Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: اگر قرار باشد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بین ایران و کشورهای دیگر تبعیض قائل شوند، برای ما قابل تحمل نیست. آ

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز در نشست هیات دولت با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان گفت: آن چیزی که برای ما مهم است، امید به آینده است و از امید بالاتر، آمادگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار ظهور حضرت ولی عصر (عج) هم به معنای امید به آینده و هم به معنای آمادگی برای صلح و عدالت در سراسر جهان است. بنابراین در آمادگی‌ هر کس می‌توان دید او منتظر است یا نیست.

وی ادامه داد: آن کس در زندگی فردی و جمعی به گونه‌ای است که الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت است، معلوم است که منتظر است. در روایت هم آمده که شیعیان ما را باید در عمل آنها شناخت. اگر مسیر ائمه (ع) را در عمل هر کس مشاهده کردید، آنها شیعیان واقعی هستند.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در دین و مکتب ما یاس معنایی ندارد، اظهار داشت: سراسر زندگی باید امید باشد و این اعتقاد باید باشد که پشت هر بن‌بست و پیچیدگی‌ فرج است. فرج به معنای گشایش است. باید همیشه منتظر گشایش و منتظر باشیم.

روحانی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر محتاج این عقیده هستیم، تصریح کرد: هر چقدر این اعتقاد قوی‌تر شود، سکون، آرامش و جهان‌بینی واقعی برای انسان حاصل می‌شود. مهدویت به ما جهان‌بینی آینده می‌دهد که جهان آینده، جهان صلح، فرج و گشایش واقعی است.

وی با تاکید بر اینکه آن ایمان و اعتقاد به زندگی نشاط می‌دهد و ما را از ناامیدی نجات داده و از غم و افسردگی می‌رهاند، خاطرنشان کرد: آینده جهان را با شکوه زیبا و پر از عدل و داد می‌کند. این عدل و داد جزیی نیست بلکه سراسر جهان را فرامی‌گیرد. بنابراین عید مهمی در پیشرو داریم و امیدواریم با عنایت و دعای آن حضرت، دست همه ما را در این ایام سخت بگیرد و سریعتر در شرایط عادی و معمولی مردم با آرامش بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی و مسائل شخصی‌شان ادامه دهند.
رییس جمهوری با اشاره به این که امروز در روز ۲۰ فروردین روز هسته‌ای قرار داریم اظهار داشت: ما همه سال در این روز جشن هسته‌ای می‌گیریم و هر ساله افتتاح‌های فراوانی داریم. امسال هم از سال گذشته برنامه‌ریزی بیشتری شده بود، ما بسیاری از پیشرفت های علمی هسته ای در این مدت پیدا کردیم مخصوصا از اردیبهشت پارسال که محققین ما بدون مانع فعالیت‌های خود را ادامه دادند و به دستاوردهای بزرگی رسیدند.

وی افزود: ما نشان دادن این دستاورد را به روزی دیگر موکول می‌کنیم که این دستاوردها در زمینه پزشکی، بهداشت و درمان جایگاه دارد، امروز علم هسته‌ای می تواند به ما کمک کند. دیروز در ویدئو کنفرانس‌هایی که با استان‌های مختلف داشتیم دیدیم یک مرکز پرتودهی گاما، ماسک‌هایی را برای استفاده مناسب می‌کند و در بخش های مختلف کشاورزی و غیر کشاورزی می‌تواند برای ما موثر باشد.

روحانی ادامه داد: موضوع کرونا گرچه سختی‌ها و رنج هایی را برای جامعه به ارمغان آورد ولی باعث شد در زمینه علم، دانش و شرکت‌های دانش بنیان، علم سلامت قدم‌های بسیار خوبی برداشته شود که این بسیار ارزشمند است امروز در کیت های آزمایشی کم کم روی پای خود می ایستیم، روز به روز تولیدات ما با شیوه ها و فناوری‌های جدید بیشتر می شود.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: چند روز پیش ما از نمایشگاهی در زمینه سی‌تی اسکن بازدید کردیم، که دستاورد یک شرکت‌بنیان بود این دستاورد به ما می‌گوید نقص در ریه کجا است این تلاش بزرگی در زمینه علم و دانش است.

روحانی افزود: در جلسه صبح امروز دولت معاون علمی ما اطلاع داد که کیت‌های جدیدی در اختیار قرار گرفته  این کیت‌ها کار دیگری انجام می‌دهد اما مکمل کارهای گذشته است به ما نشان می‌دهد که آیا فرد در زمان کوتاهی ویروس کرونا را گرفته و پشت سر گذاشته یا نه.

وی با بیان این که این موضوع می تواند بسیار مفید و موثر باشد اظهار داشت: این کیت می تواند برای بسیاری از افرادی که در جامعه این ویروس را گرفتند و علامتی نبوده اطمینان حاصل کند. 

رییس جمهوری گفت: ما هر روز که پیش می‌رویم در علم، دانش و تولید و در زمینه ماسک بی نیاز می‌شویم امروز هم برای تنفس مصنوعی داخلی در داخل تولید در شرکت‌های دانش بنیان فعال شده است

روحانی افزود: همه مجامع بین المللی باید به وظایف خود عمل کنند. ما عضو بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هستیم و سهمیه خود را پرداخت می‌کنیم و بخشی از ذخایر ما در این صندوق است. اگر بنا باشد بین ایران و کشورهای دیگر تبعیض قائل شوند برای ما قابل تحمل نیست. بسیاری از کشورهای جهان به صراحت اعلام کردند که صندوق بین المللی پول باید به وظیفه خود عمل کند. ما در طول ۵۰ سال گذشته از این صندوق چیزی نخواستیم. اگر در این شرایط سخت به وظایفشان عمل نکنند دنیا قضاوت دیگری نسبت به آنها خواهند داشت.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور طرح فاصله گذاری اجتماعی صندوق بین المللی پول تولید کیت های تشخیص کرونا صندوق بین برای ما هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، با هوش مصنوعی فرآیندهای تشخیص بیماری‌ها و در آینده نزدیک امکان درمان آنها بدون مراجعه به بیمارستان فراهم خواهد شد.

با استفاده گسترده از کاربردهای هوش مصنوعی در بخش سلامت، فرآیندهای تشخیص سرعت می‌گیرد و در آینده نزدیک امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود.

پیشرفت‌های فن‌آوری مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها مزایای بزرگی را در زمینه‌هایی مانند تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، برنامه‌ریزی درمان و ارائه مؤثرتر خدمات بهداشتی فراهم می‌کنند.

در حالی که سیستم‌های تشخیصی با پشتیبانی از هوش مصنوعی به پزشکان در شناسایی بیماری‌ها و تعیین روش‌های درمانی کمک می‌کنند، این سیستم‌ها با تجزیه و تحلیل سریع مجموعه داده‌های بزرگ، روند تشخیص را سرعت می‌بخشند و نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

پرفسور ودات گورال، متخصص گاستروانترولوژی در بیمارستان مدیپول ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت رو به افزایش است، گفت: از این سیستم‌ها در تشخیص و شناسایی ضایعات سرطانی نیز استفاده می‌شود.

او اظهار داشت: هوش مصنوعی یک کاربرد بسیار قابل اعتماد در تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری سرطان، اثربخشی دارو و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در سلامت منجر به دستاوردهای اقتصادی نیز می‌شود، ادامه داد: با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود و به این ترتیب به نوعی بیمارستان‌ها به لطف هوش مصنوعی به سراغ بیماران خواهد رفت.


 

دیگر خبرها

  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟