Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری با اشاره به دستاوردهای علمی و پزشکی برای مقابله با کرونا گفت: به زودی در تولید کیت‌های آزمایشگاهی کرونا به خودکفایی می‌رسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز در نشست هیات دولت با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان گفت: آن چیزی که برای ما مهم است، امید به آینده است و از امید بالاتر، آمادگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار ظهور حضرت ولی عصر (عج) هم به معنای امید به آینده و هم به معنای آمادگی برای صلح و عدالت در سراسر جهان است. بنابراین در آمادگی‌ هر کس می‌توان دید او منتظر است یا نیست.

وی ادامه داد: آن کس در زندگی فردی و جمعی به گونه‌ای است که الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت است، معلوم است که منتظر است. در روایت هم آمده که شیعیان ما را باید در عمل آنها شناخت. اگر مسیر ائمه (ع) را در عمل هر کس مشاهده کردید، آنها شیعیان واقعی هستند.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در دین و مکتب ما یاس معنایی ندارد، اظهار داشت: سراسر زندگی باید امید باشد و این اعتقاد باید باشد که پشت هر بن‌بست و پیچیدگی‌ فرج است. فرج به معنای گشایش است. باید همیشه منتظر گشایش و منتظر باشیم.

روحانی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر محتاج این عقیده هستیم، تصریح کرد: هر چقدر این اعتقاد قوی‌تر شود، سکون، آرامش و جهان‌بینی واقعی برای انسان حاصل می‌شود. مهدویت به ما جهان‌بینی آینده می‌دهد که جهان آینده، جهان صلح، فرج و گشایش واقعی است.

وی با تاکید بر اینکه آن ایمان و اعتقاد به زندگی نشاط می‌دهد و ما را از ناامیدی نجات داده و از غم و افسردگی می‌رهاند، خاطرنشان کرد: آینده جهان را با شکوه زیبا و پر از عدل و داد می‌کند. این عدل و داد جزیی نیست بلکه سراسر جهان را فرامی‌گیرد. بنابراین عید مهمی در پیشرو داریم و امیدواریم با عنایت و دعای آن حضرت، دست همه ما را در این ایام سخت بگیرد و سریعتر در شرایط عادی و معمولی مردم با آرامش بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی و مسائل شخصی‌شان ادامه دهند.

رییس جمهوری با اشاره به این که امروز در روز ۲۰ فروردین روز هسته‌ای قرار داریم اظهار داشت: ما همه سال در این روز جشن هسته‌ای می‌گیریم و هر ساله افتتاح‌های فراوانی داریم. امسال هم از سال گذشته برنامه‌ریزی بیشتری شده بود، ما بسیاری از پیشرفت های علمی هسته ای در این مدت پیدا کردیم مخصوصا از اردیبهشت پارسال که محققین ما بدون مانع فعالیت‌های خود را ادامه دادند و به دستاوردهای بزرگی رسیدند.

وی افزود: ما نشان دادن این دستاورد را به روزی دیگر موکول می‌کنیم که این دستاوردها در زمینه پزشکی، بهداشت و درمان جایگاه دارد، امروز علم هسته‌ای می تواند به ما کمک کند. دیروز در ویدئو کنفرانس‌هایی که با استان‌های مختلف داشتیم دیدیم یک مرکز پرتودهی گاما، ماسک‌هایی را برای استفاده مناسب می‌کند و در بخش های مختلف کشاورزی و غیر کشاورزی می‌تواند برای ما موثر باشد.

روحانی ادامه داد: موضوع کرونا گرچه سختی‌ها و رنج هایی را برای جامعه به ارمغان آورد ولی باعث شد در زمینه علم، دانش و شرکت‌های دانش بنیان، علم سلامت قدم‌های بسیار خوبی برداشته شود که این بسیار ارزشمند است امروز در کیت های آزمایشی کم کم روی پای خود می ایستیم، روز به روز تولیدات ما با شیوه ها و فناوری‌های جدید بیشتر می شود.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: چند روز پیش ما از نمایشگاهی در زمینه سی‌تی اسکن بازدید کردیم، که دستاورد یک شرکت‌بنیان بود این دستاورد به ما می‌گوید نقص در ریه کجا است این تلاش بزرگی در زمینه علم و دانش است.

روحانی افزود: در جلسه صبح امروز دولت معاون علمی ما اطلاع داد که کیت‌های جدیدی در اختیار قرار گرفته این کیت‌ها کار دیگری انجام می‌دهد اما مکمل کارهای گذشته است به ما نشان می‌دهد که آیا فرد در زمان کوتاهی ویروس کرونا را گرفته و پشت سر گذاشته یا نه.

وی با بیان این که این موضوع می تواند بسیار مفید و موثر باشد اظهار داشت: این کیت می تواند برای بسیاری از افرادی که در جامعه این ویروس را گرفتند و علامتی نبوده اطمینان حاصل کند.

رییس جمهوری گفت: ما هر روز که پیش می‌رویم در علم، دانش و تولید و در زمینه ماسک بی نیاز می‌شویم امروز هم برای تنفس مصنوعی داخلی در داخل تولید در شرکت‌های دانش بنیان فعال شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0031xK

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال ابجد امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فال ابجد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پر طرفدارترین فال‌ها روزانه محل ارجاع افراد زیادی است. بر خلاف تصورات در عصر جدید، باور به طلاع‌بینی و فال همچنان در میان بسیاری از جامعه وجود دارد. 

به گزارش «زی‌سان»، فال ابجد که از آن به عنوان فال چوپ نیز یاد می‌شود، به دلیل قدمت تاریخی در میان ایرانیان بسیار محبوب و پرمراجعه است. بسیاری از افراد بسیار مشتاق هستند که در مورد آینده خود بدانند یا حداقل اقبال روزانه خود را از درون روابط پیچیده جهان هستی ببینند. 

فال حروف ابجد از قدیم الایام کاربرد فراوانی داشته است. حروف ابجد قالبی برای ارزش‌گذاری عددی و مرتب کردن حروف عربی است که مخصوصا در قدیم کاربرد‌های زیادی در علوم غریبه، نجوم، عرفان و طالع بینی بسیار مورد توجه بود. حروف ابجد بر پای اولیه خط فنیقی به هر کدام از حروف یک ارزش عددی می‌دهد. یعنی از مجموع ۲۸ حرف الفبای زبان عربی، اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ قابل ارائه است. 

برای اینکه بتوان حروف ابجد را آسا‌ن‌تر به خاطر سپرد هر چندتا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می‌شوند. این واژه‌ها عبارت‌اند از: «اَبْجَدْ – هَوَّزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَّذْ – ضَظِغْ». البته حروف ابجد کاربرد‌های فراونی نیز دارد که ازجمله آن‌ها صفحه‌بندی (ترتیب‌بندی)، رمزگذاری، موسیقی، اسطرلاب، نجوم و عرفان است. 

در موضوع طالع بینی با حروف ابجد، هر ماه طالع خاص خود را دارد. این ماه‌ها عبارتند از: برای فال حروف ابجد به هر ماه طالعی نسبت داده‌اند که اسامی این ماه‌ها به ترتیب عبارت هستند از: «حمل، ثور، جوزا، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو و حوت. 

با این تفاسیر در ادامه فال ابجد امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت برای متولدین ماه‌های مختلف سال ارائه شده است. 

فال ابجد ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳برای متولدین فرودین

آ ب ب

فکری را که در سر داری ترک کن. صبر پیشه کن تا گشایشی در کارت ایجاد شود. قال و قیل و تلاش بیهوده مکن از بد دوری کن و به امرو مشیت الهی تسلیم شو و جز در راه او کوشش و عمل نکن. از دروغ بر حذر باش، چون عده‌ای قصد تهمت زدن به تو را دارند تا دوازده روز دیگر گشایشی در کار تو ایجاد می‌شود. صبور باش و به خدا توکل کن تا از بدی و سختی دور شوی و به مرادت برسی انشا الله.


فال ابجد ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

ب ج ج

از طرف یکی از خویشان و نزدیکان مال یا کمکی دریافت می‌کنی و یا مورد حمایت او قرار می‌گیری. متواضع باش و خودخواهی را ترک کن. نیتت خوب است کاری را که در نظر داری با توفیق همراه خواهد بود اگر قصد سفر داری برو خوب است دلت را به چیزی مشغول کرده‌ای فکرش را نکن. طبیعی است که همه چیز بر وفق مراد تو خواهد بود.


فال ابجد ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

ب آ ب

نیتت بر آورده می‌شود و به آرامش و سلامت و سعادت می‌رسی. اگر بیمار هستی بهبود پیدا می‌کنی. اگر قصد معامله و خرید و فروش داری ازآن سود خواهی برد. اگر قصد سفر تجاری داری سود بخش خواهد بود. خلاصه اینکه هر قصد و نیتی که داری به آن عمل کن، چون طالعت سعد است و همه چیز بر وفق مراد تو خواهد بود.


فال ابجد ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

ب ب آ

طالعت خوب است و نیتت بر آورده می‌شود، اما نباید عجله کنی، بلکه باید صبور باشی تا عاقبت اوضاع بر وفق مراد تو گردد. به زودی گشایشی در کارت پیدا می‌شود. اگر قصد فروش چیزی را داری صبر کن، چون به نفع تو نخواهد بود. اگر منتظر رسیدن خبر از جانب کسی هستی، به زودی خبری از او به تو می‌رسد و از آن خبر شاد می‌شوی. هیچ تشویشی به دل راه نده، زیرا در آینده‌ی نزدیک همه چیز به نفع تو تغییر خواهد کرد و با توکل به خدا به مراد و خواسته‌ی خود خواهی رسید


فال ابجد ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳برای متولدین مرداد

آ ج ب

با این نیتی که کرده‌ای به خواسته‌ات می‌رسی و خداوند تو را از غم و رنج می‌رهاند، پول و ثروت خوبی نصیب تو می‌شود. اگر با کسی منازعه و دعوا داری عاقبت به نفع تو خواهد شد. اگر او با تو نمی‌سازد نگران نباش عاقبت رام خواهد شد اگر چیزی را از دست داده‌ای دوباره به دست می‌آوری. از عبادت کوتاهی نکن تا کارت راست و هم قلبت مصفا شود.


 

فال ابجد ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

ب ج ب

این نیتی که کرده‌ای خوبست در کارت گشایش دیده می‌شود. به زودی خبری به تو می‌رسد که تو را شادمان می‌کند. اگر قصد پیوند و خویشی داری انجام بده بسیار خوبست. اگر کسی نصیحت به تو کرد آن را بپذیر صلاح تو در آن است امسال سال خوبی برای تو است. به خداوند توکل کن تا گشایش بیشتری در کارت پیدا شود.


فال ابجد ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳برای متولدین مهر

ج ج د

طالعت خوب نیست، اما به زودی نحوست طالعت بر طرف می‌شود و به مقصود خود خواهی رسید. از چیزی در تشویش هستی به زودی تشویشت بر طرف می‌شود. کسی در فکر حیله و صدمه زدن به شماست به خداوند توکل کن تا حیله اش برطرف شود. رازت را به هر کسی نگو و در نماز کاهلی نکن.


فال ابجد ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

ب ب ب

نیت خوبی کرده‌ای طالعت با تو یار است و به توفیق و نشاط می‌رسی. شکر خدا را در همه وقت به جا بیاور اگر قصد ازدواج و یا معامله‌ای داروی و یا قصد شراکت و سرمایه گذاری داری بخت بت تو یار است، به شرط آن که خود نیز همت کنی. اگر با کسی در گیر هستی عاقبت به نفع تو خاتمه می‌یابد.


فال ابجد ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

آ آ آ

به زودی گره‌ی کارت باز می‌شود و به هر خواسته‌ای که داری می‌رسی. ممکن است کسی به زودی به جمع خانواده‌ی شما افزوده شود. دوستان خوبی داری به وقت نیاز با آن‌ها مشورت کن. تا حدی از شر بدخواهان در امان هستی. در چند روز آینده یک خبر خوشحال کننده می‌شنوید. اگر ارزو و یا نیتی داری به آن می‌رسی. در کارهایت به خدا توکل کن تا به امید حق کارهایت درست به انجام برسد رازت را به هر کس نگو خوددار باش و از بدی‌ها پرهیز کن. آنچه را که انتظار داری انشا الله به زودی به دست خواهی آورد.


فال ابجد ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین دی

ج د د

با این قصد و نیتی که در سر داری ممکن است سلامتت به خطر بیا فتد بهتر است آن را از سر بیرون کنی وگرنه صدمه‌ی سختی خواهی دید. کسی به تو طعنه می‌زند از او دوری کن. اگر در همه‌ی اموذر به خدا توکل کنی در کارت گشلیش پیدا می‌شود وبه مقصود می‌رسی.


فال ابجد ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

د ج آ

اين نيت كه كردي خوب نيست . زندگي بر تو تلخ خواهد شد . چندي است كه دلت يكجا نيست . به چه كنم چه كنم گرفتار شده اي براي رفع اين حالت به خدا توكل كن مدتي است كه به كسي دل بسته اي  و از خيال او بيرون نمي ايي از او بگذر . خداوند بهتر از آن نصيب تو خواهد كرد . در كارها صبور باش . آينده ي روشني داري و از همه ي غمها دور مي‌شوي اگر قصد سفر يا معامله اي داري انجام بده از آن نفع خواهي برد.


 

فال ابجد ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

د د آ

طالعت روشن است موفقیت خوبی در پیش داری بر بدخواهان و مخالفان پیروز می‌شوی و به مراد و مقصود می‌رسی. تا چند روز آینده خبری خوشحال کننده به تو می‌رسد. اگر قصد ازدواج یا معامله‌ای داری به آن عمل کن. با زنان گفتگو یا بگومگویی خواهی داشت، اما رنجی به تو نمی‌رسد.

tags # فال ابجد ، فال سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فال ابجد امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • خلاقیت و شکوفایی مدارس در چهل سال دوم انقلاب پررنگ‌تر است
  • شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان با پیوند مدارس و شرکت‌های دانش‌بنیان
  • «راز جزیره» در شبکه امید
  • مزایای استفاده از تولید آزمایشگاهی جنین حیوانات
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سمنان
  • امسال در تولید گندم مورد نیاز نان خودکفا می‌شویم
  • بیم و امید تغییر کتب درسی