Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نخستین ساعات لغو ممنوعیت خروج از ووهان چین و پایان قرنطینه ۷۶ روزه این شهر، دستکم ۶۵ هزار نفر به سرعت این شهر را ترک کردند، به گفته مقامات شهر ووهان، هر شهروندی که در تلفن همراه هوشمند خود «کد سبز» داشته باشد می‌تواند سفر کند یا از این شهر خارج شود.

اخبار بین الملل-با لغو ممنوعیت خروج از ووهان، هزاران نفر از مردم این شهر با قطار، خودروی شخصی و هواپیما آن را ترک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین قطار از مرکز استان هوبئی ساعت ۵۰ دقیقه بامداد به وقت محلی حرکت کرد و بیشتر مسافران آن را اهالی ووهان تشکیل می‌دادند.

در همین حال، مقامات شهر ووهان از ساکنان آن خواسته‌اند به رغم لغو محدودیت‌های ورود و خروج ، بی مورد شهر را ترک نکنند.

شهر ووهان نخستین کانون شیوع ویروس کرونا در جهان بود که ساکنان آن به دلیل تحمیل دقیق محدودیت‌های ورود و خروج، به مدت ۷۶ روز در قرنطینه کامل به سر بردند.

در روز‌های اخیر، هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در ووهان ثبت نشده است. با این حال، مقامات بهداشتی از شهروندان خواسته‌اند در صورت لزوم شهر را ترک کنند، زیرا این شهر هنوز از موج دوم شیوع کرونا به طور کامل عبور نکرده است.

شیوع ویروس کرونا از دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین آغاز شد و از آن زمان در بیش از ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرده است. این ویروس تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده و جان بیش از ۸۲ هزار نفر را گرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ووهان قرنطینه خروج کرونا ویروس ویروس کرونا کرونا شهر ووهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • قهرمان در لیگ‌های بزرگ جهان چگونه انتخاب می‌شود
  • «دیمونا» هک شد | هزاران سند حساس به دست هکرها افتاد
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود