Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@15:57:24 GMT

نتیجه تمسخر کرونا توسط نخست وزیر انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۴۹۳۶

نتیجه تمسخر کرونا توسط نخست وزیر انگلیس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  وضعیت عمومی نخست‌وزیر انگلیس پس از ابتلا به کرونا با ثبات به نظر نمی‌رسد. بوریس جانسون یکشنبه شب پس از وخامت حالش در خانه شماره ده داونینگ استریت، به بیمارستانی در لندن منتقل شد تا مورد مراقبت بیشتر قرار گیرد.

اگرچه دفتر نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شده بود که حال عمومی جانسون مساعد بوده و انتقال وی به بیمارستان نیز صرفا برای کنترل بیشتر علائم نخست وزیر انگلیس انجام نشده، اما انتقال جانسون به بخش مراقبت‌های ویژه نشان داد این بیانیه کاملا نادرست و نمادین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس جانسون، دوشنبه‌شب پس از تشدید علائم ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. مطابق گزارش‌های منتشر شده از سوی روزنامه گاردین و دیگر رسانه‌های انگلیسی، پزشکان از احتمال نیاز نخست‌وزیر انگلیس به دستگاه تنفس مصنوعی خبر دادند. اسپوتنیک در ساعات اولیه روز گذشته به نقل از منبع نزدیک به وزارت بهداشت انگلیس گزارش داد: «بوریس جانسون، توسط دستگاه تنفس مصنوعی ریه معالجه خواهد شد. پزشکان به‌سرعت معالجه وی را در بخش مراقبت‌های ویژه آغاز کرده‌اند.»

پیش از انتقال جانسون به بخش مراقبت‌های ویژه، یک نماینده رسمی نخست‌وزیر گفته بود جانسون که به بیماری کرونا ویروس مبتلا شده و همچنان با مشکلات سلامت همراه است، تب بالا دارد و سرفه‌اش قطع نمی‌شود طبق توصیه پزشک معالج، به بیمارستان منتقل شده است. در عین حال یک وزیر کابینه انگلیس اعلام کرده جانسون زیر دستگاه اکسیژن قرار ندارد. مایکل گوو گفته با این حال جانسون از زمان بستری شدن، مراقبت‌های تنفسی دریافت کرده است و به‌شدت تحت نظارت پزشکان قرار دارد.

با همه این اوصاف، شهروندان انگلیسی که شاهد صدور بیانیه دیروز دفتر نخست وزیری و ادعای برخی وزرا در خصوص بهبود نسبی جانسون بودند، دیگر کمتر ادعای نزدیکان نخست‌وزیر این کشور را باور می‌کنند.

راب، جانشین موقت جانسون
نخست‌وزیر انگلیس پس از انتقال به بیمارستان، از دومینیک راب، وزیر خارجه کابینه خود خواسته بود هر جا که لازم شد، امور دولت و برنامه ملی مقابله با ویروس کرونا را هدایت کند. البته جانسون قبل از حضور در بیمارستان نیز این خواسته را با وزیر خارجه انگلیس مطرح کرده بود. با توجه به گزارش‌هایی که درباره مشکلات تنفسی او منتشر شده، احتمال زیادی وجود دارد که بی‌هوش و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شده باشد ادعایی که منابعی در انگلیس آن را عنوان کرده‌اند. به این ترتیب او دست‌کم تا چند روز قادر به تصمیم‌گیری و هدایت دولت نخواهد بود. دومینیک راب در این خصوص اظهار کرده است:

بوریس جانسون از من خواسته است به نیابت از او اقدامات لازم را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ کنم. تیم بسیار قدرتمندی از پزشکان در کنار نخست‌وزیر قرار دارند. در این مدت ما اطمینان حاصل خواهیم کرد تمام برنامه‌هایی که وی دستور آن را داده بود در اسرع وقت انجام شوند.

پوند سقوط کرد
اعلام خبر انتقال نخست‌وزیر انگلیس به بخش مراقبت‌های ویژه، روی ارزش پوند نیز تأثیر گذاشت. طبق اعلام دولت انگلیس در شامگاه دوشنبه، نرخ برابری پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا با کاهشی ۳/۰ درصدی به ۲۲۲۹/۱ دلار و با افتی ۱/۰ درصدی در برابر یورو به ۱۳۲۶/۱ یورو رسید. گفتنی است ارزش این ارز قدرتمند جهانی ظرف هفته‌های اخیر و در واکنش به رکود اقتصادی برخاسته از شیوع کرونا کاهشی قابل ملاحظه یافته است.

آنچه مسلم است این‌که در صورت استمرار حضور جانسون در بیمارستان یا اتفاقات پیش‌بینی نشده دیگر، این روند قطعا ادامه دار خواهد بود. در این صورت شاهد افزایش بیشتر ارزش پوند خواهیم بود، زیرا در کنار استمرار شیوع کرونا، شاهد ایجاد یک بحران سیاسی جدید و پیچیده در لندن خواهیم بود.

نتیجه تمسخر کرونا
نخست وزیر انگلیس پس از ورود ویروس کرونا به این کشور و ابتلای چند نفر از شهروندان به این ویروس، با طبیعی جلوه دادن اوضاع، به تمسخر کووید ــ ۱۹ پرداخت. او حتی مقابل دوربین‌های تلویزیون خطاب به شهروندان اعلام کرد: من فعالیت‌های عادی و روزمره خود را انجام می‌دهم. با همه نیز دست می‌دهم. از چنین کاری پشیمان نیستم و در آینده نیز آن را تکرار خواهم کرد.

حتی جانسون دست دادن با برخی بیماران کرونایی را نیز موضوعی عادی قلمداد کرد. با این حال به نظر می‌رسد ویروس کرونا اینک انتقام سختی از نخست‌وزیر انگلیس گرفته است.

فرجام ایمن سازی جمعی جانسون
ایمن‌سازی جمعی، استراتژی و ایده‌ای بود که نخست وزیر انگلیس در مواجهه با کرونا روی آن تأکید داشت. بوریس جانسون معتقد بود باید اکثر جامعه انگلیس (بیش از ۷۰ درصد شهروندان) به این ویروس آلوده شوند تا با از بین رفتن افراد ضعیف، جامعه نسبت به این ویروس مصون شود! حتی دولت انگلیس در روز‌های ابتدایی و حساس شیوع بحران، حاضر به تعطیلی اماکن عمومی، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و... نشد.

بسیاری از متخصصان و پزشکان، این ایده جانسون را مورد عتاب قرار داده و ضمن غیر اخلاقی دانستن آن، در خصوص عوارض و تبعات آن به دولت هشدار دادند. جانسون زمانی به خود آمد که ابتلای شهروندان انگلیسی به ویروس کرونا به صورت تصاعدی افزایش یافته و در عین حال، کمبود امکانات درمانی در بیمارستان‌ها نیز کنترل کار را از دست دولت خارج کرده بود. دویچه وله در تشریح اوضاع جاری در انگلیس می‌نویسد: دولت بریتانیا در مقابله با شیوع بیماری کرونا با مشکلات بسیاری روبه‌روست. تعلل در مقابله با شیوع این بیماری باعث ابتلای شمار کثیری از مردم بریتانیا شده است.

افزون بر آن، سامانه بهداشت و درمان بریتانیا از کمبود بودجه رنج می‌برد. در این کشور تست کرونا به حد کافی صورت نگرفته است و کمبود ماسک، پوشش‌های ایمنی و همچنین دستگاه‌های تنفسی در بیمارستان‌ها محسوس است. حتی برخی درمانگاه‌ها برای درمان بیماران ریوی از کمبود اکسیژن خبر داده‌اند.

آخرین آمار مبتلایان در انگلیس
درست وقتی بوریس جانسون پس از وخامت اوضاع جسمی و عمومی خود به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال پیدا کرد، وزارت بهداشت انگلیس آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کووید ــ ۱۹ در این کشور را اعلام کرد. وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۹ نفر افزایش یافته و به ۵۳۷۳ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت انگلیس شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید ــ ۱۹) در این کشور را نیز بالغ بر ۵۱ هزار نفر اعلام کرده است. انگلیس از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا، پس از کشور‌های ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و فرانسه در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بریتانیا بخش مراقبت های ویژه وزارت بهداشت انگلیس نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند

نخست‌وزیر ارمنستان تاکید کرد این کشور به اصطلاح «دولت در تبعید قره‌باغ» را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایسنا، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان بیان کرد برخی محافلی که از قره‌باغ جمهوری آذربایجان آواره شده‌اند، اقداماتی را انجام می‌دهند که امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند و درباره عناوینی همچون «دولت‌های در تبعید» و از این دست مسائل حرف می‌زنند.

نخست‌وزیر ارمنستان تاکید کرد: «چنین صحبت‌هایی یک تهدید علیه امنیت ملی هستند.»

پاشینیان در ادامه خاطر نشان کرد دولت او تنها دولتی است که می‌تواند در خاک ارمنستان وجود داشته و روی کار باشد.

او اضافه کرد: «من می‌خواهم خیلی صریح بگویم در ارمنستان تنها یک دولت وجود دارد و آن دولت هم در اینجا مستقر است.»

پیش از این «سامول شهرامانیان» رهبرسابق جدایی‌طلبان قره‌باغ در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» ادعا کرده بود که در شهر ایروان یک به اصطلاح «دولت در تبعید قره‌باغ» وجود دارد.

نخست‌وزیر ارمنستان در اظهاراتش در جریان یک نشست مقام‌های دولتش در ایروان خاطر نشان کرد: «برخی محافلی که بالاجبار از ناگورنو-قره‌باغ کوچ کردند، به صورت عمدی یا غیرعمد، دست به اقدامات و گام‌هایی می‌زنند که امنیت ملی جمهوری ارمنستان را تهدید می‌کند.»

او اضافه کرد: «اگر هر کسی در ارمنستان خودش را در مقام یک دولت معرفی کند یک مساله امنیت ملی ایجاد می‌شود. این صرفا یک بیانیه ساده نیست. بلکه یک پیام واضح است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • (ویدئو) گاف عجیب نجیب میقاتی؛ روبوسی با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا
  • تماس پرتنش اسرائیل و آمریکا پیش از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه و تمسخر واکنش نتانیاهو
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • لیگ برتر والیبال؛ صعود فولاد به فینال با کامبک مقابل پیکان
  • فیفادی؛ تساوی برزیل در اسپانیا، باخت هلند به آلمان
  • بلژیک: اشغال فلسطین باید پایان یابد
  • کامبک و صعود دراماتیک شاگردان عطایی به فینال لیگ برتر والیبال
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین