Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی به خوبی اجرا نمی‌شود و همه این وضعیت باعث خالی شدن روستاها از سکنه شده است. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در  جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 20 فروردین 99)، گفت: انحصار صادرات و واردات محصولات کشاورزی در دست عده‌ای خاص بوده که به نام کشاورز و دامدار کار می‌کنند، اما از کشاورز و دامدار حمایت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز تراکتورداران با مشکلاتی نظیر افزایش قیمت گازوئیل و نبود سوخت مواجه هستند، قیمت کالاهای اساسی مثل گوشت به عنوان سبد اصلی کالای مردم افزایش یافته و حتی از سفره مردم حذف شده است.

نظر کمیسیون کشاورزی مجلس درباره صلاحیت مدیریتی و برنامه های " خاوازی"خاوازی در مجلس: تغییر حلقه‌‌های تولید محصولات کشاورزی در اولویت برنامه‌هایم قرار داردرأی اعتماد به وزیر پبشنهادی جهاد کشاورزی| صادقی: در بیوگرافی اجرایی خاوازی اغراق شده استوکیلی:"خاوازی" می تواند با رانت و امضاهای طلایی در وزارت جهاد مقابله کند

نماینه مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه کیفیت محصولات کشاورزی پایین آمده و در این شرایط این افزایش قیمت تأثیری در زندگی کشاورزان و دامداران نداشته است ، اظهار داشت: دلیل آن این است که کشاورزان درآمدی به جز افزایش قیمت ندارند.

مقصودی با بیان اینکه دولت و واردات رقیب جدی کشاورزان است، گفت: باید یارانه‌ای برای قیمت آب و برق به کشاورز داده شود که در عمل این کار انجام نمی‌شود.

وی تأکید کرد: دلال و سودجویان خود را به عنوان کشاورز تعریف می‌کنند، واردات مرغ از سایر کشورها و بهره‌های بانکی بلای تولیدکنندگان شده است، تفاوتی نمی‌کند تولیدکننده بنیاد مستضعفان یا تولیدگری از منطقه حاشیه‌ای در کشور باشد.

نماینده مردم سبزوار ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در آینده چه برنامه‌هایی برای  بهره‌مندی کشاورزان واقعی از خدمات و یارانه بانک کشاورزی دارد؟ امروز بانک کشاورزی به نام کشاورز کار می‌کند، اما نفع آن را دلال و سودجو و بساز و بفروش می‌برد.

مقصودی خطاب به گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی با طرح سؤالی، گفت: شما چه برنامه‌ای برای حذف سودجویان و دلالان دارید؟، کشاورزی مشکلات عدیده‌ای دارد، منابع طبیعی با روستائیان و دامداران درگیر است، قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی به خوبی اجرا نمی‌شود و همه این وضعیت باعث خالی شدن روستاها از سکنه شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید از کشاورزان حمایت کنیم تا مردم بدانند می‌توان از محل کشاورزی ثروتمند شد، در این شرایط است که کشاورزی رونق می‌گیرد، امروز به جای کشاورز، سودجویان و دلالان ثروتمند هستند و شده‌اند، این اتفاقات باعث مهاجرت کشاورزان، روستائیان و عشایر به شهرها و حضور 20 میلیون حاشیه‌نشین شده است.

انتهای پیام/

 

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط حسین مقصودی وزارت جهاد کشاورزی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حسین مقصودی وزارت جهاد کشاورزی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس حسین مقصودی وزارت جهاد کشاورزی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس نماینده مردم سبزوار مردم سبزوار در مجلس محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی وزارت جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی  را گراش در سیل و طوفان اخیر، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان  برآورد‌ کرده اند.
حسن مرادی افزود: خوابیدگی مزارع گندم، آب گرفتگی مزارع صیفی‌جات، تخریب جاده‌های بین مزارع، خسارت به گرده افشانی نخلستان‌ها و افتادن نخل‌ها از آسیب‌های وارده به کشاورزان گراشی است.
وی بیان کرد: امسال بیشتر مزارع گندم شهرستان گراش به صورت کشت قراردادی بوده است و مزارع بیمه شده‌اند و هزینه‌ی بیمه موقع برداشت محصول از کشاورزان گرفته می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی گراش از کشاورزان خواست برای جمع بندی میزان خسارات وارد شده به شهرستان، با کارشناس‌های جهاد کشاورزی همکاری و محصولاتی که شامل بیمه است را به دفاتر صندوق بیمه اعلام کنند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس