Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@02:56:07 GMT

چرا سیگاری‌ها در برابر کووید ۱۹ آسیب‌پذیرترند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۴۹۷۹

شرایطی که موجب افزایش نیاز به اکسیژن یا کاهش توانایی بدن در استفاده مناسب از اکسیژن دریافتی شود، بیماران را در معرض خطر جدی ابتلا به اختلالات ریوی از جمله ذات‌الریه قرار می‌دهد. این در حالی است که  افراد سیگاری معمولا دچار بیماری‌های ریوی و تنفسی هستند و ظرفیت ریه آن‌ها در مقایسه با افراد غیرسیگاری کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عوامل آسیب پذیری افراد سیگاری را در برابر ویروس جدید کرونا تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.
علاوه بر این ته سیگارهایی که معمولا توسط افراد سیگاری در محیط رها می‌شوند، حاوی قطرات بزاق شخص سیگاری هستند و می‌توانند موجب شیوع ویروس کرونا و بیماری Covid-۱۹ در محیط‌های عمومی شوند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسید.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این افراد نیمه شب گذشته در راستای حکم دادستانی کل استانبول در عملیات مشترک نیروهای سازمان اطلاعات(میت) و پلیس در سه منطقه استانبول دستگیر شده اند.
به گفته یرلی کایا این افراد با مقر گروهک تروریستی داعش در "داشیشه استان حسکه" واقع در سوریه ارتباط داشته و برای این گروهک کمکهای مالی جمع آوری می کردند.
بنا بر این اطلاعیه در ده ماه گذشته در هزار و ۳۲۹ فقره عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، دو هزار و ۹۱۹ مظنون داعشی بازداشت، ۶۹۲ بازداشتی زندانی و ۵۳۱ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد ۱۸۷ مظنون نیز ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود
  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در سیستان است
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی