Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه کاظم خاوازی، بزرگترین پروژه های تحقیقاتی کشور را انجام داده است، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مسائل جناحی و جریانی، هیچ وابستگی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس اسحاق جهانگیری، معاون اوّل رئیس جمهور، صبح امروز (چهارشنبه ۲۰ فروردین) که برای دفاع از کاظم خاوازی، گزینه معرفی شده دولت برای وزارت جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، با تشکر از مجلس به خاطر برگزاری جلسه رأی اعتماد به یکی از مهم ترین وزرای کابینه در شرایط حساس کنونی گفت: ان شاءالله مردم ما هرچه سریع تر از این ویروس منحوس نجات پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال ۹۸ سال بسیار سختی بود و به فضل الهی این سال را به خوبی پشت سر گذاشتیم به وقوع سیل اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از خسارت ها بازسازی شده و بقیه درآینده نزدیک انجام می شود.

جهانگیری ادامه داد: ترور سردار عزیز و دلاور اسلام حاج قاسم سلیمانی، حادثه بسیار تلخ و جنایت ضدانسانی بود که آمریکا انجام داد و قلب ملّت ایران و آزادی خواهان جهان را داغدار کرد و به فضل الهی خون پاک این شهید همه مردم را گرد هم آورد و تشییع باشکوهی اتفاق افتاد و این درس را به آمریکایی ها داد که با ملت ایران طوری دیگری رفتار کنند.

معان اول رئیس جمهور با اشاره به حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی و شیوع ویروس کرونا در اواخر سال ۹۸ گفت: ستاد مقابله با کرونا که به تصمیم شورای عالی امنیت ملی شکل گرفته به ریاست رئیس جمهور به طور مرتب جلسات خود را برگزار می کند و بر این است که کشور با حداقل ضایعات از این مسئله عبور کند.

جهانگیری با بیان اینکه باید تبعات کرونا را جدی بگیریم، تصریح کرد: کرونا به عنوان یک ویروس عالم گیر و نوظهور، نیازمند بررسی مسائل مختلف است، از جمله تبعات اقتصادی، سیاسی و...که در سطح جهان به دنبال خواهد داشت و ما در مجلس، دولت و نخبگان باید وقت بگذاریم و برای تبعات آن برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین کارهایی که دولت در دستور کار دارد این است که تاب آوری مردم را در این ایام شیوع کرونا افزایش بدهد. تصمیمات خوبی گرفته شده و بیش از صد هزار میلیارد تومان تسهیلات تأمین شده است. خوشبختانه رهبری عزیز موافقت کردند که یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به این موضوع اختصاص داده شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: 25 هزار میلیارد برای کمک به همه خانوارهای یارانه بگیر پیش بینی کرده ایم اعتبار یک میلیونی پرداخت شود و بازپرداخت آن در طول دو سال خواهد بود. اگر در آینده نیاز بود با مجلس مشورت می شود و اصلاحات مورد نیاز هم انجام خواهد شد.

جهانگیری ادامه داد: پنجاه هزار میلیارد تومان نیز به بنگاه هایی اختصاص خواهد یافت که یا با دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شده اند یا بر اثر تبلعات کرونا به تعطیلی کشیده شده اند. با این هدف که بنگاه ها بتوانند حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند.

وی افزود: جلسه ستاد رفاه، بعدازظهر امروز برگزار خواهد شد و موضوع اصلی آن هم این است که چگونه اقشار ضعیف که بیشترین آسیب را از بیماری کرونا دیده اند تحت حمایت قرار گیرند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به معرفی کاظم خاوازی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت جهاد کشاورزی گفت: خاوازی، نیرویی خودساخته و توانایی است که از روستا و در خانواده ای متدین بزرگ شده است. وی فردی متدین و پایبند به انقلاب است که همه سطوح مدیریتی را طی کرده است.

جهانگیری ادامه داد: خاوازی یک کارشناس بوده که مورد توجه قرار گرفته و به سطح ریاست اداره و بعد مدیر کلی رسیده و در دوران مدیرکلی ایشان یکی از بزرگترین طرح های کشاورزی با عنوان طرح ترویجی انجام شده است. 

وی با بیان اینکه خاوازی به عنوان معاون تحقیقات، بزرگترین پروژه های تحقیقاتی کشور را انجام داده است، تصریح کرد: خاوازی به مسائل جناحی و جریانی، هیچ وابستگی ندارد و صرفاً یک مدیر توانمند است. امیدواریم نمایندگان محترم با رأی بالای خود به ایشان در آستانه میلیاد منجی عالم بشریت، عیدی خوبی به کشاورزان و دولت بدهند.

جهانگیری با بیان اینکه مجلس دهم نهایت همکاری را با دولت داشت و از نمایندگان این مجلس تشکر می کنیم، افزود: امیدواریم با نمایندگان جدید نیز تعامل جدی را ادامه بدهیم.

ادامه دارد...

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: جهانگیری وزارت جهاد کشاورزی خاوازی کرونا اول رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: مجلس به دنبال اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رئیس مجلس بابت پیگیری موضوعات ارزی گفت: در همین راستا به جهت افزایش تفاهم و بهبود عملکرد، جلسات مهمی در این خصوص در حال برگزاری است و نشست مشترک میان نمایندگان مجلس و دولت تشکیل شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در ادامه خواستار ارائه گزارش این جلسه از سوی رئیس مجلس در صحن علنی شد و افزود: پیگیری‌های مستمر در این خصوص ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی شاهد کاهش التهابات در بازار ارز باشیم تا بتوانیم از وضعیت کنونی خارج شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • قالیباف: دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • شاید اگر برگردم به ۱۴۰۰، از رئیسی حمایت نکنم!
  • پورابراهیمی: مجلس به دنبال اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی است