Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیدمحمد هاشمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت جاری، مراجعات بیماران بدحال به بیمارستانها، افزایش روند بستری شهروندان و موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا از عموم مردم درخواست می‌شود برای پیشگیری از گسترش انتقال ویروس عامل بیماری کرونا همچنان با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همراهی کرده و رعایت دقیق دستورات وزارت بهداشت را بیش از پیش مدنظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از همشهریانی که با برنامه‌های مهار ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا همکاری و همراهی داشته و دارند تقدیر و بیان کرد: فعالیت شهروندان نیکوکار، جوانان و بسیجیانی که در قالب پویشهای مردمی شهری و روستایی بطور شبانه‌روزی دست‌اندرکار کمکهای بهداشتی و پیشگیرانه هستند بسیار موثر است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد ادامه داد: پیرو این تلاشها و ضرورت تداوم اقدامات و رفتارهای پیشگیرانه، عموم مردم می‌بایست رعایت بهداشت فردی در قالب شستشوی مستمر دست، رعایت دقیق نکات فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در فضای عمومی و از همه مهمتر "در خانه ماندن" را بسیار انجام دهند.

وی گفت: هنوز به مرحله کاهش مراجعات مردمی ناشی از بیماری کرونا به مراکز درمانی نرسیده‌ایم بنابراین لازم است همگان با کمیته‌های شهری و روستایی که فعالیتشان مراقبت از خانواده‌های دارای بیمار مثبت، مشکوک و حتی ترخیصی از بیمارستان بوده اما همچنان ناقل ویروس هستند و نیاز به قرنطینه خانگی دارند همکاری کنند.

دکتر هاشمی افزود: همه باید دقت داشته باشیم که ویروس کرونا شهر و روستا نمی‌شناسد، همه افراد و همه نقاط و مکانها در معرض خطر آلودگی قرار دارند لذا نباید ساکنان روستاها و محلاتی که تاکنون تعداد بیماران کمتری داشته‌اند گمان کنند خطر کمتری متوجه آنان است.

وی گفت: اهالی روستاهایی هم که موارد مثبت کرونا و فوت ناشی از این بیماری را دارند می‌بایست مراقبتها را چندین برابر کنند. هم‌اینک بطور مستمر موارد مثبت و مشکوک کرونا به منظور پیگیری، به دهیاران که مسئول کمیته‌های نظارت و پیشگیری هستند اطلاع داده می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری خلیل‌آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. خلیل‌آباد مرکب از دو بخش مرکزی و ششطراز ۲۷ روستا دارد.

دوسوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر ساکن روستاها هستند.

برچسب‌ها کرونا خلیل آباد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا خلیل آباد بهداشت و سلامت کرونا خلیل آباد بهداشت و سلامت بیماری کرونا خلیل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبله یک تهید برای جهان؟

بر اساس داده‌های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گزارش ایسنا، به گفته متخصصان، واکسن‌ها و دارو‌های آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری‌هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • خسارت ۵۸۰ میلیارد ریالی بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل‌آباد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • فعالیت عادی کسبه خلیل آباد
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • شناسایی و دستگیری سارقان در شهرستان های نیشابور و خلیل آباد
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس