Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرات آیات مکام شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، سبحانی و علوی گرگانی در آستانه نیمه شعبان در پیام هایی به مومنان توصیه کردند ضمن دعا در شب نیمه شعبان برای ظهور امام عصر(عج) و همچنین دفع بلا، بر افزایش معنویت، توسل و دعا برای برطرف شدن این بلا از بشریت و همچنین رعایت دقیق توصیه پزشکان و اجتناب از تخلف از این توصیه ها تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه‌های آیت الله مکارم شیرازی در آستانه نیمه شعبان

یکی از مراجع تقلید با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان گفت: مردم عزیز ما همچنان که تاکنون توصیه‌های مسؤولان بهداشتی و کادر درمانی را رعایت کرده‌اند، از این به بعد نیز به این توصیه‌ها عمل کنند و حتی الامکان از خانه‌های خود جز به هنگام ضرورت خارج نشوند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با تبریک در پیش بودن ایام فرخنده میلاد مبارک حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) و ایام نیمه شعبان به عموم مردم، تاکید کرد: سزاوار است در شب نیمه شعبان همۀ مردم در خانه‌های خود دست به دعا بردارند و خدا را به آن حضرت و اجداد طاهرینش قسم دهند و سلامتی هر چه زودتر بیماران و پایان این بلای همه جا گیر را از او بخواهند و مطمئن باشند این دعاها به هدف اجابت نزدیک است.

این مرجع تقلید ضمن توصیه مجدد عموم مردم به رعایت توصیه‌های بهداشتی، بار دیگر از تلاش‌های کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در مقابله با بیماری کرونا و نجات مبتلایان تقدیر کرد و گفت: بهترین سپاسگزاری از کادر پزشکی و درمانی عمل به توصیه‌های آنان است. مردم عزیز ما همچنان که تاکنون توصیه‌های مسؤولان بهداشتی و کادر درمانی را رعایت کرده‌اند، از این به بعد نیز به این توصیه‌ها عمل کنند و حتی الامکان از خانه‌های خود جز به هنگام ضرورت خارج نشوند.

وی همچنین تلاش‌های خالصانه گروه‌های جهادی مرکب از طلاب و روحانیون جوان، دانشجویان و بسیجیان در همکاری با کادر پزشکی را ستایش کرد.

 

انسان‌ها چاره‌ای جز پناه بردن به خدا و آخرین حجت او ندارند

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت آخرین اوصیاء حضرت صاحب العصر امام مهدی (عج) پیامی را صادر کرد که مشروح آن در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ أَرَأَیتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُکمْ غَوْرًا فَمَنْ یأْتِیکمْ بِمَاءٍ مَعِینٍ

سلام علیکم

با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان المعظم و میلاد سراسر پرخیر و برکت مصلح کل، موعود امم، حضرت مولانا بقیةالاعظم امام عصر (عج) به همه منتظران آن حضرت، بی‌شک جهان بشری امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه حضور آن منجی یگانه عالم هستی می‌باشد.

انسان‌ها نیز چاره‌ای جز پناه بردن به خداوند سبحان و آخرین حجت او ندارند. بر این اساس همگان را توصیه می‌کنم در همه حال و همه زمان‌ها به یاد آن محبوب هستی باشند. خاصه از فرصت پیش رو؛ یعنی شب نیمه شعبان که در روایات ما از جایگاه والا و بالای برخوردار است و اعمال خاصی برای این شب و روز ذکر شده است، بهرمند گردیم و برای ظهور آن حضرت دست به دعا برداریم تا اضطرار و ابتلاء از بشریت برداشته شود.

و شاید مهم‌ترین عمل از اعمال نیمه شعبان زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) است که توصیه مؤکد می‌گردد. همه بدانند که صاحب الملک و صاحب الزمان اوست، اوست که یک مصلح مقتدر است و اوست که امید مستضعفان است و ضعف بشر را برطرف می کند و اوست که مستکبران را به ذلت می‌کشاند.

او نه تنها امید شیعیان و مسلمانان بلکه امید همه بشریت می‌باشد. امروز همه خصوصاً علما باید نقش خود را در عصر غیبت به بهترین وجه ایفا کنند، چون حضرتش در عصر غیبت امر را به فقها وعلما امت واگذار نمود: «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِیثِنَا...»، و البته امروز عده‌ای به دنبال نظریه منهائیون (دنیای بدون متولی دین ودین بدون فقه ....است).

در این ایام حساس خاضعانه از درگاه خداوند حکیم و قادر متعال تعجیل در فرج را خواستاریم و آرزوی صحت و عافیت برای همگان خصوصاً مبتلایان به این ویروس منحوس کرونا را داریم.

مردم شریف در کنار توسل و تضرع، توصیه‌های مسئولان امر و کارگزاران سلامت کشور را کاملاً عملی سازند و اینجانب بار دیگر از همه عزیزان خدمتگذار که مشغول خدمت در عرصه بهداشت و درمان هستند تشکرمی کنم و دعاگوی آن‌ها می‌باشم.

دعا برای رفع بلایا در شب نیمه شعبان

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در پیامی از مومنان خواست برای رفع بلایا در شب نیمه شعبان، تضرع و استغفار داشته باشند.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا بَنِیَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ یُوسُفَ وَأَخِیهِ وَلَا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ و أَکْثِرُوا  الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم‏

 دلم ز هجر تو ای یار خوب رو  خون است/نپرسی از من مسکین که حال تو چون است؟

شبم ز هجر تو روز است و روز همچون شام/ز دوریت غم و  دردم  هماره افزون است

بیا به کلبه بیمار خویش از سَرِ  مِهر/که  از فراق  تو  حالش بسی دگرگون است

شب مبارک نیمه شعبان، شبی که ذخیره‌ عالم هستی، امید همه پیامبران و امامان، نجات دهنده‌ بشر از ظلم ستمگران، برقرارکننده‌ حکومتِ واحدِ عدلِ جهانی، حضرت بقیة الله الأعظم مهدی موعود ارواح العالمین له الفداء جهان را به نور خود روشن نمود و دل‌های منتظران عدالت گستر جهانی، سرشار از سرور و شادمانی گردید.

 به شکرانه‌ این فرخنده میلاد مبارک و برای رفع نگرانی‌ها و مشکلات و برطرف شدن بلایا در این شب مقدس که شب احیاء و بیداری است، از همه‌ منتظران آن حضرت و دوست‌داران مصلح جهانی استدعا دارم که از برکات این شب فرخنده کمال استفاده را برده و با مناجات به درگاه خداوند سبحان و قادر متعال و با خواندن دعای شریف کمیل که از ادعیه‌ی وارده در این شب عزیز است، حالت انابه و تضرع و استغفار داشته باشند و با زیارت حضرت سید الشهداء علیه السلام آن کشتی نجات امت را شفیع قرار دهند و با توسل خاص به حضرات معصومین علیهم السلام، همگان در سطح جهان فرج موفور السرور امام عصر مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خداوند متعال مسئلت نمایند و با زیارت آل یاسین عرض نیاز و ادب و توجه به ساحت مقدس آن ولی دوران و قطب عالم امکان داشته و به حضرتش با یک صدا و یک ندا عرضه می‌داریم:

« المستغاث بک یا صاحب الزمان »

«اللهم عجل فرجه و قرب زمانه و کثر انصاره و اکشف بحضوره‌ هذه الغمة عن هذه الامة»

دهه‌ مبارکه مهدویت/١٤٤١هجری/لطف الله صافی

توصیه آیت‌الله وحید خراسانی به قرائت دعا در شب نیمه شعبان

آیت‌الله‌ وحید خراسانی در پیامی به مومنان توصیه کرد در شب نیمه شعبان همزمان با ساعت 11 شب برای رفع گرفتاری تمامی شیعیان دعای «الهی عظم البلاء...» را خوانده و بعد از آن یک سوره‌ حمد به حضرت نرجس خاتون علیهاالسلام، مادر گرامی حضرت صاحب الزمان(عج) هدیه کنند.

در پیام آیت الله وحید خراسانی به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان آمده است: ابواب رحمت خداوند متعال، در شب نیمه‌ شعبان بر روی بندگان باز است. امیدواریم با توسّل به حضرت ولی‌عصر(عج)، رحمت واسعه‌ پروردگار، شامل حالمان شده و این بلا رفع گردد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: از آن‌جا که دعای دسته جمعی، مورد تاکید و مقرون به استجابت است، توصیه می‌شود ان‌شاءالله همگان در منازل و در  جمع خانوده، رأس ساعت 11 شب نیمه‌ شعبان، دعای «الهی عظم البلاء...» را خوانده و بعد از آن یک سوره‌ حمد، هدیه به حضرت نرجس خاتون علیهاالسلام، مادر گرامی حضرت صاحب الزمان علیه‌السلام، نمایند.

نیمه شعبان برای ظهور و برطرف شدن کرونا دعا کنید

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ضمن توصیه به دعا، توسل و افزایش معنویت در نیمه شعبان برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) و برطرف شدن بالای کرونا، رعایت دقیق توصیه پزشکان را ضروری دانست.

این مرجع تقلید در پیامی گفت: خداوند نعمت بزرگی را نیمه شعبان سال ۲۵۵ قمری به جهان بشریت عطا فرموده است که پیش از این در کتاب پیامبران پیشین بر آن نعمت خبر داده شده است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه در زبور و تورات آمدن حضرت مهدی(عج) خبر داده شده است ، افزود: بر طبق وعده خداوند، روزگاری می‌رسد که زمین را صالحان مالک می‌شوند و آن را مدیریت می‌کنند و این وعده در زمانی محقق می‌شود که ظهور تحقق یابد.

این مرجع تقلید، با بیان اینکه روز ۱۵ شعبان روز شادی و شب نیمه شعبان شب عبادت است، ادامه داد: در نیمه شعبان امسال که بلای کرونا بشریت را احاطه کرده است که توسل به دعا برای برطرف شدن این بلا توصیه می‌شود.

وی اظهار کرد: افزایش معنویت، توسل و دعا برای برطرف شدن این بلا از بشریت و همچنین رعایت دقیق توصیه پزشکان و اجتناب از تخلف از این توصیه ها باید مورد تاکید و توجه همگان باشد.

آیت الله سبحانی یادآور شد: همه باید در نیمه شعبان دعا کنیم تا خداوند به برکت امام زمان(عج) با رافت و رحمت خود این بلا را نیز از بشریت برطرف کند.

مردم در شب نیمه شعبان دست به دعا بردارند

آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید در پیامی از همه مؤمنان خواست با احیای شب نیمه شعبان با قرائت دعای کمیل و دعای فرج از خداوند متعال، رفع بلاها و آفات متوجه جامعه اسلامی مخصوصا بلای فعلی عالمگیر را درخواست کرده و برای ظهور حضرت مهدی(عج) دعاگو باشند.

در پیام آیت الله علوی گرگانی در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان آمده است: ماه شعبان ماه رحمت و تقرب الی الله و ماه نزول برکات معنوی الهی است. تمام ساعات و ایام و لحظات این ماه به ویژه شب و روز نیمه شعبان برای مؤمنین و دلدادگان حضرت حق قابل بهره گیری و استفاده است.

در این پیام خاطرنشان شده است: از همه متدینین و مؤمنین خواستارم که در این شب‌ها و روزهای عزیز مخصوصا در شب نیمه شعبان با خلوص نیت و قلبی شکسته و خضوع و خشوع در مقابل پروردگار و با واسطه قراردادن انوار قدسیه ائمه اطهار علیهم السلام مخصوصا امام منتظران حضرت بقیة الله الاعظم علیه السلام در منزل و در جمع خانواده و یا در مکانی خلوت متوسل شده و با احیای شب نیمه شعبان و قرائت ادعیه وارده مخصوصا دعای کمیل و دعای فرج و برخی ادعیه مأثور از خداوند متعال رفع بلاها و آفات دنیوی و معنوی متوجه به جامعه اسلامی مخصوصا بلای فعلی عالمگیر را درخواست کرده و برای ظهور حضرت نیز دعاگو باشند.

در این پیام خاطرنشان شده است: شکی نیست که خداوند به دل‌های شکسته مؤمنین نظر رحمت انداخته و با عنایت امام زمان علیه السلام دعای آنها را مقرون به اجابت خواهد کرد.

در این پیام یادآور شده است: امید است خداوند به حق صاحب این شب عزیز فرج امت را با ظهور امام المنتظر حضرت مهدی علیه السلام هرچه زودتر مقدر فرماید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر نیمه شعبان مراجع تقلید فرارسیدن نیمه شعبان شب نیمه شعبان نیمه شعبان مرجع تقلید نیمه شعبان خداوند متعال وحید خراسانی توصیه ها مراجع تقلید علیه السلام صاحب الزمان برای ظهور برطرف شدن آیت الله برای رفع زمان عج آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی مرجعیت

 

آن موقع، من کلاس ۶ ابتدایی بودم، رحلت ایشان۱۳۴۰/۱/۱۰ بود و بنده در همان زمان توفیق آن‌ را داشتم که به شهر قم رفتم و در چهلم آن بزرگوار با اخوان حاج آقا مرتضی  وحاج آقا مجتبی تهرانی ( شهید کلهری)  بر سر مزار ایشان شرکت کردیم.

هنوز ساختمان مسجد اعظم نیمه کاره بود، و در مرحله سفت کاری قرار داشت، و به نازک کاری نرسیده بود، حضرت آیت العظمی بروجردی رضوان الله تعالی علیه،  باعث اعاده حیثیت شیعه اثنی عشری در جهان اسلام و همین‌طور در جهان آن‌ روزگار شد و همین‌طور باعث درخشش در دنیای غرب، که ایشان را  به‌عنوان پاپ مسلمانان جهان می شناختند و ساده زیستی ایشان را با زندگی تجملی و اشرافی پاپ کاتولیک ها و... مقایسه می‌کردند، همان‌طور که مسجد اعظم قم سفت کاری شده برای نازک کاری تحویل حوزه علمیه قم گردید، همین‌طور نیز جایگاه مرجعیت تامه تحویل مرجع تقلید بعدی حضرت خمینی(س) شد.

از زمانی‌که علمای برجسته و هوشیار و تجربه دیده و آگاه به زمانه، پس از رحلت آیت الله حاج سیدابو الحسن اصفهانی، رحمت الله علیه، به‌فکر افتادند تا مرجعیت شیعه را در ایران و در رأس حوزه‌ی علمیه قم نگاهدارند لذا پس از عمل جراحی حضرت آیت الله بروجردی  به بیمارستان فیروز آبادی شهر ری تهران، به عیادت ایشان رفتند و از  آن بزرگوار خواستند تا ایشان پس از رفع کسالت به قم تشریف ببرند، و مدیریت حوزه قم را به‌دست بگیرند.

حضرات آیت الله آخوند همدانی، آیت الله کرمانشاهی، آیت الله نیشابوری ، آیت الله سید احمد خوانساری، آیت الله سید روح الله خمینی، آیت الله میرزا عبدالعلی تهرانی ( شهید کلهری ) که نماینده مرحوم آقا سید ابوالحسن اصفهانی بودند به عیادت آیت الله العظمی بروجردی رفتند و از ایشان خواستند تا به قم تشریف ببرند و محور حوزه علمیه قم و مرجع تقلید عموم مردم ایران و شیعیان جهان باشند.

از تمام اطرافیان و درخواست کنندگان از آیت الله بروجردی به اسکان در شهر مقدس قم برای اقامت و تقبل مسئولیت سنگین مرجعیت شیعه درقم، به‌جز آیت الله روح الله خمینی، بقیه‌ علماء به اطراف و اکناف کشور رفتند برای تبلیغ مرجعیت آیت الله بروجردی، فقط آیت الله خمینی متواضعانه در کنار ایشان در قم ماندند، و در برخی از موارد اتفاقات پر التهاب سیاسی مثل ماجرای سید علی اکبر برقعی درقم، جناب خمینی به‌عنوان نماینده تام الاختیار آیت الله بروجردی وارد مساله شد و قضیه را فیصله دادند.

آیت الله خمینی در اکثر درس‌های آیت الله بروجردی همچون طلبه‌های جوان دو زانو در برابر آیت الله بروجردی می نشستند و در حالی‌که در همان زمان خودشان از مدرسین مقبول حوزه علمیه قم بودند اما در محضر آیت الله بروجردی مثل یک طلبه‌ جوان  به فرمایشات ایشان گوش می‌کردند در حالیکه هم سن و سالان آیت الله خمینی، در آخرین صف به دیوار شبستان تکیه می دادند، اما حاج آقا روح الله در میان طلاب جوان مودب  و دو زانو نزدیک معظم‌له در دروس شرکت  می کردند!

لذا پس از رحلت آیت الله بروجردی که دنیای سیاست و دین و مذاهب  آن‌روز را تکان داد شایسته‌ترین جانشین ایشان ، از دید نخبگان، و پختگان  حوزه، حضرت آیت الله خمینی بود، گرچه شاه با سفارش مشاوران آمریکایی، انگلیسی و... برای کوتاه کردن دست مرجعیت از سیاست و قطع بازوی مرجعیت از دخالت در امور سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و... در کشور بود، لذا با توصیه مشاوران خود  پیام تسلیت برای درگذشت آیت الله بروجردی را به شهر مقدس نجف و برای مرجع تقلید بعدی  به زعم خودشان،  یعنی حضرت آیت الله حکیم فرستاد، نه به قم،  و نه به آیت الله خمینی، یا مرجع دیگری در ایران.

این درحالی بود که امیر عباس هویدا که آن‌زمان هنوز هیچ پست مهم دولتی نداشت و فقط  به‌عنوان یک روزنامه‌نگار وابسته به بابیت و استعمار سردبیر یک نشریه وابسته به شرکت ملی نفت ایران بود ( شرکت نفتی که زیر نظر آمریکائی‌ها و انگلیسی ها و... بود) او در نشریه متعلق به شرکت ملی نفت، از آیت الله خمینی،  به‌عنوان یکی از مهم ترین جانشینان مرجعیت در ایران نام برد!

به‌هر صورت، اسکلت جایگاه مرجعیت تامه نه فقط در ایران، بلکه در جهان، که با استحکام  توسط آیت العظمی بروجردی نوسازی و برپا شده بود، پس از رحلت  آیت الله العظمی بروجردی به آیت الله آقا سید روح الله خمینی رسید و حقا و انصافا ایشان جانشین خلف آیت الله بروجردی بودند تا این جایگاه مهم را به آیت الله خامنه ای حفظه‌الله سپردند، تا ان‌شاءالله تحویل حضرت صاحب الزمان (عج) بشود.

اللهم عجل  لولیک فرج

دیگر خبرها

  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • نوسازی مرجعیت
  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟