Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:06:25 GMT

ظرفیت تولید کارخانه آجر دهدشت افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۵۴۱۴

ظرفیت تولید کارخانه آجر دهدشت افزایش می یابد

رئیس زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: برای راه اندازی خط دوم و سوم این واحد تولیدی ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال و نیم گذشته تاکنون پیگیری‌های زیادی برای پرداخت این تسهیلات انجام شده بیان کرد: تاکنون بانک عامل از پرداخت این هزینه خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس زاده تصریح کرد: با دریافت این تسهیلات و فعالیت سه خطه علاوه بر افزایش تولید و درآمدزایی ،کارخانه آجر ماهانه توان پرداخت پنج میلیارد ریال از بدهی های خود به بانک را نیز دارد.

وی اضافه کرد: در صورت پرداخت این تسهیلات با توجه به کیفیت خاک این شهرستان آجر نمای نسوز با ظرفیت ۶۰۰ تن در روز به محصولات تولیدی اضافه می شود.

رئیس زاده تصریح کرد: نیاز است مسئولان استان در راستای تحقق شعار سال، افزایش تولید روزانه و اشتغالزایی موانع دریافت تسهیلات مورد نیاز کارخانه را در کارگروه استانی بررسی و برطرف کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تنها یک خط از سه خط این کارخانه فعال است روزانه ۱۵۰ هزار سفال به مناطق مختلف کشور از جمله استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه و استان کهگیلویه و بویراحمد صادر می‌شود.

مدیرعامل کارخانه آجر دهدشت گفت: این کارخانه به صورت ۲۴ ساعته و در چهار نوبت کار تولید آجر را انجام می دهد.

عملیات اجرایی این کارخانه سال ۸۸ در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار آغاز و در سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

فرماندار کهگیلویه افزود: کارخانه آجر سفال دهدشت تنها واحد تولیدی شهرستان که نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان نیز دارد.

علیرضا اتابک بیان کرد:  تلاش می‌شود در راستای تحقق امر جهش تولید و رونق اقتصادی منطقه، مشکلات این کارخانه در کارگروه استانی بررسی و برطرف شود.


 

برچسب‌ها دهدشت جهش تولید افزایش تولید اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهدشت جهش تولید افزایش تولید اشتغال زایی دهدشت جهش تولید افزایش تولید اشتغال زایی کارخانه آجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت با اشاره به مقوله تعیین سقف ارزی اظهار کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه به ویژه افزایش میزان تولید در اجرای طرح توسعه هستند با چالش جدی روبرو خواهند بود.

وی با بیان اینکه واحدهای جدیدالاحداث چون سابقه فعالیت ارزی نداشتند دچار چالش می‌شوند، افزود: در این زمینه وزارت صمت با پیگیری‌های مستمر و الزام به ثبت برنامه تولید از سوی واحدهای صنعتی تمرکز خود را بر امین ارز بخش تولید و بازرگانان مربوط به شرکت‌های تولیدی قرار داده است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با تشریح صف دریافت ارز در بانک مرکزی که طولانی بوده و تا دو ماه طول می‌کشد، اضافه کرد: برای تأمین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمتی نیازمند تسهیلات مناسب با زمان بازپرداخت بیش از ۲ سال هستیم.

وی افزود: شنیده‌ها حاکی از این است که سود تسهیلات بانکی به ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش هست و بانک‌ها از هم اکنون به صورت غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانیم تسهیلات بدهیم.

پور حیدری با تاکید بر اینکه بیش از ۱۴۰ طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا منتظر تسهیلات مناسب بانکی هستند که طرح خود را تکمیل و به بهره برداری و اشتغال برسانند، گفت: ابلاغ تسهیلات جدید به صورت فوری می‌تواند کارگشا باشد و برای تحقق اهداف شعار سال کمک کند.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با ابراز تأسف از اینکه تولید و صنعت گیلان در ابتدای سال؛ دچار سانحه برق گرفتگی شدید شد، افزود: افزایش غیر منطقی و غیر کارشناسانه تعرفه برق آن هم بیش از ۹۰۰ درصد، با شعار سال همخوانی ندارد و کارخانجات را با چالش اساسی مواجه می‌کند.

وی با تشریح وضعیت کارخانه‌ها در پی افزایش تعرفه‌ها ادامه داد: کارخانه آردی که ۳۸ میلیون ماهانه هزینه برق پرداخت می‌کرد اکنون باید ۴۸۰ میلیون پرداخت کند در غیر این صورت برق قطع می‌شود، بنابراین طبعاً آرد گران و مصرف نهایی نان و کلوچه و کیک و صنایع وابسته آن نیز گران عرضه می‌شود.

پورحیدری اضافه کرد: علیرغم چالش قطع و زمان بندی مصرف برق صنایع در ایام گرم پیش روی سال، افزایش تعرفه تحت عنوان ترانزیت، نیز مزید بر علت قطع برق در فصل گرما است که واقعاً برای جامعه بزرگ صنعتی ما رنج آور شده است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه مشکل کمبود اراضی صنعتی به ویژه در مرکز استان هم یک چالش حل نشده است، تصریح کرد: امور اراضی و منابع طبیعی استان باید نقاط و زون هایی را برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید اعلام کنند.

پورحیدری بر ضرورت تخصیص تسهیلات جدید به کسب و کارهای خرد و تولیدی صنفی اشاره کرد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است، افزود: بیش از ۱۷ هزار واحد تولیدی صنفی در حاشیه و داخل شهر استان به صورت کارگاهی مشغول فعالیت هستند ولی مسیر اعطای تسهیلاتی برایشان مشخص نشده و در قالب کارگروه رونق تولید دیده نشده‌اند.

وی افزود: موضوع تأمین زمین مناسب برای احداث یک میدان میوه و تره بار مطلوب با قابلیت‌های همچون پارکینگ، بازارچه خرده فروشی، فروشگاه‌های بزرگ توزیع کننده اقلام اساسی، انبار، سردخانه علی رغم مصوبه تنظیم بازار و تشکیل یک جلسه در حوزه معاونت امور عمرانی ابتر مانده است، که عمده مشکل موجود تأمین زمین مناسب برای احداث این زیرساخت مهم بازرگانی است.

کد خبر 6088401

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری