانند مونترال و کبک، فرصت هایی را برای غیر فرانسوی زبانان ارائه می دهند. مونترال همچنین یک مقصد بسیار محبوب برای تازه واردان به کانادا است.

در حالی که بسیاری از مزایای اقتصادی سایر شهرهای بزرگ کانادا را ارائه می دهد، هزینه زندگی در مونترال هنوز نسبتاً پایین است و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه برای بسیاری از تازه واردان تبدیل می کند. هزینه متوسط اجاره یک آپارتمان دو خوابه در مونترال حدود 1980 دلار کانادا است.

سیستم حمل‌ونقل عمومی مونترال در بین بهترین‌ها در جهان رتبه‌بندی شده است و آن را به شهری آسان برای زندگی بدون خودرو تبدیل می‌کند. در تابستان، بسیاری از مردم مونترال سفر در شهر را با دوچرخه انتخاب می کنند.

 

ساسکاچوان

پایتخت: رجینا، ساسکاچوان

ساسکاچوان که در وسط کانادا قرار دارد، زمانی به عنوان "سبد نان جهان" شناخته می شد. این کشور بزرگترین تولید کننده غلات و دانه های روغنی در کشور است.

رجینا یک شهر فوق العاده مقرون به صرفه است - هزینه متوسط یک آپارتمان دو خوابه فقط 1100 دلار کانادا. مانند منیتوبا، داشتن ماشین در رجینا بیش از سایر شهرهای بزرگ کانادا ضروری است.

کشاورزی بزرگترین بخش اقتصاد ساسکاچوان است، اما ساسکاتون، بزرگترین شهر این استان، همچنین مقر صنعت معدن کانادا و یک مرکز تحقیقاتی و فناوری مهم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فصل آخر زندگی حمیدرضا صدر
  • مالکیت دولت و مدیریت مردم، بهترین الگو برای مردمی‌سازی اقتصاد است
  • شب یا صبح؛ بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتی است؟/ ۵ دستور برای رفتن روی ترازو
  • عمل به سطر سطر آیه‌های کتاب زندگی در «مسطورا»
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا
  • «آفتاب غریب» منتشر شد
  • چاپ کتابی درباره غیبت امام زمان/زمان قیام است یا سکوت؟
  • کتابی عاشقانه از زندگی یک دختر جوان