Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است امید به آینده است، گفت: آن کسی که در زندگی فردی و جمعی الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت است منتظر است و درست می‌گوید؛ بنابراین در مکتب ما یأس معنا ندارد و باید همیشه امید به آینده وجود داشته باشد.

وی افزود: نباید در ذهن ما بن بست نسبت به آینده وجود داشته باشد، بلکه باید بدانیم همیشه فرجی در کار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هم بسیار به این موضوع امید به آینده و ایمان نیازمندیم.

روحانی تاکید کرد: فرج و گشایش واقعی در انتظار جهان است و این موضوعی است که می‌تواند ما را از غم و افسردگی نجات دهد؛ چرا که آینده جهان پر از عدل و داد خواهد بود. پس عید نیمه شعبان بسیار مهم است و امیدواریم با عنایت و دعای آن حضرت این ایام سخت را پشت سر بگذاریم.

رییس جمهور با بیان اینکه ۲۰ فروردین روز انرژی هسته‌ای است، گفت: امسال هم برنامه‌ریزی برای این روز شده بود تا بسیاری از پیشرفت‌های علمی هسته‌ای که مخصوصا از اردیبهشت پارسال قدم به قدم سریعتر پیش رفتیم و به دستاورد‌های بزرگی رسیدیم را اعلام کنیم، اما امسال شرایط برای این کار مناسب نیست و در آینده به مردم اعلام خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه این دستاورد‌ها شامل مسائل پزشکی و سلامت هم می‌شود، اظهار کرد: موضوع کرونا گرچه سختی‌ها و رنج‌هایی را برای جامعه ما به ارمغان آورد، اما در زمینه سلامت و نیاز‌های بخش درمانی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است و امروز تولید کیت‌ها به مرحله خودکفایی نزدیک شدن است.

وی افزود: در زمینه سی تی اسکن آنچه دستاورد یک شرکت دانش بنیان بود در زمان کوتاهی عکس را تفسیر می‌کند و میگوید که اشکال در کجای دستگاه تنفسی بیمار است. همچنین کیت‌های تازه‌ای تولید شده و به ما نشان می‌دهد در زمان کوتاه که آیا طرف کرونا گرفته و آن را پشت سر گذاشته یا نه. این بسیار مفید است برای کسانی که در جامعه این ویروس به آنان اصابت کرده و آن را پشت سر گذاشته اند بدون اینکه علامتی داشته باشد و با این کیت می‌فهمد آیا آنتی بادی برایش به وجود آمده یا نه.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز برای تنفس مصنوعی در داخل تولید ما افزایش یافته است، تاکید کرد: به اندازه نیاز بخش پزشکی ما این تولیدات انجام می‌شود و هم در تجهیزات پزشکی و هم ضدعفونی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است. در حالی که در روز‌های اول یکسری دانشجو از چین به ایران می‌خواستند بیایند، اما هیچکس نمی‌توانست مسئولیت قرنطینه را قبول کند و از زیر بار شانه خالی می‌کردند. آنقدر ترس و وحشت وجود داشت و دلیلش هم این بود که امکانات کافی و لازم فراهم نبود، اما امروز این شرایط برطرف شده است و حالت اضطراب اولیه دیگر وجود ندارد.

روحانی تصریح کرد: در شرایط تحریمی و شیوع ویروس مردم ما وفور مواد غذایی و حتی بهداشتی را مشاهده می‌کنند و امیدواریم برای ماسک هم به خودکفایی برسیم. حتی برای الکل هم برخی کارخانه‌های استانی گفته اند که اگر تولید افزایش یابد می‌توانیم استان‌های خود را تامین کنیم و به سایر استان‌ها هم بفرستیم.

وی افزود: وزیر نفت گفته است که در همه بخش‌های تولیدی نفت که همه پروتکل‌ها عمل می‌شود هیچ مورد ابتلا به کرونا نداشته‌ایم. این نشان می‌دهد هم می‌توان کار کرد و هم به کرونا مبتلا نشد. همه این کار‌ها هم برای این است که تولیدات ما افزایش باید.

رییس جمهور ادامه داد: آمار ذخایر گندم نشان می‌دهد ما ذخایر خوبی برای مدتی داریم و این نشان می‌دهد که کشور ما در شرایط خوبی قرار دارد. کالای اساسی و ضروری غذایی هم نشان می‌دهد که ذخایر بسیار خوبی دارند. هفته گذشته تصمیم خوبی برای کل سال ۹۹ گرفتیم که از کجا نیازمندی کالا‌های اساسی انجام شود و این نشان دهنده این است که همه بخش‌ها از برق، گاز، نفت، آب و از همه مهتر بهداشت فعال هستند.

روحانی افزود: اقدامات خوبی برای زندگی و نیازمندی‌های ضروری مردم برای این شرایط انجام شده است. ما از همه مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که در این شرایط به وظایف قانونی خود عمل کنند ما اگر درخواستی برای وام از صندوق بین‌المللی پول کرده‌ایم اگر میان ما و دیگر کشور‌ها تبعیض قائل شوند نه برای ما و نه برای افکار عمومی جهان قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: موج اول مبارزه با ویروس کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم. به عنوان دولت از ۳۰ بهمن متوجه ورود کرونا شدیم و در همان جلسه اعلام شد که خبر را به مردم بدهیم. آن روزی که به ما اعلام شد اول فقط در قم بود و روز بعد اراک را هم اعلام کردند که متوجه شدیم آن روز که ما فهمیدیم هم در قم شیوع یافته و هم از قم عبور یافته است. اکثر استان‌ها را هم که میپرسم می‌گویند روز یک یا دو اسفند این بیماری وارد استان شده است. ما از همان روز اول چیزی را از مردم عزیزمان پنهان نکردیم.
بیشتر بخوانید: جزییات جلسه مجلس درباره ویروس کرونا/از محرمانه‌های وزیر تا هشدار مهم درباره پساکرونا رییس‌جمهور ادامه داد: تا حالا هم هرچه موفقیت در این روز‌ها را تجربه می‌کنیم و کارگاه‌های تولیدی را فعال می‌بینیم و کشاورزی رونق دارد یا سیلاب‌ها خسارت آنچنانی نداشته است به خاطر کار بزرگی است که مردم انجام داده‌اند و وزارتخانه‌ها هم کوشیدند از پارسال تا امروز آمادگی در برابر سیلاب را بالا برند تا جایی که امروز از سیلاب‌ها خوشحالیم، چون سد‌ها آماده هستند و در مناطق پرخطر سد‌ها خالی شدند و رودخانه‌ها لایروبی شده‌اند.

ادامه دارد ... منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا روحانی نشان می دهد رییس جمهور پشت سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی

صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی‌های مالی در اقتصاد جهانی قبل از اینکه بانک‌های مرکزی کاهش سیاست‌های پولی را آغاز کنند، هشدار داد.

این آژانس مالی گفت که سرمایه‌گذاران و بانک‌های مرکزی انتظار دارند سیاست‌های پولی در سه ماهه آینده کاهش یابد، زیرا افزایش نرخ بهره در ۲ سال گذشته شرایطی را برای بازگرداندن تورم به اهداف بانک‌های مرکزی ایجاد کرده است.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش ثبات مالی جهانی خود در آوریل ۲۰۲۴ گفت: تاکنون، شکاف‌های سیستم مالی با نرخ‌های بهره بالا در طول چرخه انقباض پولی آشکار نشده است، با این حال، آخرین مسیر کاهش تورم ممکن است با چندین شکنندگی مالی کوتاه‌مدت برجسته، پیچیده شود.

برخی از ریسک‌های کوتاه‌مدت شامل کاهش قیمت املاک تجاری و کاهش قیمت‌های واقعی مسکن است که ناشی از نرخ‌های بالاتر وام مسکن و برخی غافلگیری‌های تورمی قابل توجه است که می‌تواند به‌طور ناگهانی احساسات سرمایه‌گذاران را تغییر دهد.

به گفته آژانس، خطرات میان‌مدت شامل افزایش بدهی عمومی و خصوصی در اقتصادهای پیشرفته و بازارهای نوظهور، فرسایش بافر نقدینگی برای شرکت‌ها و رکود در بازار مسکن چین است که در آن سیاست‌ها برای بازگرداندن اعتماد به بخش املاک و مستغلات کشورها حیاتی محسوب می‌شوند.

صندوق بین‌المللی پول گفت: بانک‌های مرکزی باید از تسهیل پولی زودهنگام اجتناب کنند و به‌طور مناسب از انتظارات بیش از حد خوش‌بینانه بازار برای کاهش نرخ بهره که می‌تواند به تسهیل شرایط مالی و پیچیده‌تر کردن آخرین گام‌های کاهش تورم کمک کند، عقب‌نشینی کنند.

در این بیانیه آمده است: در جایی که پیشرفت در کاهش تورم کافی است تا نشان دهد که تورم به‌طور پایدار به سمت هدف حرکت می‌کند، بانک‌های مرکزی باید به تدریج به سمت سیاست خنثی‌تر حرکت کنند.

همچنین مقامات نظارتی و تنظیم‌کننده باید از ابزارهای مناسب ازجمله آزمون استرس و اقدامات اصلاحی اولیه استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که بانک‌ها و موسسات مالی غیربانکی در برابر فشارهای موجود در املاک تجاری و مسکونی و در برابر رکود چرخه اعتباری مقاوم هستند.

 

دیگر خبرها

  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • دنیا متوجه قدرت کشورمان شده است + فیلم
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم