Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جهارشنبه خبرگزاری یونهاپ، یون تائه – هو از مقامات ارشد وزارت بهداشت در یک نشست خبری گفت: اکثریت مردم از مقررات خود- قرنطینه (self-isolation) تبعیت میکنند اما در برخی موارد شاهد بوده ایم که افراد اقدام به ترک قرنطینه کرده اند.

وی افزود: چنانچه مقررات خودانزوایی اجرا نشوند دولت در موقعیتی قرار خواهد گرفت که مجبور است اقدامات مختلفی را برای جلوگیری از این مساله مورد بررسی قرار دهد و خاطرنشان کرد که استفاده از مچ بندهای الکتریکی یکی از گزینه های مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام کره جنوبی در عین حال اذعان کرد که استفاده از مچ بندهای الکتریکی احساسات و فضای منفی ایجاد کرد و به همین علت تمرکز دولت بر یافتن راه موثری مطابق با مقررات قرنطینه است.

به علت همین حساسیتها انتظار می رود که عملی شدن این ایده مدتی زمان ببرد. مقامات دولتی در جلسه ای محرمانه به ریاست چونگ سکیون (Chung Sye-kyun) نخست وزیر کره جنوبی این مساله را بررسی کردند اما به توافق و اجماع نرسیدند.

مخالفان این طرح به مسائل حقوق بشری و همچنین دشواری های فنی راه اندازی این سامانه در کوتاه مدت اشاره کرده اند. ایده استفاده از مچ بندهای الکتریکی در کره جنوبی در شرایطی مطرح شده که نگرانی ها درباره خروج افراد از محل های خود-قرنطینه و گسترش ویروس کرونا افزایش یافته است. دولت کره جنوبی از یک نرم افزار موبایل برای نظارت بر مردم در قرنطینه استفاده می کند اما در مواردی برخی افراد اقدام به گذاشتن گوشی موبایل در خانه و خروج از خانه کرده یا حتی برخی افراد عملکرد موقعیت یاب (جی پی اس) گوشی خود را خاموش کرده و از خانه خارج شده اند.

مقامات انتظامی حدود ۷۵ نفر نقض کننده مقررات قرنطینه را شناسایی کرده اند که شش تن از آنها برای تحقیقات بیشتر به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.

کره جنوبی از روز چهارشنبه قرنطینه دو هفته ای را برای تمام افرادی که از خارج وارد این کشور می شوند اجباری کرد. در حدود ۴۶ هزار و ۵۶۶ نفر شامل ۳۶ هزار فرد وارد شده از خارج کشور هم اکنون در کره جنوبی در شرایط خود-قرنطینه قرار دارند و انتظار می رود این رقم به بیش از ۸۰ هزار نفر برسد. از روز یکشنبه این هفته همچنین دولت کره جنوبی تدابیر علیه افراد نقض کننده قانون قرنطینه را تشدید کرد. چنین افرادی با یک سال زندان یا ۱۰ میلیون "وان" (بیش از ۸ هزار دلار) جریمه رو به رو خواهند شد. در کره جنوبی روز سه شنبه ۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا اعلام شد و شمار کل مبتلایان به این بیماری در این کشور به ۱۰ هزار و ۳۳۱ نفر رسید.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی کرونا قرنطینه پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی کرونا قرنطینه کره جنوبی کرونا قرنطینه استفاده از مچ کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت چین از آمریکا

پکن قانون کاهش تورم دولت بایدن را که تبعیض‌آمیز می‌خواند به چالش می‌کشد.

به گزارش ایسنا، چین به دلیل قوانینی که تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی را از تامین مواد باتری از چین منع می‌کند، از آمریکا در سازمان تجارت جهانی شکایت می کند.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که قانون کاهش تورم و قوانین مرتبط با آن «تبعیض‌آمیز» هستند و زنجیره تأمین جهانی خودروهای برقی را به‌طور جدی تحریف کرده‌اند. وزارت بازرگانی چین روز سه‌شنبه (۲۶ مارس) در بیانیه‌ای عنوان کرد که این شکایت را اعلام کرده است و از ایالات‌متحده خواسته است تا این سیاست را تغییر دهد.

بخش خودروهای الکتریکی به طور فزاینده‌ای درگیر تنش‌ها بر سر تجارت و ژئوپلیتیک است. اتحادیه اروپا احتمالا تعرفه‌هایی را بر خودروهای برقی وارداتی از چین به دلیل اتهام یارانه‌های ناعادلانه اعمال خواهد کرد، در حالی که شرکت‌های باتری‌سازی چینی پیشرو در جهان با مقاومت ایالات‌متحده مواجه هستند.

این شکایت ماه‌ها پس از نهایی‌شدن محدودیت‌های ایالات‌متحده صورت می‌گیرد که باعث کاهش تعداد خودروهای الکتریکی واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری می‌شود. دستورالعمل‌هایی که از سال جاری اجرایی شدند، در نهایت به این معنی است که وسایل نقلیه حاوی اجزای باتری یا مواد خامی که از «موسسات خارجی نگران کننده» (FEOC) تامین می‌شوند، واجد شرایط دریافت اعتبار نخواهند بود.

طبق گزارش بلومبرگ، بر اساس این دستورالعمل، هر شرکتی که تحت صلاحیت دولت چین است یا توسط دولت کنترل می شود، از جمله اگر حداقل ۲۵ درصد آن متعلق به یک مقام دولتی چین باشد، یک FEOC در نظر گرفته می‌شود. این محدودیت‌ها همچنین برای تمام تولیدات داخل چین اعمال می‌شود. با این حال، شرکت‌ها در کشورهای غیر FEOC، مانند استرالیا یا اندونزی، تا زمانی که تحت کنترل دولت چین نباشند، مجاز خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طنین الغوث الغوث در ۳۲ بقعه خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی زمان مرگ با هوش مصنوعی
  • استقبال مردمی از اجرای طرح حفاظت از یوز ایرانی در جاده میامی-عباس آباد
  • حل و فصل جنایات در فضا بررسی می‌شود
  • هیوندای توسان 2025 ، قوی تر آمد! (+عکس)
  • هیوندای موتور دست‌ودلباز شد
  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • شکایت چین از آمریکا