Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@13:14:49 GMT

اشتغال ۸۰۰ نفر با افتتاح شهرک گلخانه شهرستان فریدن

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۵۳۶۱

اشتغال ۸۰۰ نفر با افتتاح شهرک گلخانه شهرستان فریدن

حسن احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاخص‌ترین کار جهاد کشاورزی فریدن در یک سال گذشته، اخذ مجوز حفر چاه در دشت شهر دامنه برای تأمین آب مورد نیاز شهرک گلخانه‌ای دامنه بوده است.

وی افزود: در این راستا چند ماهی است که جلسات بسیاری مبنی بر آزادسازی خط انتقال آب از محل چاه تا شهرک گلخانه‌ای دامنه به طول بیش از شش کیلومتر با فرمانداری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و تعدادی از کشاورزان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن تصریح کرد: شهرک گلخانه دامنه به مساحت ۴۰ هکتار برای تولید محصولات گلخانه‌ای مانند فلفل، خیار، گوجه، گل‌های زینتی و غیره در دو فاز و در سال ۸۵ با هزینه‌ای بیش از یک و نیم میلیارد تومان از محل کمک‌های دولتی در همان سال، مراحل اجرائی خود را آغاز کرد.

۱۳ سال در انتظار بهره برداری از شهرک گلخانه‌ای دامنه

وی افزود: هرچند تاکنون در راستای آماده سازی جاده و آسفالت، تأمین برق و گاز و غیره اقداماتی انجام شده اما هنوز با گذشت ۱۳ سال از شروع مراحل اجرایی آن شهرک گلخانه‌ای دامنه به بهره‌برداری نرسیده است.

احمدی گفت: از سال گذشته تاکنون فعالیت‌های بسیاری در خصوص تأمین آب و آزاد سازی خط انتقال آب به شهرک گلخانه دامنه انجام شده است که امیدواریم با کمک کشاورزان دامنه و مسئولان مربوطه این طرح مهم که مراحل پایانی خود را می‌گذراند افتتاح شود که با بهره‌برداری از این طرح بزرگ گلخانه‌ای زمینه اشتغال حدود ۸۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی افزود: اگر این طرح به بهره‌برداری برسد، شهرستان فریدن به یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات گلخانه‌ای تبدیل می‌شود و از آنجایی که فریدن با شهرستان تیران و کرون که آمار بسیار بالایی از گلخانه‌های استان را به خود اختصاص می‌دهد هم جوار است، می‌تواند در صادرات محصولات گلخانه‌ای بسیار مؤثر باشد.

کد خبر 4895139

منبع: مهر

کلیدواژه: واحد های گلخانه ای اشتغال زایی بودجه 96 ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی گرگان شهرکرد ایلام بیرجند بارش باران طرح غربالگری ماسک طبی روز طبیعت استانداری قزوین بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، با هدف توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان مسؤولان اداره کل زندان‌های استان تهران، بنیاد تعاون زندانیان و شهرک‌های صنعتی تشکیل جلسه دادند.

سید حشمت الله حیات‌الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران در جلسه‌ای که با توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان تشکیل شده بود، اظهار کرد: با ورود زندانی به زندان، خانواده وی دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی می‌شوند و کمک به اشتغال آنان و تأمین معاش خانواده‌هایشان، امر ثواب است و اجر اخروی دارد.

وی تاکید کرد: یکی از رسالت‌های مهم سازمان زندان‌ها و نیز وظیفه ذاتی بنیاد تعاون زندانیان، توسعه زمینه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان به منظور پیشگیری از بازگشت آنان به چرخه جرم است.

رئیس هیأت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان افزود: در حال حاضر ۲۰۰ کارآفرین با مجموعه زندان‌ها همکاری می‌کنند که برابر دستورالعمل صادره از سوی بنیاد تعاون زندانیان استان، حقوق و دستمزد ماهیانه یا روزانه دریافت می‌کنند که به حسابشان واریز می‌شود و کارآفرینان بر اساس این دستورالعمل می‌توانند بیشتر از سقف تعیین شده حقوق واریز کنند.

وی بیان داشت: زندانیان به دو صورت کارگاهی و نشسته در داخل زندان‌ها یا کارگاه‌های سطح شهر مشغول به کار هستند، زندانیان خارج از زندان نیز با حمایت مراجع قضائی که در دوره اخیر چشمگیر بوده، پس از پایان کار نزد خانواده‌هایشان بازمی‌گردند.

همچنین در ادامه مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد یک ساله این مرکز گفت: در برنامه‌های سال جاری، تعداد مددجویان مورد نیاز کارگاه‌های شهرک‌های صنعتی برآورد شده، با همکاری دستگاه قضائی، آمادگی اعزام آنان را داریم.

محمدرضا تقی‌پور افزود: کارآفرینان شهرک‌های صنعتی با شرکت در این طرح، از معافیت‌های مالی و تأمین اجتماعی برخوردار خواهند بود.

وی همچنین تصریح کرد: مددجویان شاغل ضمن آموزش‌های تخصصی رایگان در رشته‌های شغلی و مورد علاقه خویش، گواهینامه‌های معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند که پس از اتمام دوره حبس از این مدارک جهت ادامه آن حرفه و حتی دریافت وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند می‌شوند.

در این جلسه دو ساعته که سعید صادقی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان، جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت و نیز مسئولان این حوزه‌ها شرکت داشتند، مقرر شد برنامه همکاری در مورد توسعه کارگاه‌های تولیدی داخل و خارج از زندان‌ها تنظیم و ارائه شود.

کد خبر 6085025

دیگر خبرها

  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • افتتاح پل شهید دانشگر در سمنان