Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشورمان که هنوز کشورهای اروپایی و آمریکایی درگیر نشده بودند شاهد عملیات سخت رسانه‌ای آنها بودیم که البته این عملیات آنان اکنون خنثی شده است و خودشان هم درگیر کرونا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، فواد ایزدی استاد دانشگاه در برنامه «راز» با موضوع رسانه‌های کرونا زده و بحران ارتباطات اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا میلیون‌ها دلار هزینه می‌کند تا تصویری متفاوت را از آنچه که در درون این کشور است به جهان ارائه کند اما بیماری کرونا واقعا آبروی آمریکا را برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون میزان مبتلایان و کشته‌ها در ایالت نیویورک که 18 میلیون جمعیت دارد بسیار بیشتر از همین آمار در کشورمان است. کمبود اقلام پزشکی و دیگر مواد نیز بسبار جدی است. به نظرم بیماری کرونا نمونه‌ای عینی و واضح برای موضوع افول آمریکا است که بنده و امثال من سالهاست روی آن کار می‌کنیم. 

برداشتن دستگاه تنفسی از افراد مسن در آمریکا مصداقی از داروینیسم اجتماعی
وی با اشاره به نظریه داروینیسم اجتماعی در آمریکا گفت: داروین نظریه‌ای دارد که می‌گوید در بین حیوانات آن موجودی که ضعیف‌تر است زودتر از بین می‌رود. عده‌ای این نظریه را در اجتماع نیز وارد کردند و گفتند آن کسانی که در جامعه ضعیف‌تر هستند زودتر از بقیه از بین می‌روند. برای مثال بیانیه می‌دهند با توجه به محدودیت تجهیزات پزشکی کسانی که ذهن کند دارند در اولویت نیستند یا افراد بالای 60 سال در اولویت نیستند؛ حال همین موضوع را با فرهنگی که در کشورمان وجود دارد مقایسه کنید.

ایزدی تصریح کرد: در کشورمان نسبت به افراد سالمند نگرانی بیشتری داریم و از احترام بسیار بیشتری در خانواده‌ها برخوردار هستند. همین دیدگاه باعث می‌شود که عده‌ای ماسک می‌دزدند، عده‌ای مواد غذایی و ... صحبت‌های فرماندار نیویورک واقعا عجیب بود و خبر از ناهمانگی عجیبی می‌داد که بین ایالات مختلف با دولت مرکزی دارد. به نظرم تمام این مشکلات به دلیل داروینیسم اجتماعی است. هر ایالتی که قوی‌تر است به راحتی پای بر ایالت ضعیف‌تر گذاشته و از رویش رد می‌شود. 

 

این استاد دانشگاه در مورد برخورد آمریکایی‌ها با مهاجران چینی ساکن در این کشور گفت: عده‌ای از چینی‌ها بیش از 100 سال است که در آمریکا هستند اما متاسفانه دیدید که در روزهای اخیر چه رفتارهایی با آنان شد و به نظرم بانی اصلی آن خود ترامپ است. برای مثال دیدید که او نام ویروس کووید 19 را به ویروس چینی در یکی از سخنرانی‌هایش تغییر داده بود. این نگاه نژادپرستانه در داخل آمریکا نسبت به اقلیت‌ها وجود دارد و وضعیت فعلی آمریکا را رقم زده است. 

ایزدی با اشاره به ساختار رسانه‌ای آمریکا گفت: ساختار رسانه‌ها در آمریکا مبتنی بر تعداد زیاد رسانه است؛ به عبارت بهتر تعدد رسانه‌ای زیاد است اما مالکان این رسانه‌ها 4-5 گروه بیشتر نیستند و در حقیقت انحصار رسانه‌ها در اختیار چند گروه خاص است. بسیاری از این مالکان رسانه‌های آمریکایی کسانی هستند که به رژیم صهوینیستی علاقه‌مند هستند و از منافع آن حمایت می‌کنند. اگر کمی به رفتار این رسانه‌ها دقت کنید می‌بینید که بسیاری از آنان وظیفه دارند که حتی رفتار نمایندگان دولتی آمریکایی را مدیریت کرده و آنان را به سمت و سویی که باید بروند هدایت می‌کنند. علاوه بر این درست است که رسانه‌ها متعدد هستند اما خروجی آنان یک چیز است. 
ماجرای یک بوم و دو هوا رسانه‌های آمریکایی در ویروس کرونا
وی افزود: یکی از کارهایی که رسانه‌های آمریکایی باید انجام بدهند این است که باید کشور مخالف خود را به هر نحوی تخریب کنند. به عبارت دیگر اگر ما با آمریکا در جنگ هستیم باید چهره ایران سیاه‌نمایی شود. آنان همیشه به دنبال این هستند که مشکلات در ایران را برجسته و بزرگنمایی کنند. برای مثال در زمانی که مسئولیت ما مبتلا به کرونا می‌شدند می‌گفتند که دولت ضعیف عمل کرده است، حالا که آقای جانسون در بیمارستان است و وضعیت خوبی ندارد می‌گویند به شفافیت نگاه کنید.

تروریسم رسانه‌ای غرب با بیماری کرونا خنثی شد
ایزدی تاکید کرد: از این منظر می‌توان گفت که تروریسم رسانه‌ای وجود دارد و هدف آن ارائه چهره‌ای زشت از ایران است. این کار به آنان کمک می‌کند تا بتوانند قدم‌های بعدی را بردارند. آنان بسیار تلاش می‌کنند که دستاوردهای ایران را زیر سوال ببرند. برای مثال در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشورمان که هنوز کشورهای اروپایی درگیر نشده بودند فرصتی برایشان فراهم شد که عملیات سخت رسانه‌ای انجام بدهند که البته این عملیات آنان اکنون خنثی شده است و خودشان هم درگیر کرونا شده‌اند. 
مقایسه شرایط سیاسی اجتماعی ایران و آمریکا در روزهای کرونایی
او در مورد فعالیت رسانه‌های غربی علیه ایران گفت: به صورت کلی این رسانه‌ها چند مشکل اساسی با ما دارند؛ اولین مشکلشان این است که جمهوری اسلامی یک حکومت مردمی است و کسانی که مسئولیت دارند با رای مردم انتخاب شده‌اند. در حقیقت جمهوریتی در کشورمان وجود دارد که کمتر کشوری از آن برخوردار است. علاوه بر این حکومت ما سرویس‌هایی را به مردم می‌دهد. 

ایزدی تصریح کرد: اکثر مردم ایران بیمه دارند اما در آمریکا افراد خیلی زیادی هستند که هیچ بیمه‌ای ندارند. در ایران مرخصی استعلاجی وجود دارد اما در آمریکا غالبا چنین چیزی وجود ندارد. نیویورک تایمز ویدئویی از یکی از مدیران شرکت مک دونالدز گرفته بود که در آن می‌گفت اگر یک روز سرکار نیایم حقوقی نخواهم گرفت. مشکل سوم این است که بسیاری از گروه‌های سیاسی آنان با هم درگیر هستند. ممکن است فکر کنید که در ایران نیز احزاب سیاسی درگیری‌هایی دارند اما این اختلافات در برابر دعواهای آنان چیزی نیست. 

وی در پایان بیان داشت: در برابر اقدامات دیپلماسی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند باید ما نیز اقداماتی انجام بدهیم که پاسخگوی آن باشد. باید طراحی‌هایی در دیپلماسی عمومی خود داشته باشیم که بتواند تاثیرگذار باشد. آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که می‌توانند از ویروس کرونا به نفع خود استفاده کنند. در چنین شرایطی اگر شما اظهار مظلومیت کنید اتفاق خوبی رخ نمی‌هد چرا که طرف مقابل تشویق می‌شود که فشارها را افزایش دهد تا به زعم خود کار را تمام کند. باید بسته تبلیغاتی فکر شده و مناسبی طراحی شود که به دنیا اعلام کند که تحریم‌های اعمال شده غیرقانونی است و کشور تحریم‌کننده در این شرایط بیماری نیز حاضر نیست تحریم‌ها را متوقف کند. باید اعلام کنیم که ایران قدرتمند است، تحت تحریم‌های غیرقانونی است و مردم دنیا که خود نیز درگیر کرونا هستند باید احساس کنند کشوری که درگیر تحریم‌ها است تا چه اندازه در برابر این ویروس با سختی روبه‌روست. 
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نوبخت یارانه حقوق درآمد برای مثال رسانه ها تحریم ها رسانه ای خنثی شد عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز خواستار مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شد

روزنامه نیویورک‌تایمز با انتقاد از کمک‌های تسلیحاتی بایدن به رژیم صهیونیستی نوشت، نتانیاهو نسبت به درخواست‌های مکرر بایدن و تیم امنیت ملی او برای انجام کارهای بیشتر برای محافظت از غیرنظامیان غزه در برابر آسیب دیدن از تسلیحات آمریکایی ناشنوا بوده است.

به گزارش ایسنا، هیات سردبیری روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در مطلبی تحت عنوان «کمک نظامی به اسرائیل نمی‌تواند بی‌قید و شرط باشد» نوشت: «رنج غیرنظامیان در غزه – ده‌ها هزار کشته که بسیاری از آنها کودک هستند؛ صدها هزار بی‌خانمان که بسیاری در معرض خطر گرسنگی هستند– بیش از آن تعدادی روزافزونی است که آمریکایی‌ها بتوانند تاب آورند. با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و متحدان ملی‌گرای افراطی او در کابینه، درخواست‌های آمریکا برای خویشتن‌داری بیشتر و کمک‌های بشردوستانه را نادیده گرفته‌اند.

تعهد ایالات متحده به اسرائیل - از جمله ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی در سال که بزرگ‌ترین هزینه کمک خارجی آمریکا به هر طرفی در جهان است - بازتابی از روابط بسیار نزدیک و پایدار دوجانبه است. با این حال، باید بین اهداکنندگان و دریافت‌کنندگان سلاح‌های کشنده از ایالات متحده، که تسلیحات را براساس شرایط رسمی که منعکس‌کننده ارزش‌های آمریکایی و تعهدات حقوق بین‌الملل است تامین می‌کند، پیوند اعتماد حاکم باشد.

نتانیاهو و تندروهای کابینه او این پیوند را شکسته‌اند و تا زمانی که این پیوند دوباره برقرار نشود، آمریکا نمی‌تواند مانند آنچه که هست، به تامین سلاح‌هایی که اسرائیل در جنگ علیه حماس از آن استفاده کرده است، ادامه دهد.»

نیویورک‌تایمز در ادامه با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در پاسخگویی به حمله هفت اکتبر، اقدام آمریکا را در کمک به تل‌آویو موجه دانسته اما افزوده است: «اما این بدان معنا نیست که رئیس‌جمهور باید به نتانیاهو اجازه دهد به بازی‌های دوگانه بدبینانه خود ادامه دهد. رهبر اسرائیل برای بقای سیاسی خود در برابر خشم فزاینده رای‌دهندگانش مبارزه می‌کند. نتانیاهو می‌داند که در صورت ترک سمت، خطر محاکمه شدن به اتهامات جدی فساد او را تهدید می‌کند.

او تا همین اواخر در برابر تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش‌بس که ممکن بود منجر به آزادی اسرایی شود که هنوز در بازداشت حماس هستند، مقاومت کرده است. او از تسلیحات آمریکایی برای پیگرد حماس استفاده کرده است، اما نسبت به درخواست‌های مکرر بایدن و تیم امنیت ملی او برای انجام کارهای بیشتر برای محافظت از غیرنظامیان غزه در برابر آسیب دیدن از این تسلیحات کر (ناشنوا) بوده است.

حتی بدتر از آن، نتانیاهو سرپیچی از رهبری آمریکا را به ابزاری سیاسی تبدیل کرده است و تندروهای کابینه خود را که متعهد به اشغال مجدد غزه و رد هر تصوری از کشور فلسطین هستند – دقیقا برخلاف سیاست ایالات متحده – تشویق و ترغیب کرده است.»

ایالات متحده از زمان شروع یورش‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر، بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده و چشم به روی جنایات آن که جان بیش از ۳۳ هزار فلسطینی را گرفته، بسته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی وارد دمشق شد
  • فیلم| شعار مرگ بر آمریکا در نیویورک
  • شعار مرگ بر آمریکا در نیویورک + فیلم
  • تشریح بیش از ۲۴۰۰ جسد طی پارسال در پزشکی قانونی
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • نماینده سوریه: خواهان پایان حمایت آمریکا از تروریسم هستیم
  • مخاطب میلیونی تلوبیون
  • نیویورک‌تایمز خواستار مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شد
  • ایران ۱۸۵ پهپاد و ۱۴۶ موشک به اسرائیل شلیک کرد
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه