Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@23:32:45 GMT

238 شخص و نهاد ایرانی بیش از 5 سال در تحریم ماندند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۵۲۹۹

238 شخص و نهاد ایرانی بیش از 5 سال در تحریم ماندند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به روند اجرای برجام در مقطع زمانی 26 تیر ماه 96 تا 26 تیر ماه 97 گفت: 238 شخص و نهاد ایرانی بیش از 5 سال در تحریم‌های سه‌گانه سازمان ملل باقی ماندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره روند اجرای برجام در مقطع زمانی 26 تیر ماه 96 تا 26 تیر ماه 97، امروز (چهارشنبه) 20 فروردین از سوی سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی این کمیسیون در جلسه علنی قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش‌های مهمی از این گزارش به شرح ذیل است:

وی افزود: ایران اطلاعات ساخت پیشران‌های هسته‌ای خود را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده است.

نقوی‌حسینی گفت: با اجرای برجام بخش قابل توجهی از تحریم‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، حمل‌ونقل، بیمه، مالی و بانکی، بهداشت و درمان، آب و برق، دامداری و کشاورزی، شیلات و طیور، صنعت و تجارت، محیط زیست و همچنین ارتباطات، اطلاعات و فناوری تعلیق شد که بعد از خروج آمریکا از برجام این تعلیق لغو شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: ارتباط مالی و بانکی ایران با شبکه بین‌المللی، پولی و بانکی قبل از خروج آمریکا از برجام گسترده بود و حتی با هند، چین، اتریش و دانمارک قرارداد تأمین منابع مالی منعقد شده بود که بعد از خروج آمریکا از برجام کارشکنی‌ها منجر به جلوگیری از انعقاد قرارداد پولی، بانکی و مالی شد. 

نقوی حسینی تصریح کرد: بر اساس برجام تعداد 238 شخص و نهاد ایرانی بیش از 5 سال دیگر در تحریم‌های سه‌گانه سازمان ملل باقی ماندند. 

وی گفت: با گذشت سه سال از اجرای برجام طرف‌های 5+1 تعهدات خود را در قبال ایران انجام ندادند و عملاً جمهوری اسلامی نتوانست از ثمرات تعلیق تحریم‌های پولی، بانکی و مالی استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عدم تصویب برجام در سنای آمریکا و روی کار آمدن ترامپوضعیت برجام را بحرانی کرد و منجر به نگاه همراه با شک و تردید سیستم‌های پولی، مالی و بانکی به آن شد.

ادامه دارد...

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی اجرای برجام تیر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ضد ایرانی جو بایدن

 رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

tags # جو بایدن ، آمریکا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در حمایت از اسرائیل تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند